استاندار خراسان رضوی گفت: مرزنشینان نقش بسزایی در تامین امنیت پایدار مناطق مرزی کشور دارند و سه هزار و ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام در حوزه‌های مختلف در خراسان رضوی وجود دارد که برای تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها به اعتباری بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان نیاز است.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی گفت: مرزنشینان نقش بسزایی در تامین امنیت پایدار مناطق مرزی کشور دارند و باید از همه ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف برای تامین معیشت خانواده‌های مرزنشین و اشتغال پایدار در این مناطق استفاده کرد.

او در جمع مردم روستای صیدآباد از توابع بخش پایین جام در تربت جام، به تامین امکانات رفاهی در مناطق مرزی و محروم در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: از مهمترین اهداف سفر به مناطق محروم و شهرستان‌های استان شناسایی مشکلات و بررسی موانع است که با تیم‌های عملیاتی و میدانی در جهت رفع مشکلات و موانع تلاش می‌کنیم.

استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر به تربت جام در بین مردم نصرآباد ادامه داد: مناطق مرزی و تازه تاسیس شده از عقب افتادگی بیشتری نسبت به سایر مناطق برخوردارند و شایسته است که نگاه ویژه ای به آن‌ها شود و تلاش داریم با حضور در مناطق مرزی و محروم طرح‌های نیمه تمام تعیین تکلیف شوند.

در ادامه این سفر ساخت مدرسه ۲ کلاسه و آسفالت ۲ کیلومتر از جاده اصلی و ارتباطی مرکز تربت جام به روستای صیدآباد و احداث خانه بهداشت از مهمترین مطالبات مردم این روستا بود که توسط دهیار روستا مطرح شد و استاندار برای ۴۹ خانوار هر کدام مبلغ یک میلیون تومان کمک کرد و همچنین به دانش آموزان تنها مدرسه این روستا ۳۰ بسته نوشت‌افزار اهدا شد.


بیشتر بخوانید


سه هزار و ۷۰۰ طرح نیمه تمام در خراسان رضوی

معتمدیان بیان کرد: خراسان رضوی سه هزار و ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام در حوزه‌های مختلف دارد که برای تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها به اعتباری بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان نیاز است.

او در سی و یکمین سفر شهرستانی خود در جمع مردم شیعه و اهل سنت نیل‌شهر از توابع بخش بوژگان تربت جام تصریح کرد: باید برای به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه تمام خراسان رضوی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد و با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران، در حال حاضر باید طرح‌های اولویت دار در استان مورد بهره‌برداری قرار گیرند که بر این اساس باید از همه ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: شهرستان مرزی تربت جام از مناطق مهم مرزی کشور است و وحدت بین مردم شیعه و اهل سنت این منطقه الگویی در سطح کشور است. این مردم با وحدت، اتحاد و انسجام در کنار هم زندگی کرده و با همت مسئولان برای رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارند.

معتمدیان اظهار کرد: عمده نیاز‌های شهرستان مرزی تربت جام بنا به گفته اعضای شورا‌ی اسلامی نیل‌شهر نبود زیرساخت‌های ورزشی، کمبود فضای آموزشی در مناطق با تراکم بالای جمعیت، نبود درمانگاه شبانه روزی و نیاز به نوسازی ناوگان و تجهیزات شهرداری نیل‌شهر عنوان شده است که استانداری پانصد میلیون تومان به شهرداری نیل‌شهر برای رفع بخشی از مشکلات خود کمک می‌کند.


انتهای پیام//س.ج



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.