امسال ۹۴۰ بازرسی از واحد‌های صنفی استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عبدالله نظری مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته استاندارد با تأکید بر رعایت بهداشت و ایمنی در سلامت جامعه گفت: در نیمه نخست امسال، ۹۴۰ مورد بازرسی و بازدید از واحد‌های صنفی و مراکز عرضه کالای استان انجام شد.

او تاکید کرد: این اقدام با هدف نظارت بر اجرای استاندارد و کنترل بازار چهارمحال و بختیاری صورت گرفت.


بیشتر بخوانید


او نظارت بر مراکز عرضه کالا را ضروری دانست و افزود: در این بازرسی‌ها، رعایت استاندارد کالا‌ها در مراکز عرضه شامل تمامی کالا‌های مشمول استاندارد اجباری و کالا‌های دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی، مورد بررسی قرار گرفت.

نظری اضافه کرد: در این مدت پس از بازرسی از آسانسور‌های مجتمع‌های مسکونی و تجاری استان از طرف شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، ۱۸۶ گواهینامه تاییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور در استان از سوی این اداره‌کل صادر شد.

او اظهار داشت: صدور پروانه پایان کار از سوی شهرداری‌ها برای ساختمان‌های دارای آسانسور شامل تجاری، مسکونی و دولتی مشروط به گرفتن گواهینامه تاییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور از اداره‌کل استاندارد استان است.

نظری، مدت اعتبار این گواهینامه را یک‌سال بیان کرد و گفت: آسانسور‌ها باید در دوره‌های یک‌ساله مورد بازرسی مجدد قرار گیرد.

او از مردم خواست: هنگام خرید کالا‌های مورد نیاز خود، علاوه بر توجه به علامت استاندارد بر روی محصولات، از مصرف کالا‌های غیراستاندارد مشمول استاندارد اجباری خودداری و در صورت مشاهده هرگونه کالای بدون علامت استاندارد، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری گزارش کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار