رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز گفت: نباید اجازه داد تا قابلیت‌های بالقوه مدیریتی و چهره‌های گمنام و پاکدست در شهرداری این کلانشهر پایمال شود و توان جوانان مستعد و انقلابی به فراموشخانه‌های بی عدالتی سپرده شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا اسکندری رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز در بیستمین جلسه علنی شورای شهر شیراز گفت: نباید اجازه داد تا قابلیت‌های بالقوه مدیریتی و چهره‌های گمنام و پاکدست در شهرداری این کلانشهر با حضور اشخاص سفارشی و سیاسی از بیرون، پایمال شده و توان جوانان مستعد و انقلابی به دلیل برخوردار نبودن از رانت‌های قدرت به فراموشخانه‌های بی عدالتی سپرده شوند.

او بیان کرد: امروز با مشخص شدن شهردار شیراز و با مغتنم دانستن فرصت خدمت، معتقدم باید تمام ظرفیت شورا و شهرداری در هم افزایی همسو، حرکت بخش و توسعه آفرین باشد تا به موازات تفکر جهادی و انقلابی، به نیاز‌های عینی مردم و مطالبه گری حق خواهانه آنان پاسخگویی کرده و در این گردونه، رضایت مندی، ولی نعمتان را تامین و محقق ساخت.

اسکندری افزود: از این رو با میثاق و تعهد وجدانی با خداوند متعال و پیمان با مردم عزیز هرگونه فرصت سوزی و یا کوتاهی در رسالت خطیر نمایندگی را موجبات عقوبت الهی دانسته و از شهردار منتخب حمایت و نقش نظارتی شورا بر عملکرد شهرداری را با جدیت تمام تعقیب خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز ادامه داد: آنچه امروز خواست کارکنان شریف شهرداری است، علاوه بر مباحث معیشتی، توجه به توزیع عادلانه مسئولیت‌ها و رفع تبعیض‌ها بر مبنای شایستگی افراد در تمام سطوح و بهره گیری از مدیران توانمند و خوشنام در مناصب موجود بوده تا با ایجاد آرامش خاطر در محیطی امن و آرام، ارائه خدمت کنند.

اسکندری بیان کرد: انتظار است همانطور که شهردار شیراز خود از نیرو‌های جوان انقلابی است، با استعدادیابی و تخصص گرایی از چهره‌های جوان موجود در شهرداری که دارای مشی انقلابی و جهادی هستند، به عنوان مدیران آینده استفاده کند.

او با تاکید بر اجرا و اتمام پروژه‌های بزرگ مقیاس و پرداختن به امور زیربنایی عمرانی تاثیرگذار، همچون پیگیری اجرای پروژه بزرگراه سردار شهید سلیمانی، اجرای تقاطعات غیر همسطح مورد نیاز شهر، ساماندهی محور‌های ورودی شهر به ویژه محور گویم و اجرای بزرگراه‌ها و رینگ‌های ترافیکی و همچنین تسریع در اجرای پروژه‌های زمین گیر و بر جای مانده از گذشته، گفت: شهردار شیراز باید با اولویت بندی و تدبیر در رفع موانع احتمالی و ارائه یک برنامه زمان بندی منسجم اقدامات شایسته انجام دهد.

عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که نهاد شهرداری صرفا یک ساختار عمرانی و شهرسازی صرف نیست بلکه به موازات فعالیت‌های خدماتی و عمرانی باید به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

به گفته اسکندری، توجه خاص به نقش مردم و بهره گیری تمام از توان تشکل‌های عمومی غیر دولتی و نیز استفاده از اشخاص و فعالان فرهنگی و اجتماعی باید ملاک عمل قرار گیرد.

این عضو شورای شهر بر جایگزینی مدل‌های حمل و نقلی نوین همچون استفاده از دوچرخه‌ها و موتورسیکلت‌های برقی، ایجاد خطوط خودرو‌های هیبریدی و تلاش در جایگزینی خودرو‌های شارژی در بافت مرکزی شهر تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار