نایب رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد قصد آمریکا از ارتباط با اوکراین، ایجاد یک تصویر ضد و نقیض و برقراری روابط خصمانه علیه مسکو است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت روسیه امروز (دوشنبه) در مقاله‌ای با عنوان «چرا تماس‌ها با دولت فعلی اوکراین بی دلیل است» در روزنامه «کامر سنت» نوشت واشنگتن به کی‌یف برای ایجاد روابط خصمانه با مسکو، بازدارندگی کامل آن و ایجاد یک تصویر ضد و نقیض از این کشور نیاز دارد.

دیمیتری مدودف اعلام کرد: این بدان معناست که چنین اتحادی بسیار شکننده است و در یک زمان معین تبدیل به خاکستر می‌شود.

وی اضافه کرد: روسیه منتظر می‌ماند تا سران مسئول در اوکراین بر ایجاد حقوق مبتنی بر حقوق یکسان، روابط متقابل و دوری از رویارویی کامل با روسیه متمرکز شوند. 

مدودف گفت: روسیه می‌داند چگونه منتظر بماند. ما مردم صبوری هستیم. اوکراین در حال حاضر تحت مدیریت مستقیم کشورهای خارجی است و کاملاً به غرب وابسته است.

چندی پیش، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین پس از دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد: موضوع روسیه، در دستور کار مذاکرات آمریکا و اوکراین قرار داشت. متأسفانه این موضوع تا حد زیادی منفی بود. به بیان ساده، آنچه ما در مورد آن صحبت می‌کنیم دوستی واشنگتن و کی‌یف علیه مسکو است؛ بنابراین، آن‌ها با یکدیگر دوست هستند، نه به خاطر خودشان بلکه علیه روسیه و این تنها می‌تواند برای آنها پشیمانی به بار آورد.»

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که واشنگتن و کی‌یف با هم متحد شدند تا در برابر روسیه قرار بگیرند و این مایه تاسف است.

چندی پیش نیز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که آماده دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پشت در‌های بسته است.

روسیه و اوکراین سالهاست بر سر مسائل سیاسی با یکدیگر اختلاف نظر دارند. روسیه معتقد است دخالت‌ها و حمایت‌های نظامی آمریکا از دولت کی‌یف به این اختلاف‌ها دامن می‌زند. موضوع امنیت انرژی و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه از جمله موارد اختلاف میان مسکو و کی‌یف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار