معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: تهدید زلزله را به فرصتی برای آبادانی منطقه زلزله زده کوهرنگ تبدیل می‌کنیم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید جودی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سفر به شهرستان زلزله زده کوهرنگ گفت:با برنامه ریزی فرماندار شهرستان، کمک بنیاد مسکن و مصوبه دولت برای بازسازی این منطقه، تهدید زلزله را به یک فرصت برای عمران و آبادانی منطقه تبدیل می‌کنیم.

او افزود: با توجه به عمق زلزله، هرکسی با مقوله زلزله آشنا بود انتظار تلفات جانی و مالی زیادی در زلزله پنج و هفت دهم ریشتری منطقه کم برخوردار کوهرنگ داشت که خدا را شاکریم که خوشبختانه از نظر جانی تلفات آنچنانی نداشتیم.

جودی گفت: خسارت‌های منازل هم واحد به واحد ارزیابی و آمار کلی استخراج شده است که سعی می‌کنیم در اسرع وقت توسط هیات وزیران مصوبه‌های لازم برای بازسازی اعم از احداثی و تعمیری را دریافت کنیم.

او ااظهار کرد: با توجه به فصل سرمای زودرس منطقه، برای کسانی که امکان ساخت و ساز این طرف سال را دارند و بویژه کسانی که سقف تخریب شده است و نیاز فوری به مسکن را دارند ساخت و ساز را شروع می‌کنیم و کسانی که عمدتا کوچ رو هستند و زمستان را در مناطق گرمسیر هستند انشاالله سال آینده با بهبود وضعیت جوی، ساخت و ساز انجام می‌شود .


بیشتر بخوانید


جودی در رابطه با واحد‌هایی که نیاز به تعمیر دارند هم گفت: به مردم این اطمینان را می‌دهیم با دستور العمل‌هایی که بنیاد می‌دهد تعمیرات را انجام دهند تا بعد از تامین اعتبار به مردم پرداخت شود.

او افزود: کسانی هم که نیاز فوری به احداث دارند از وام مسکن روستایی تامین خواهیم کرد تا مصوبه انجام و جایگزین می‌کنیم و هر اعتباری هم که دولت تصویب کرد در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار