گسترش کاشت محصولات استراتژیک در شرکت کشت و صنعت مغان

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از گسترش کاشت محصولات استراتژیک در این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اسدالله محسن زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: به منظور تامین بخشی از نیاز غذایی کشور امسال در خصوص کاشت محصولات استراتژیک گام‌های مهمی در شرکت برداشته شده و به همین منظور عملیات آماده سازی و کشت محصولات پاییزه با رعایت اصول علمی و فنی در حال اجراست.

او افزود: برای سال زراعی جاری ۱۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت دانه روغنی کلزا و چهار هزار هکتار نیز به کاشت گندم اختصاص می‌یابد که تاکنون بیش از ۴۵۰ هکتار محصول کلزا و ۱۵۰ هکتار گندم کشت شده است.

محسن زاده تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را در شرکت  کشت و صنعت مغان امری  ضروری دانست و گفت:بر اساس تفاهمنامه همکاری با مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل مزرعه آزمایشی مقایسه ارقام ( p.v.s) ایجاد شده است که در این مزرعه ۱۵ رقم جدید کلزا و هفت رقم چغندر قند پاییزه کشت شده و توسط کارشناسان مربوطه کار تحقیقاتی به منظور شناسایی ارقام پرمحصول و سازگار با آب و هوای منطقه در حال انجام می‌باشد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود:برداشت چغندر قند پاییزه در موعد زمانی مشخص به سرعت در حال انجام است و تا این لحظه بیش از ۱۸ هزار تن از این محصول برداشت شده  و تا دهم مرداد به اتمام خواهد رسید.

او اظهارکرد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها با هدف کاهش وابستگی به واردات شکر و تأمین نیازهای داخلی و همچنین به منظور بهره‌برداری هر چه بهتر از امکانات آب، زمین و بهبود معیشت کشاورزان چغندرکار منطقه بخشی از اراضی شرکت بصورت مشارکتی در اختیار چغندرکاران منطقه قرار داده شده و بر این اساس بذور منوژرم مورد نیاز نیز تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

محسن زاده تصریح کرد: امسال بیش از ۱۶۰۰ هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به کشت محصول چغندرقند بهاره اختصاص یافته است و تلاش بر این است از سال‌های آینده کشت این محصول افزایش یابد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.