رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت : واکسیناسیون تا ۱۲ برابر ،مرگ و میر تا ۱۰ برابر و بستری‌های ناشی از کرونا در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان را کاهش داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، دکتر نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت: اگرچه تا ۷۵ درصد جمعیت بالای ۷۵ سال تحت پوشش این دانشگاه حداقل یک دز و حدود ۳۲ درصد نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده اند و این روند با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت.

او افزود: این واکسیناسیون نباید سبب شود جامعه به سمت عادی انگاری سوق داده شود و باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه دار باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: از ۴۴ هزار بیمارکرونایی دریافت کننده خدمات این دانشگاه تاکنون ۹ هزار ۸۷۴ بیمار کرونایی بستری شده اند که از این تعداد هزار و ۳۸ نفر فوت شدند.

به گفته دکتر دانایی ۳۴ هزار و ۲۵۶ نیز مورد مثبت سرپایی شناسایی شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان  سمنان با اشاره به اینکه در پیک اخیر کرونا بیشتر فوتی‌ها در سنین پایین‌تر بوده است می‌گوید: با انجام واکسیناسیون در محدوده تحت پوشش این دانشگاه بستری‌ها به ۱۲۰ نفر کاهش یافته است

تشریح دستاورد‌های سه سال اخیر این دانشگاه در بخش‌های مختلف از جمله جذب ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی، بهره برداری از ۱۰۳ پروژه عمرانی، جلب مشارکت ۲۰ میلیارد تومانی خیران در اجرای پروژه‌ای عمرانی، افزایش ۲۵۰ تخت بیمارستانی، راه اندازی مرکز سوانح و سوختگی دانشگاه با ۵۰ تخت، توسعه ۵۰ تخت درمانی ویژه، راه اندازی ۳۶ تخت دیالیز در سمنان و ۶ تخت در مهدیشهر، توسعه خدمات آزمایشگاهی از جمله دو آزمایشگاه ویروس شناسی مجهز برای مقابله با کرونا، تبدیل تمام پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی از حالت کانکسی به ملکی از مواردی بود که رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان برشمرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بین المللی شدن این دانشگاه، صعود هشت پله‌ای این دانشگاه در بخش پژوهش، سند توسعه خدمات سلامت سالمندی، کسب رتبه ششم توسعه آموزشی، توسعه رشته‌های دانشگاه از ۴۲ رشته محل به ۵۷ رشته محل را دیگر شاخص‌های موفقیت این دانشگاه دانست.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.