اختراعی گفت: ۷۲ درصد از مواد مؤثره دارویی را در داخل تولید می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فرامرز اختراعی، عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، در نشست خبری جشنواره بین المللی فارمکس خاورمیانه درباره مشکلات و اختلالاتی که در صنعت دارویی کشور وجود دارد، اظهار کرد: صنعت دارویی کشور به تازگی دستمایه برخی اخبار و گزارش‌های کذبی شده است که ما این موضوع را  با مرکز پژوهش های مجلس نیز مطرح کردیم.

او افزود: برخی از مواد موثر  دارویی برای صنعت دارویی هم هستند که ساخت بسیار پیچیده ای دارند.

عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان گفت: تا به امروز شرکت های دانش بنیان نزدیک به ۴۰۰ قلم ماده موثر دارویی را تولید کرده اند، به طوریکه میتوان گفت در حال حاضر ما مواد موثر دارویی تولید داخل را به کشورهایی از جمله هند و چین صادر می کنیم.

اختراعی بیان کرد: ۷۲ درصد از مواد مؤثره دارویی را در داخل تولید می‌کنیم. طی سال ۹۸، طبق آمارنامه دارویی ۳۲۴ هزار میلیارد و ۱۶۶ میلیون ریال ارزش کل آمار نامه دارویی کشور بوده است و در همان سال ظرفیت تولید دارو مواد موثره دارویی در داخل ۷۱.۹ درصد بوده است.

او تصریح کرد: مواد موثر تحت هجوم برخی افراد سودجو قرار گرفته است، اما معضلی که وجود دارد این است که برخی از افراد ادعا می‌کنند تولیدکنندگان مواد موثره تنها سود می برند در حالیکه برای تولید ۷۲ ماده موثره در کشور، تنها ۱۵۰ میلیون دلار بودجه اختصاص داده شده است.

اختراعی بیان کرد: چرا باید تنها لیست داروهای گران قیمت را باز کنیم، ما باید سعی داشته باشیم میزان تولیدات خود را از ۷۲ درصد به ۱۰۰ درصد افزایش دهیم؛ همچنین با افزایش صادرات دارویی تراز ارزی به خودکفایی کامل در کشور برسیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار