جمعی از مردم از بالا بودن نرخ انشعاب و اتصال به شبکه آب در روستاها گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، تعدادی از اهالی روستا‌های خراسان جنوبی از بالا بودن نرخ انشعاب آب در روستا‌ها گلایه دارند.

آن‌ها می‌گویند هزینه‌ای که بابت انشعاب آب پرداخت می‌کنیم بسیار بالاست و باید در میزان آن تجدید نظری صورت گیرد.

طبق نظر اهالی، با بالا بودن این نرخ نمی‌توان واحد مسکونی جدیدی در روستا بنا کرد و سپس برای آن انشعاب آب گرفت و در این صورت مردم از رفتن به روستا‌ها منصرف می‌شوند.

فقط پول کارگر و پیمانکار گرفته می شود/ نرخ ها دست ما نیست

برای پیگیری این موضوع گفتگو کردیم با امامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تا وضعیت موجود را بررسی کنیم.

او در این گفتگو به خبرنگار ما گفت: هزینه انشعاب آب دو بخش است که بخشی هزینه وسایل است و بخش دیگر نیز مبلغی است که به پیمانکار داده می‌شود.

امامی بیان کرد: تمامی وسایل و تجهیزاتی که نیاز است برای اتصال یک انشعاب به شبکه آب و فاضلاب مورد استفاده قرار گیرد را خود مردم تأمین و خریداری می‌کنند.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر نرخ‌های وسایل بالاست مربوط به بازار است و به این مجموعه ارتباطی ندارد، عنوان کرد: تنها پول کارگران برای نصب انشعاب از مردم گرفته می‌شود.

او با اشاره به اینکه قیمت‌ها به صورت کشوری به تصویب رسیده و به استان‌ها ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: شاید یکی از دلایل این موضوع، پراکنده بودن روستا‌های استان باشد که دسترسی به روستا‌ها را مشکل می‌کند.

امامی اظهار کرد: بالا رفتن نرخ تورم نیز یکی دیگر از دلایلی است که می‌تواند در بالا رفتن هزینه نصب که عمدتا دستمزد عامل کار است موثر باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در نظر داشتیم که خودمان وسایل را برای مردم تهیه کنیم تا سختی کار آن‌ها برطرف شود و بتوان وسایل را با قیمتی پایین‌تر تهیه کرد، اما این مورد محقق نشد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.