مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان از در دست اجرا بودن طرح‌های آبرسانی بزرگ و مهم در سطح شهرستان‌های حوزه سراوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان از در دست اجرا بودن طرح‌های آبرسانی بزرگ و مهم در سطح شهرستان‌های حوزه سراوان خبر داد و گفت: آبرسانی به ۱۰۰ روستای سوران، ۳۱ روستای دشت سراوان، احداث مخزن و خطوط انتقال آسپیچ و احداث مخزن و خطوط انتقال و آبرسانی به شهر گشت از جمله طرح‌های آبرسانی این شرکت است.

وی ادامه داد: همچنین پروژه‌های آبرسانی به مجتمع پسکوه، ناهوک، آسکان، کنت وکله اوکان، کهن ملا، آشار، کهن کهور، کهن جان محمد، زیارت و ده‌ها پروژه تک روستایی از جمله طرح‌هایی است که در صورت اختصاص اعتبارات مورد نیاز، در اولویت شرکت جهت تکمیل در سال ۱۴۰۰ قرار دارد.

قاسمی یکی از طرح‌های مهم و تاثیرگذار در منطقه را آبرسانی به شهر‌های سوران، مهرستان، هیدوچ و روستا‌های مسیر از سد ماشکید عنوان کرد و افزود: عملیات این طرح توسط شرکت آب منطقه‌ای استان در حال اجراست.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان تأکید کرد: از جمله طرح‌های ضروری و مهم در سراوان بزرگ با توجه به افت سطح آب زیرزمینی ناشی از خشکسالی‌های اخیر در منطقه شمس آباد، تکمیل احداث سد ماشکید سفلا و اجرای خط انتقال به سراوان و روستا‌های مسیر و استفاده از ظرفیت منابع آبی منطقه مرزی روتک (مک سوخته) است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار