معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پلمب انبار بزرگ عطاری همراه با کشف انواع مکمل‌های قاچاق و ترکیبات دست‌ساز غیرمجاز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، زینب جوانمردی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: انبار بزرگ یک عطاری در آبادان که در بررسی ها با کشف مکمل‌های قاچاق ، داروهای گیاهی و ترکیبات دست‌ساز غیرمجاز در آن محل  پلمب شد.

او افزود: در بررسی ها از این انبار مقدار قابل توجهی داروهای گیاهی غیرمجاز با ادعای درمان انواع بیماری‌ها، انواع مکمل‌های قاچاق چاقی، لاغری و مولتی ویتامین‌ها، داروهای دست‌‎ساز غیرمجاز مانند تاخیری، درمان پروستات، رفع کیست و انواع داروهای تقویت جنسی کشف و ضبط شد.

جوانمردی محیط نگهداری این داروها را کاملا غیربهداشتی و در شرایط نامناسب خوان و ارزش آن ها را بیش از ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

با پیگیری های معاونت غذا و دار دانشگاه علوم پزشکی آبادان ، کارشناسان واحد فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل به همراه کارشناس حقوق این معاونت، ضمن هماهنگی با مراجع قضایی و اخذ مجوز، محل انبار کشف شده توسط کارشناسان مورد بازرسی قرار گرفت.

او درباره شناسایی این انبار غیرمجاز عطاری ادامه داد: به دنبال گزارش واصله مبنی بر تخلف یک عطاری و پخش داروهای دست‌ساز و توزیع آنها به طور عمده،  بررسی و پیگیری موضوع در دستور کار این معاونت قرار گرفت و با توجه به اهمیت سلامت مردم،  بازرسی نامحسوس با خرید از عطاری مورد نظر و هماهنگی از پیش تعیین‌‎شده،  کارشناسان این معاونت موفق به کشف محل انبار مورد نظر شدند.

جوانمردی به جوانان توصیه کرد که با توجه به عوارض جبران‌ناپذیر تجویز از مصرف خودسرانه انواع مکمل‌ها و داروهای گیاهی و ترکیبات دست‌ساز غیر مجاز و تقلبی بپرهیزند چون تنها محل مجاز عرضه و فروش انواع داروهای گیاهی و مکمل داروخانه  هستند که زیر نظر داروساز فعالیت می کنند و محل‌هایی غیر از داروخانه که به عنوان محل فروش این داروها و مکمل‌ها فعالیت می‌کنند بدون صلاحیت و مجوز قانونی اعلام کرد.

او گفت: مصرف‌کنندگان مکمل‎‌ها و داروهای گیاهی می‌توانند اصالت این اقلام را از طریق برچسب TTAC  با شماره تماس ۰۲۱۶۱۸۵ و شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲  و یا سامانه www.ttac.ir  استعلام نمایند.

 شماره تلفن ۱۹۰وزارت بهداشت و درمان آماده دریافت گزارشات و شکایات شهروندان گرامی است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.