براری گفت: هیچ تفکیک جنسیتی در حوزه فضا وجود ندارد، مسیر پیشرفت در این حوزه برای مردان و زنان به طور مساوی وجود دارد.

مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در هفته جهانی فضا تلاش شد تا با ارائه دستاوردهای فضایی و گفت‌وگو پیرامون تاثیرات و کاربردهای این فناوری در زندگی مردم، ضمن افزایش آگاهی عمومی، همراهی و حمایت جامعه از فعالیت‌های فضایی جلب شود.  شعار امسال هفته جهانی فضا «زنان در فضا» بود که از سوی انجمن جهانی فضا انتخاب و اطلاع رسانی شد.

او افزود: در کشورهای پیشرفته در حوزه فضایی، زنان در ماموریت های مختلف به عنوان محقق و پژوهشگر، فضانورد، استاد و مدرس، مدیرسیستم، مدیر برنامه ریزی، نظارت وکنترل در پروژه های فضایی نقش آفرینی می‌کنند.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: اساسا در نقش آفرینی و ایجاد تحول، هیچ تفکیک جنسیتی وجود ندارد؛ کشور ما نیز از این قاعده مستثی نیست، به طوریکه مسیر پیشرفت و اثربخشی در حوزه فضا برای مردان و زنان ما به طور مساوی وجود دارد، کما اینکه حضور بانوان کارشناس، مسئول و مدیر در ترازهای بالا، بیانگر همین امر است.

براری ادامه داد: اگرچه درصد جذب و حضور زنان و مردان در جهان در حوزه فضا برابر نبوده است اما روند افزایشی داشته و خواهد داشت. در کشور ما نیز تمام قوانین، مقررات و رویه های مدیریت سرمایه انسانی به طور یکسان و به شکل حامیانه اعمال می شود و بانوان ارجمند از حمایت‌های خاصی برخوردار هستند.

او گفت: تولید محتوای ارزشمند ترویجی از اولویت های جدی سازمان فضایی است که زیرساخت های لازم برای آن تدارک دیده شده و ساخت استودیوی ضبط و پخش به همت اداره روابط عمومی از همین دست زیرساخت هاست.

رئیس سازمان فضایی ایران در پایان به محورهای اصلی هفته جهانی فضا از جمله ارتقاء سطح آگاهی های عمومی، ارائه آموزش های مفید و کاربردی، ارتقاء علاقه و انگیزه در لایه های دانش آموزی و دانشجویی، ایجاد و تقویت امید به آینده در کسب وکارهای فضا پایه، ترسیم آینده روشن خدمات کاربردی فضایی در کشور، ایجاد باور قوی در خصوص اثر بخشی راه حل های فضا پایه برای مسائل کلان کشور از جمله مدیریت بحران، مدیریت و پایش زمین،  مدیریت منابع آب کشور و پیش بینی های دقیق آب وهوایی اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار