کارگروه محرومیت‌زدایی عازم شهرستان هلیلان شد تا نخستین وعده سید ابراهیم رئیسی در استان ایلام محقق شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، نخستین برنامه رییس جمهور در سفر ایلام دیدار با نخبگان، علما و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سالن اجتماعات دانشگاه ایلام بود که در این برنامه یکی از سخنرانان که فرزند شهید، فعال فرهنگی و جهادگر بود زبان از محرومیت، کمبود‌ها و مشقت‌های زندگی مردم شهرستان هلیلان گشود و گفت: دولت مردمی که امروز با رای ملت وظیفه هدایت جمهوری اسلامی را عهده‌دار است اگر بتواند تنها پروژه‌های نیمه‌کاره شهرستان محروم و تازه تاسیس هلیلان را به اتمام برساند، می‌تواند مرهمی بر درد‌های مردمان این دیار باشید که سالیان دراز است از کمبود‌ها به شدت رنج می‌برند.

تحقق وعده رییس جمهوری/ اعزام کارگروه محرومیت‌زدایی به هلیلان

پس از اتمام سخنان این جوان هلیلانی، رییس‌جمهور سخنرانی خود را ادامه داد و گفت: رفع محرومیت شهرستان هلیلان از اولویت‌های دولت خواهد بود و در اسرع وقت تیم محرومیت‌زدایی به این شهرستان اعزام می‌شود.

اعزام کارگروه محرومیت‌زدایی به شهرستان هلیلان با دستور رییس‌جمهور

پس از ۲ روز از سفر رییس جمهور به ایلام، روز یکشنبه چهارم مهرماه شاهد حضور کارگروه محرومیت‌زدایی در هلیلان بودیم و ۲ روز پس از آن روز چهارشنبه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نیز پیرو دستور رییس جمهوری به هلیلان سفر کرد.

علیرضا ابوالفتحی، مدیرکل مناطق محروم ریاست جمهور چهارم مهرماه در سفر به شهرستان هلیلان، مهم‌ترین هدف دولت را محرومیت‌زدایی از نقاط کم برخوردار و حاشیه‌ای کشور و برقراری عدالت عنوان کرد.

او تاکید کرد: پیرو دستور رییس جمهور مقرر شد یک کارگروه تخصصی جهت رفع مشکلات منطقه هلیلان اعزام شود.

مدیرکل مناطق محروم نهاد ریاست جمهور ادامه داد: در این سفر قرار شد معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهور در شهرستان حضور پیدا کنند، اما به دلیل درگیر بودن استان با مراسم پرفیض اربعین حسینی جهت هماهنگی بیشتر این حضور به آخر هفته موکول شد.

ابوالفتحی تاکید کرد: همچنین در این سفر که امروز به هلیلان انجام شد مشکلات اعم از شهری و روستایی توسط مسئولان مطرح و پس از این جمع‌بندی گزارش سفر برای رفع مشکلات به معاون مناطق محروم ریاست جمهور ارسال می‌شود.

او اضافه کرد: برای رفع مشکلات زیرساختی حوزه شهری هلیلان نیز در تماس تلفنی با معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درخواست شد که سفری به این شهرستان را در دستور کار خود قرار دهد.

سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور به هلیلان

امیرحسین مدنی،معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور روز چهارشنبه ۷ مهرماه در سفر به هلیلان گفت: تکمیل پروژه مهم پل جزمان هلیلان به عنوان تنها راه ارتباطی ۳۰ روستای این شهرستان، نیازمند تخصیص اعتبار لازم است که اقدامات لازم برای تکمیل این پروژه اتخاذ می‌شود.

تحقق وعده رییس جمهوری/ اعزام کارگروه محرومیت‌زدایی به هلیلان

او افزود: پل جزمان یکی راه‌های ارتباطی و مواصلاتی بسیار مهم در هلیلان است چرا که در صورت تخریب یا مسدود شدن این پل ارتباط حدود نیمی از جمعیت منطقه و ارتباط بیش از ۳۰ روستا با مرکز شهرستان قطع می‌شود.

او در بازدید از ایستگاه پمپاژ داجیوند- کهره هلیلان نیز اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود فاز نخست این طرح در صورت تخصیص اعتبار طی ۴۵ روز آینده افتتاح شده و به بهره‌برداری برسد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور یادآور شد: برای رفع محرومیت هلیلان باید در اجرای پروژه‌های مهم منطقه از جمله پمپاژ کشاورزی کهره - داجیوند، پل جزمان و دیگر طرح زیرساختی تسریع شود.

مدنی ادامه داد: توسعه شهرستان هلیلان از مطالبات بحق مردم این منطقه است و باید به این موضوع مهم توجه ویژه شود.

او تاکید کرد: طی ۱۸ ماه گذشته با حضور بنیاد مستضعفان و مسئولان استان ایلام، برنامه‌های مهمی به منظور توسعه شهرستان هلیلان انجام شده و این موضوع بخوبی نمایان است.

بازدید از پروژه‌های فاز دوم پمپاژ آب داجیوند، پل جزمان و مراحل ساخت پتروشیمی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور به هلیلان است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.