خلیلی گفت: بر اساس یافته‌های طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش آموزان) بیش از ۳۵ درصد دانش آموزان استان دارای اضافه وزن و چاقی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مصطفی خلیلی، معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در شورای آموزش و پرورش استان گفت: سرانه فضا‌های وزرشی برای هر دانش آموز در استان ۲۲ سانتی متر است درصورتی که استاندارد ملی یک متر مربع است و علیرغم انعقاد تفاهم نامه با پنج دستگاه در زمینه با کمبود مواجه هستیم.

او از دستگاه‌های مختلف استان خواست که فضای ورزشی خود را به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دختر قرار گیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز گفت: تلفیق بازی با درس و همچنین همراه نمودن مفاهیم آموزشی با مباحث علمی فضای مناسب را برای دانش آموزان به وجود می‌آورد که باید در آموزش و پرورش استان طرح اتاق بازی و یادگیری در مدارس را اجرا کرد.

سعیده بهادرزاده افزود: برای هر اتاق بازی و یادگیری به حداقل ۱۵۰ متر فضا نیاز است، اما برخی مدارس به علت قدیمی بودن نقشه، فاقد فضای کافی هستند و باید از نمازخانه یا محل دیگری برای این کار استفاده شود که تقاضا می‌شود در نقشه ساختمان‌های جدید مدارس این فضا دیده شود.

سید علی کارآموز معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست گفت: اکنون بیش از ۱۰۴ هزار دانش آموز در دوره متوسطه اول و دوم در استان مشغول به تحصیل هستند و دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان شناسایی و زمینه تحصیل آن‌ها فراهم شده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.