مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در صورت بیماری حاد که منجر به کاهش توانایی فرد برای ادامه کار می‌شود، می‌توانند با مراجعه به پزشک معالج از مزایای کارافتاده کلی بهره‌مند شوند.

حمید ابراهیمی مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در صورت بیماری حاد که منجر به کاهش توانایی فرد برای ادامه کار می‌شود، می‌توانند با مراجعه به پزشک معالج و گرفتن گواهی مبنی بر اینکه نامبرده از کار افتاده کلی است، از مزایای بلند مدت این سازمان بهره‌مند شوند.

 او افزود: پس از ارائه گواهی مربوطه به شعب تامین اجتماعی، همکاران ما بیمه شده را با مدارک مثبته به کمیسیون پزشکی معرفی می‌کنند (امکان ارسال مدارک به صورت غیرحضوری نیز فراهم است) و پس از تشکیل کمیسیون و بررسی مدارک نامبرده توسط پزشکان مربوطه، با توجه به بیماری شخص چنانچه بیماری بالای ۶۶ درصد باشد از کار افتادگی کلی به وی تعلق می‌گیرد و مستمری بگیر سازمان می‌شود.

 شرایط سنی برای از کارافتادگی ملاک نیست و فقط می‌بایست طبق ماده ۷۵ قانون تامین اجتماعی، بیمه شده طی ۱۰ سال آخر یک سال سابقه و طی یک سال ۳ ماه سابقه بیمه پردازی داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار