معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کردستان به ۳۰ درصد رسیده و آمار بستری شدگان کرونا در سطح استان همچنان بالا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به رعایت دستور العمل‌های بهداشتی توسط شهروندان  به ۳۰ درصد رسیده گفت:در یک ماه اخیر سهل‌انگاری و کاهش توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان موجب شده، آمار بستری‌شدگان سیر صعودی پیدا کند.

قادری با بیان این که در حال حاضر نسبت به اوایل شیوع کرونا رعایت دستورالعمل های بهدلشتی در استان ۴۰  درصد کاهش یافته است افزود: تنها راه کنترل و مقابله با بیماری کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و دوری از تجمع‌های خانوادگی از سوی همه اقشار جامعه است.

او با اشاره به این که  اینکه هم‌اکنون سنندج در وضعیت قرمز قرار دارد، اذعان کرد: در صورت تداوم این وضعیت و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ممکن است همپوشانی پیک پنجم و ششم در استان شکل بگیرد.

قادری از مهمترین عوامل در انتقال بیماری کرونا را دورهمی‌ها در فضای سربسته عنوان و خاطرنشان کرد: فضای سر بسته در انتقال بیماری نقش مهمی دارد و نگرانی سیستم بهداشت و درمان نیز بدلیل تجمع‌های خانوادگی در محیط‌های سربسته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.