نمایش مذهبی یاران خورشید که در دهه پایانی ماه صفر در چترود کرمان به روی صحنه رفت، دیشب به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نمایش مذهبی یاران خورشید در دهه پایانی ماه صفر در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) روستای ده زیار از توابع بخش چترود کرمان به روی صحنه رفت.

 نمایش مذهبی یاران خورشید در ده زیار کرمان این نمایش روایتی کوتاه از واقعه عظیم عاشورا است که در آن قسمت‌هایی از شهادت مسلم بن عقیل (ع) در کوفه، خطبه امام در شب عاشورا در جمع یارانش تا صحنه شهادت حضرت علی اصغر امام حسین (ع) در کربلا را به نمایش گذاشت.

اجرای نمایش مذهبی یاران خورشید در ده زیار کرمان

در این نمایش مذهبی که حدود ۴۵ دقیقه است و هر شب در دو سانس اجرای عمومی شد ۱۵ نفر از هنرمندان حسینی عضو هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار ایفای نقش داشتند.

عوامل اجرایی نمایش مذهبی یاران خورشید در مدت برگزاری نمایش مذهبی یاران خورشید حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه چترود، محمدرضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان به تماشای این نمایش نشستند.

آخرین شب نمایش مذهبی یاران خورشید در ده زیار کرماندر طول ده شب اجرای عمومی بیش از هزار نفر نمایش مذهبی یاران خورشید، روایتی کوتاه از واقعه عظیم عاشورا در روستای ده زیار کرمان را تماشا کردند و با توجه به استقبال مردم دو شب تمدید شد.

آخرین شب نمایش مذهبی یاران خورشید در ده زیار کرمان

روستای ده زیار یکی از خاستگاه‌های آیین سنتی تعزیه خوانی در کشور است که همه ساله میزبان سوگواره‌های استانی و ملی تعزیه با حضور گروه‌های برگزیده تعزیه از سراسر کشور و استان کرمان است.

 نمایش مذهبی یاران خورشید در ده زیار کرمان

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار