مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: نخستین مرکز پرورش مرغ گوشتی لاین در یکی از واحد‌های پرورش مرغ گوشتی جنوب به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد پولادخای، مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه تعداد معدودی از کشور‌های دنیا صاحب لاین در صنعت مرغداری هستند که ایران نیز جزو کشور‌های پیشرو این صنعت است، گفت: وجود مرغ لاین گوشتی در کشور یکی از پتانسیل‌های ارزشمند و سرمایه‌های گرانقدر است که امروز شاهد فعالیت نخستین مرکز در منطقه جنوب کرمان هستیم.

او افزود: نخستین مرکز پرورش مرغ گوشتی لاین  از ضریب تبدیل نسبتا قابل قبولی برخوردار بوده و برای دوره پرورش ۴۲ روزه مناسب است.

پولادخای تصریح کرد: پرورش مرغ لاین در سال‌های اخیر و با شدت یافتن تحریم‌ها با توجه به پتانسیل‌ها و قابلیت‌های داخلی در اولویت‌های کشور و وزرات جهاد کشاورزی قرار گرفت و امروز شاهد تحقق این مهم در منطقه جنوب کرمان هستیم.

او از حمایت بخش خصوصی در زمینه پرورش مرغ لاین خبر داد و گفت: امکان صدور مجوز مرغداری در منطقه جنوب کرمان و زمینه پرداخت تسهیلات ویژه به متقاضیان احداث واحد‌های مرغداری فراهم شده است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه بیش از پیش صنعت مرغداری در منطقه جنوب کرمان باشیم.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: خرید ذخایر گوشت مرغ کشور ، تامین دان مورد نیاز از محل انبار استان کرمان با نرخ مصوب و به صورت مدت دار، تامین دارو و واکسن با نرخ مصوب، صدور حداکثر مجوز جوجه ریزی و کاهش فواصل جوجه ریزی، حذف عوارض صادراتی، تخفیف ۵۰ درصدی حق بیمه سهم بیمه گذار (پایه و تکمیلی) برای حمایت از این صنعت انجام شده است.

حیوانات لاین به یک جمعیت خالص از حیوانات خاص (اعم از دام و طیور) اطلاق می‌شود که متعلق به یک نژاد مشخص با ویژگی‌های ژنتیکی کاملا مشخص بوده و صرفا با حیوانات خالص و هم‌نژاد خود آمیزش می‌کنند و قادر به تولید حیواناتی مشابه خود هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار