با حضور مسئولان استانی و خیران مدرسه ۱۲ کلاسه دخترانه دوره دوم مزین به نام سردار شهید سلیمانی در شهرستان کشکوئیه رفسنجان،به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در آیین افتتاح مدرسه‌ ۱۲ کلاسه، دخترانه دوره دوم به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان کشکوئیه رفسنجان گفت: این پروژه از محل طرح تخریب و بازسازی و کمک اتاق بازرگانی استان اعتبار دولتی خیری ساخته شده که امروز تحویل آموزش و پرورش شد.

واعظی نژاد با اشاره به اینکه این پروژه از مدارس پویش کرمان دانا می‌باشد افزود: پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه کشکوئیه با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۱۰ میلیارد ریال کمک اتاق بازرگانی ساخته شده است.

او از همت بالای اتاق بازرگانی تقدیر کرد و گفت: خرداد ماه پارسال انعقاد تفاهم نامه ساخت ۱۲۰ مدرسه با اتاق بازرگانی و موسسه خیریه مهر گیتی به امضا رسید که اکنون شاهد افتتاح مدارس پویش کرمان‌دانا هستیم.

واعظی نژاد تصریح کرد: مشارکت اتاق بازرگانی در راستای انعقاد تفاهم نامه ساخت ۱۲۰ مدرسه در استان توسط فعالان اقتصادی و صنایع و کارخانجات بومی صورت گرفته است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان‌کرمان بیان داشت: این پروژه ۱۲ کلاس، ۱۳۳۱ متر زیر بنای آموزشی در دو طبقه، ۴۰۰ متر مربع محوطه سازی و ۳۵۰ متر طول حصارکشی با اعتبار دولتی و کمک خیران با هزینه بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال ساخته شد.

طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان در این آیین گفت: در راستای اجرای پویش کرمان دانا دنبال کرمان داناتر و تواناتر هستیم و اکنون برنامه‌های آموزش‌های توام با مهارت آموزی را در دستور کار داریم و این پویش در بحث شرکت‌های دانش بنیان نیز به زودی ورود خواهد کرد.

او از ساخت مدرسه‌ای دیگر به همت خیران فعال اقتصادی اتاق بازرگانی به زودی در بخش کشکوئیه خبر داد و گفت: بیشتر فعالان اقتصادی رفسنجان و بخش کشکوئیه جزو خیران هستند که  دنبال این هستیم با این عزیزان کمبود فضای آموزشی را جبران کنیم.

زینی وند استاندار کرمان در مراسم افتتاح این پروژه آموزشی گفت: پویش کرمان دانا شروعی است که حتی مدارس مناطق محروم هم می توانند از بهترین فضا‌های آموزشی برخوردارباشند.

او بیان کرد: معتقدم کرمان اینقدر ظرفیت دارد که سالی ۱۲۰ مدرسه در آن ساخته یا مقاوم سازی و بهسازی شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار