نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اسناد بالا دستی ما که بر اساس کتاب و سنت تدوین شده باید در کنار طراحی درست به خوبی نیز اجرا شود تا شاهد ایجاد شکاف میان حاکمیت و مردم نباشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی،نماینده ولی فقیه در لرستان در دیدار با مدیر کل دفتر راهبردی و اجرا سازی سیاست‌های فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با تاکید بر اینکه " اقتصاد بدون فرهنگ، ره به جایی نمی‌برد " گفت: در نظام ما که یک نظام فرهنگی و دینی است، بحث تعلیم و تربیت دینی که برخواسته از کتاب و سنت است جایگاه مهمی داشته و باید هم در سطح حاکمان و هم در سطح مردم تبیین شود، در غیر این صورت فاصله میان مدیران و مردم همواره افزایش یافته و دشمن از این فرصت برای ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین استفاده می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی لرستان افزود: ما در حال حاضر نیازمند شکل گیری یک جریان فرهنگی دینی تاثیرگذار هستیم که از پیامبر اکرم (ص) به ائمه معصومین (ع)، صالحان و سپس به روحانیت دینی رسیده، این جریان در زمان رژیم‌های پادشاهی معاصر بار‌ها مورد هجمه قرار گرفت، اما در همان فشار و خفقان به درستی راه خود را پیموده تا از سال ۱۳۴۲ تغییر ماهیت داده که اینبار در قامت مهاجم در برابر رژیم حاکم و استکبار جهانی قد علم کرده و زمینه‌های شکل گیری انقلاب اسلامی را فراهم آورد.

نماینده ولی فقیه در استان سپس تصریح کرد: اسناد بالا دستی ما که بر اساس کتاب و سنت تدوین شده باید در کنار طراحی درست به خوبی نیز اجرا شود تا شاهد ایجاد شکاف میان حاکمیت و مردم نباشیم. شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با یک طراحی درست زمینه اجرای موفق این اسناد را فراهم آورد و نقشه مهندسی فرهنگی کشور یکی از مهمترینِ این اسناد است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان تاکید کرد: ما مصمم هستیم که این جریان فرهنگی دینی تاثیرگذار را در قالب شورای فرهنگ عمومی محقق سازیم و از ظرفیت هیات‌های اندیشه ورز و مجمع مشورتی جوانان در این زمینه استفاده خواهیم کرد تا به توسعه متوازن در استان کمک کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.