هر فرد در طی خواب شبانه حدودا ۵ بار خواب می‌بیند و تفسیر این خواب‌ها به مهارت درمانگر بستگی دارد.

عاطفه شکیبا راد روانشناس بالینی در گفت و گو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: خواب دیدن یک پدیده‌ی جهانی است و هر فرد در طی خواب شبانه روز به طور میانگین حدود ۵ یا  ۶ بار خواب می‌بیند. رویای افراد با یک دیگر تفاوت دارد زیرا سبک زندگی، علایق و ...آن متفاوت است.

این روانشناس بالینی بیان کرد: گاهی ممکن است  اشخاص و محیط‌های آشنا محتوای رویا را تشکیل دهد مثال یک وکیل خواب دادگاه را می بیند، یک جراح خواب جراحی و اتاق عمل و بیمارستان و یک دانش آموز خواب مدرسه را می‌بیند اما در کل از نظر علم  روان شناسی تحلیل رویا هنری است که به مهارت و تجربه درمانگر بستگی داره.

تعبیر خواب دزدیده شدن یا دزدیدن کس دیگر از دیدگاه روانشناسانه

شکیبا راد  در پاسخ به پرسش که از دیدگاه روانشناسی دیدن خواب ربوده شدن بیانگر چیست گفت: خواب‌ها بسیار پیچیده‌تر از آن هستند که کسی بتواند در موردشان نظر قطعی بدهد، اما از دیدگاه روان شناسی رویای ربوده شدن معمولا می‌تواند نشانه‌ای از وجود مسائل و مشکلات موجود در زندگی باشد که به فرد احساس محدودیت یا گرفتار شدن می‌دهد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر نشان دهنده‌ی عدم رضایت فرد از خودش، سبک زندگیش و یا حتی نارضایتی از زندگی شخصی، شغلی و یا حتی روابطی است که دارد.

این روانشناس بالینی اظهار کرد:  در رویا دیدید که دزدیده شدید نشانگر این است که در زندگی واقعی‌تان احساس می‌کنید زیر نفوذ و سلطه‌ی شخص دیگری قرار دارید و یا کنترل بخش خاصی از زندگی خودتان را ندارید. پس ربوده شدن در خواب به عدم امنیت و یا وجود کسی در زندگی شما اشاره دارد که اراده‌ی خود را بر شما تحمیل می‌کند.

شکیبا راد گفت: اگر خواب دیدید که شخصی را دزدیدید این رویا می‌تواند نشانگر میل به اعمال نفوذ و یا سلطه شما بر روی آن شخص باشد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
MORTEZA
۱۶:۰۰ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
من یه رئیسی دارم تو محل کار که به همه بی احترامی می کنه و همه تو محیط کار ازش متنفرن یه روز خواب دیدم تو اداره یه گاز الوده و دود پخش شده و این آدم در قفل کرده و نمیزاره هیچکس بره بیرون و داره به ما که نگرانیم میخنده .
Iran (Islamic Republic of)
کمالی
۱۵:۴۷ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
من همیشه خواب خواب می بینم که پرنده ای هستم که درون قفس هستم تعبیر این چیه ؟
آخرین اخبار