رئیس هیئت مدیره جامعه هتلداران خراسان رضوی گفت: محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، موجب وارد آمدن ۲ و نیم هزار میلیارد تومان خسارت به هتلداران خراسان رضوی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر سزاوار رئیس هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، باعث وارد آمدن ۲ و نیم هزار میلیارد تومان خسارت به هتلداران خراسان رضوی شده است و باتوجه به اینکه بیشتر هتل‌های خراسان رضوی در مشهد مستقر هستند، هتلداران مشهدی بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند.

او افزود: ضریب اشغال ناچیز هتل‌ها سبب شده است برخی از آن‌ها برای جذب مسافر و تامین هزینه‌ها، اقدام به قیمت شکنی کنند و در نتیجه هزینه اقامت در برخی هتل‌های مشهد حتی از هزینه اجاره بهای یک واحد مسکونی هم کمتر شده است.


بیشتر بخوانید


رئیس هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: با وجود اینکه هتل‌ها ضریب اشغال کمی دارند، هزینه‌های آن‌ها در ۶ ماه اول امسال افزایش یافته و همین مسئله فشار بر آن‌ها را بیشتر کرده است.

سزاوار بیان کرد: در مشهد میلیارد‌ها تومان در بخش هتلداری سرمایه گذاری شده و این بخش فرصت‌های شغلی زیادی را برای افراد مختلف فراهم کرده است.

او تصریح کرد: انتظار می‌رود که مسئولان مربوطه به منظور جبران خسارت‌های واردشده بر این بخش، اقدامات حمایتی جدی را انجام دهند.

رئیس هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی تاکید کرد: هم اکنون ۴۰ درصد هتل‌های مشهد به علت شیوع کرونا در حالت غیرفعال قرار دارند.

هم اکنون ۲۴۰ هتل در مشهد مجوز فعالیت دارند که به دلیل شیوع کرونا ۱۳۰ واحد از این تعداد، که حدود ۶۰ درصد ظرفیت اقامتی هتل‌های مشهد را تشکیل می‌دهند، فعال هستند و سایر واحد‌ها فعالیتی ندارند.

انتهای پیام//ت. ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار