مدیرکل پست استان سمنان گفت: گسترش خدمات الکترونیک پستی و کاهش مراجعه متقاضیان به باجه‌های پستی برای انجام کار‌های اداری ارتباط بین کارمندان و مراجعان را کم کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  حمید آقاجانی مدیرکل پست استان سمنان به مناسبت روز جهانی پست بیان کرد: سالهاست وظیفه پست محدود به جابه جایی نامه و بسته‌های پستی نمی‌شود و نقش آن تکمیل کننده دولت الکترونیک هستند.

او افزود: پست به عنوان نماینده سازمان‌ها انجام برخی فعالیت‌ها را بر عهده می‌گیرد و نتیجه نهایی را به دست سازمان‌ها می‌رساند که موجب کاهش آلودگی‌های شهری، ترافیک و انجام متمرکز امور و کاهش تردد بین سازمانی افراد می‌شود.

آقاجانی برون سپاری برخی وظایف را از سوی سازمان‌ها امری مهم برشمرد و ادامه داد: باجه‌های پستی در کنار دفاتر پیشخوان تکمیل کننده فعالیت سازمان‌ها خواهند بود.

او تصریح کرد: ترافیک مرسوله‌های پستی در ۶ ماه نخست سال جاری در استان سمنان یک میلیون و ۱۶۸ هزار عدد ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: این افزایش به علت بیشتر شدن خرید‌های اینترنتی به دلیل شیوع ویروس کرونا و نیز استقبال افراد از این گونه معاملات است.

مدیرکل پست استان سمنان اظهار داشت: درآمد پست استان سمنان در ۶ ماه نخست سال جاری ۷۰ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشت. همچنین ضریب اثربخشی هزینه نسبت به سال گذشته هفت درصد افزاش داشت و بیش از نیمی از هزینه‌ها از درآمد کسب می‌شود.

آقاجانی گفت: در نظر داریم برای کاهش مشکلات تحویل مرسوله با همکاری شهرداری پلاک تلفیقی برای ساختمان‌ها طراحی و نصب شود که یک پلاک متعلق به ساختمان با ذکر کد پستی و کد شهرداری بر سردر ساختمان و پلاک کد پستی در اندازه‌های کوچک‌تر درب واحد‌های مسکونی نصب شود.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.