حجت الاسلام رئیسی گفت: ما در کشور نیازمند تحول هستیم و این تحول حتما باید بر پایه علم و دانشگاه باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اظهار کرد: توفیقی است برای بنده که در آغاز سال تحصیلی جدید در جمع فرهیختگان، اساتید و کارمندان و دانشجویان حضور پیدا کنم.

او افزود: امیدوارم سال بسیار پر برکتی برای تمام مراکز علمی، فرهنگی و پژوهشی برای کشور باشد و انشالله دانشگاه ها امسال متمایز از همه سال های پیشین، همراه با موفقیت های چشمگیر و گام های بلندی بردارند.

رئیس جمهور گفت: کشور ما با داشتن دانشگاه های فعال و استادان برجسته و مقالات ارزشمند می تواند جایگاه بسیار رفیع تر از این را پیدا کند. ما می‌توانیم با همت بلند استادان، پژوهشگران و خانواده بزرگ دانشگاه، گام های بلندی را در جهت پیشرفت کشور برداریم.

او بیان کرد: ما در کشور نیازمند تحول هستیم و این تحول حتما باید بر پایه علم و دانشگاه باشد.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: در کنار دستیابی به واکسن، باید دستیابی به درمان قطعی کرونا در دستور کار قرار گیرد و حتما از نگاه‌ها و اندیشه‌های نو استقبال شود.

او گفت: در بسیاری از حوزه ها به خصوص کشاورزی در استان خراسان رضوی با کمک دانشگاه فردوسی مشهد توانستیم برخی از مشکلات آنها را حل کنیم. بازرسی ها باید مبتنی بر علم و شاخص های گوناگون باشند تا قضاوت ها و داوری ها عادلانه و دقیق باشند.

رئیسی ادامه داد: دانشگاهیان حتما باید در ارتباط با مسئله کشور به دولت کمک کنند. رسیدن به مسائل آموزشی، حقوقی و رفاهی موجود در دانشگاه ها باید از سوی وزارت علوم مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس جمهور بیان کرد: متناسب سازی حقوق تمام دست اندرکاران کشور را بحث مهمی می دانیم و باید با برنامه ریزی مناسب، نظام عادلانه پرداخت کشور را در این زمینه بکار ببریم .

او گفت: ظرفیت های کشور نشان می دهد که هیچ بن بستی در پیشبرد اهدافمان نداریم. پیشرفت در تمام حوزه ها نشان داد که می توانیم تحریم ها را کنار گذاشته و گام های بزرگی را برداریم.

هم جذب دانشجو و هم تحقیقات و پژوهش ها در دانشگاه ها  باید هدفمند باشند.کارهای علمی ممکن است دستگاه های اجرایی نداشته باشند اما تحقیق و پژوهش در دانشگاه ها باید تقاضا محور باشند.

رئیسی تاکید کرد:  پیگیری اشتغال دانشجویان جزو مسائل ابتدایی است که باید حل شود و یقین دارم که با همت تمام مسئولان حتما مشکلات رفع خواهد شد. ما با تکیه بر جهاد علمی و عملی می توانیم این مهم را تحقق بخشیم، چرا که کشور ما دارای ظرفیت های ارزشمندی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
منظورش از علم ،علم حدیث است که در تمامی زمینه ها حرفی برای گفتن دارد نمونش این روایت که اگر به آن توجه شود ایران ثروتمندترین کشور میشود:شخصى در معیت امام صادق علیه السلام از آنجناب سؤالاتى مى‏ کرد تا وقتى به بازار مسگرها رسیدند.
از امام سؤال کرد مس چیست؟
فرمود نقره فاسد شده است و دوایى دارد که چون آن را به مس زنند نقره خالص شود.
سائل نپرسید که آن دوا چیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
مرغ کیلویی 30 هزار شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
جزر ومد ایجاد کن !!!! آقای رئیسی اگر شما تحولات علمی میخواهید باید پی آنرا به تن خود بمالید !!!تحول ودگرگونی در سایه تضارب آرا واندیشه ها وبگو مگو ها وبحث جدل های سیاسی واعتقادی ممکن است در حالی که شما اول بسم الله گربه را لب حجله کشتید وفرمودید : : دولت من دولت سیاسی نیست یعنی در حکومتداری من سیاست وسیاستمدار جایی ندارند !!!در حالی که نسبت سیاستمدار وسیاسی به حکومت نسبت سر است به بدن !!!!یعنی من دولت را بدون سر می خواهم وآدم بدون سر و کله مرده ای بیش نیست !!!! وشتر سواری دولا دولا هم نمی شود جامعه خنثی جامعه نیست وقدرت تاب آوری ندارد واز همه مهمتر شما سوار کشتی بر روی جامعه حرکت می کنی ودریای راکد وبی حرکت اول"نداریم ثانیا"به فرض اگر باشد شما را حرکت نمی دهد ثالثا"شما از درون ودل دریا خبر نداری ممکن است بایک جزر ومد کن فیکون شوی پس اگر جزر ومدی نیست باید به عمد هم شده ایجاد کنی تا حرکت صورت گیرد !!!!وهمه انتصابات را یک دست ومحفلی نکن !!!!
Iran (Islamic Republic of)
مسعود عصاری
۱۶:۱۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
وعده های بورسی چی شد بیچارمون کردید
Iran (Islamic Republic of)
P.H.D
۱۵:۵۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
"باید"، چه قدر این کلمه برام آشنا میاد؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
ستاد مبارزه با کرونا، با این تصمیم گیری هاش، ما رو بدبخت کرده. دانشگاه مجازی باشه تورو خدا. شرایطش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
به خاطر گرانی و تورم داریم از گرسنگی و سو تغذیه می میریم
Iran (Islamic Republic of)
رئیس ابدارچی ها
۱۵:۱۱ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
ایشان در باغ نیست انگار ، کل مسوولین کشور که با امضا ایشان منصوب شدن توسط گروه مافوق دولت فارغ التحصیل دانشگاه آخوند مهدوی کنی نه دانشگاه تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
اقای ریس جمهور کدام متناسب سازی که ما بازنشستگان کد ۲۳ صندوق بازنشستگی نفت از ان بیخبریم مادرحقوق کمترین وپایین ترین حقوق را دریافت میکنیم این ایا عدالت است صندوق مستقل است واحتیاجی به خزانه وکسری بودجه هم نیست پس مردانگی کنید ودستور این متناسب سازی را برای این اقشار اسیب پذیر بفرماید بقران مشکل داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
علم و دانش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
در عمل چکار کردید ؟؟فقط حرف میزنید؟؟ فرزندان من فوق لیسانس هستند اما بیکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
اگر بن بستی نیست، چراقیمت ها رانمی توانید کنترل وکاهش دهید!؟؟ چراحرفهایی که می زنید عملی نمی شه ویافاصله زیادی تا عمل دارند!؟! این چه وضع مملکت داریه!؟! فقط همه اون بالا خیالشان راحت شد، که به اهداف شخصی خود دست پیدا کردند وبس!؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
طول میکشه تا خرابکاری های روحانی درست بشه. حداقل دو تا سه سال بهش زمان بده