معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : براساس برنامه ضربتی که با همکاری آموزش و پرورش استان طراحی شده، ان‌شاءالله تا روز جمعه، ۲۲ مهرماه ۹۵ درصد دانش‌آموزان واکسینه خواهند شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : حدود ۱۰ روز است که واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ ساله را در استان با همان واکسن سینوفارم که برای بزرگسالان تجویز می‌شود، آغاز کرده‌ایم.

او تنها راه مبارزه با ویروس کرونا را واکسیناسیون دانست و گفت : مقالات و مطالعه بالینی این نوع واکسن کاملا انجام شده و هیچگونه خطری برای این گروه سنی ندارد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه، از پیشرفت خوب واکسیناسیون نوجوانان در استان خبر داد و افزود: براساس برنامه ضربتی که با همکاری آموزش و پرورش استان طراحی شده، ان‌شاءالله تا روز جمعه، ۲۲ مهرماه ۹۵ درصد دانش‌آموزان واکسینه خواهند شد.

او افزود: این واکسن باید در دو نوبت تزریق شود و دو تا سه هفته بعد از تزریق نوبت دوم ایمنی لازم در بدن این گروه سنی ایجاد می‌شود و با خیال راحت می‌توانند از نیمه دوم آبان‌ماه در مراکز آموزشی حضور داشته باشند.

شاه‌آبادی از والدین خواست، هر چه سریع‌تر برای واکسیناسیون دانش‌آموزان اقدام کنند تا به زودی شاهد بازگشایی مدارس باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.