پلیس فرانسه یک مرد که از کارت بهداشت رئیس‌جمهور این کشور استفاده کرده بود را در مارسی بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فرانسوی ۲۰ مینوت از بازداشت مردی در شهر «مارسی» فرانسه خبر داد که از پاسپورت بهداشت «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، برای ورود به یک بیمارستان استفاده کرده است.

مأموران امنیتی به ۲۰ مینوت گفتند: «این مرد تلاش کرد تا با پاسپورت بهداشت امانوئل مکرون، وارد بیمارستانی در منطقه نهم مارسی شود.»

این مرد مدعی شده است که قرار ملاقاتی در بیمارستان دارد و مأموران امنیتی که متوجه استفاده او از کارت مکرون شدند، اجازه ورود او به بیمارستان را دادند تا با پلیس تماس بگیرند. پلیس پس از حضور در محل حادثه این فرد را بازداشت کرد.

ماه گذشته کد QR پاسپورت بهداشت رئیس‌جمهور فرانسه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با مردم به اشتراک گذاشته شد.

این در حالی است که شب گذشته (شنبه) برای سیزدهمین آخر هفته متوالی، جنبش جلیقه زرد‌ها در پاریس، پایتخت فرانسه برای اعتراضات ضد دولتی به خیابان آمدند. این تجمع هر آخر هفته در اعتراض به بی‌عدالتی اجتماعی، اقتصادی و همچنین گذرنامه‌های سلامت اجباری انجام می‌شود.

ماه ژوئیه (تیر) سال جاری میلادی، امانوئل مکرون قوانینی برای کنترل بیماری کووید- ۱۹ در این کشور وضع کرد که ازجمله این قوانین استفاده از «گذرنامه سلامت» بود، یعنی افراد تنها می‌توانند با در دست داشتن تست منفی پی‌سی‌آر در مکان‌های عمومی ظاهر شوند.

این اقدام باعث ایجاد نگرانی گسترده در جامعه فرانسه شد و اعتراضاتی علیه این اقدام از اواسط ماه ژوئیه در آخر هر هفته در این کشور به راه افتاد. منتقدان معتقدند که این کار نوعی «دیکتاتوری سلامت» است و مردم را مجبور می‌کند بر خلاف میل خود واکسن بزنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار