قادری‌ فر گفت: اولویت نخست ما پرداخت مطالبات نخلداران و کشاورزان خوزستانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل قادری‌فر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در سفر یک روزه خود به خوزستان ضمن اشاره به برنامه‌ریزی ۲ اقدام ضربتی کوتاه مدت و بلندمدت گفت: در اقدام کوتاه مدت حاصل دسترنج کشاورزان در این شرایط تنش آبی و خشکسالی با همکاری و تلاش تعاون روستایی استان با حذف واسطه‌ها و با رویکرد خرید تضمینی جمع آوری و در انبار‌ها و سردخانه‌های استان نگهداری می‌شود.

او افزود: ظرف ۱۰ روز کاری آینده همه بار‌های موجود در این انبار‌ها جمع آوری شده و سریعاً با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در بازار‌های هدف به فروش خواهد رسید.

قادری‌فر در ادامه با بیان این مطلب که اولویت نخست ما پرداخت مطالبات نخلداران و کشاورزان خوزستانی است بیان کرد: گام دوم فراهم آوردن امکانات، انبار‌ها و فضا‌های لازم برای محصول تولیدی کشاورزان است که تا سال زراعی آتی با همکاری مدیران استانی و شهرستانی این مهم محقق خواهد شد.

او با بیان این مطلب که شادگان قطب خرمای استعمران در منطقه آسیای جنوب غربی است افزود: ما در زنجیره ارزش محصول استراتژیک خرما که یکی از کلیدی‌ترین تولیدات کشاورزان جنوب کشور است هیچ ورودی نداشتیم که امشب این نوید را به کشاورزان سخت کوش استان می‌دهیم که با همکاری دانشگاه‌ها از ظرفیت علمی نخبگان بومی منطقه استفاده کرده تا بتوانیم مرکز نوآوری زنجیره ارزش خرما را ایجاد کنیم.

این مقام مسئول همچنین ضمن اشاره به لزوم تزریق نوآوری به زنجیره ارزش خرما بیان داشت: باید بتوانیم در زمینه کاشت، داشت، برداشت و آبیاری خرما، صنایع تبدیلی و در همچنین حوزه بازرگانی و فروش این محصول مهم از حداکثر توان این نخبگان بومی استفاده کرده و با استفاده از نوآوری در زنجیره ارزش بتوانیم ارزش افزوده بیشتری را از این محصول و نعمت بزرگ خدادادی حاصل کنیم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.