نزدیک به یک سال پس از چاپ کتاب «سینما به روایت اصفهان»، نویسندگان آن، به همراه احمد طالبی نژاد، فیلمساز و منتقد سینما، در نشستی گرد هم می‌آیند تا با مخاطبان، دربارۀ این کتاب گفت‌وگو کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مصطفی حیدری مدیر دفتر تخصصی سینما (وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان) گفت: سال گذشته، هم‌زمان با هفتۀ اصفهان از کتاب «سینما به روایت اصفهان» رونمایی شد؛ کتابی که مشتمل بر تاریخ سینماهای اصفهان از سال ۱۳۰۴ تا ۱۳۵۷ است و نگاهی نیز به پیوند سینما و شهر دارد.

وی ادامه داد: پس از گذشت نزدیک به یک سال از نشر این کتاب تصمیم گرفتیم در نشستی با حضور احمد طالبی نژاد، نویسنده، فیلم‌ساز و منتقد نام‌آشنای سینما و نفیسه باقری، پژمان نظر زاده آبکنار و این‌جانب به‌عنوان نویسندگان اثر، با مخاطبان دربارۀ این کتاب گفت‌وگو کنیم، به سؤالات پاسخ بدهیم و نگاهی به یافته‌ها و اسناد آن داشته باشیم.

مدیر دفتر تخصصی سینما در اصفهان خاطر نشان کرد: پرداختن به یک مقولۀ تخصصی در حوزۀ محلی قدری تازه است و حتماً خالی از اشکال نیز نیست اما معتقدیم که بالاخره باید قدم‌های آغازین را برداشت و با شنیدن نقدها و نظرات، به‌مرور از میزان خطاها کاست.

حیدری یادآور شد: در حوزۀ هنر، معمولاً میل بیشتری به کارهای اجرایی مثل ساخت فیلم و ... وجود دارد اما چون هر کار اجرایی درستی به‌ویژه در حوزۀ سینما باید بر پژوهش و تحقیق استوار باشد و دفتر تخصصی سینما بر اساس مأموریتی که برای خود تعریف کرده مرجع اهالی سینماست، تلاش کردیم با راه‌اندازی کتابخانه اختصاصی سینما، کتابخانه زاون و نشر چندین کتاب در حوزۀ سینما در این مسیر  قدم برداریم.

علاقه‌مندان برای حضور در نشست گفت‌وگو دربارۀ کتاب «سینما به روایت اصفهان» می‌توانند پنجشنبه، ۲۲ مهرماه، رأس ساعت ۱۷ به سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: نشست تخصصی ، کتاب ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.