سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه گفت : ساده‌انگاری شیوع کرونا علت اصلی تداوم وضعیت قرمز کرونایی پاوه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه گفت : با توجه به تأکید‌های بسیار جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اما شیوع ویروس کرونا در شهرستان پاوه ساده انگاری می‌شود و تعداد بیماران بستری در شهرستان پاوه همچنان بالا است.

او گفت : رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، شرکت در تجمعات و مراسم خاکسپاری از علل اصلی تداوم وضعیت قرمز کرونا در شهرستان پاوه است.

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه با اشاره به روند واکسیناسیون در شهرستان پاوه، افزود: ۶۹ درصد واجدین شرایط شهرستان پاوه و ۵۵ درصد دانش آموزان دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

بالایی افزود: روند تزریق دز دوم واکسن کرونا با وجود ظرفیت پذیرش روزانه یک هزار نفر و وجود واکسن کرونا به تعداد کافی مناسب نیست.

او ادامه داد: هم اکنون به صورت میانگین کمتر از ۲۵۰ نفر روزانه به مراکز واکسیناسیون شهرستان پاوه مراجعه می‌کنند.

سرپرست فرمانداری پاوه با اشاره به شرایط لازم جهت بازگشایی مدارس، گفت: بازگشایی مدارس منوط به تزریق واکسن کرونا توسط دانش آموزان، معلمین و کادر آموزشی و والدین است.

زیرساخت‌های عشایری و روستایی نیازمند توسعه  تقویت

نماینده مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توجه جدی به توسعه و تقویت زیرساخت‌های عشایری و روستایی برای رفع مسایل و مشکلات آن‌ها ضروری است، گفت: توجه نکردن به این قشر در آینده آسیبی جبران ناپذیر را به جامعه وارد می‌کند.

شهریار حیدری با اشاره به خشکسالی‌های ممتد و بروز بحران بی آبی و در نتیجه آسیب عشایر، افزود: هر مشکلی راه حلی دارد و راه برون رفت از این مشکل همت والا و عزم جدی است.

او افزود: دولت و وزیر جهاد کشاورزی که خود از جنس نمایندگان مجلس است توجه ویژه در سطح کشور و به طور خاص در کرمانشاه و شهر‌های مرزی به عشایر داشته است.

۱۰ میلیارد ریال برای بهسازی راه‌های عشایر هزینه شد

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: مردم در حوزه راه‌های مواصلاتی، اجرایی طرح‌های هادی و هم چنین آب آشامیدنی مشکلاتی دارند که با وجود اینکه تلاش‌های بسیار زیادی برای حل این مشکلات صورت گرفته، اما باز شاهد محرومیت در این حوزه‌ها هستیم.

حشمت رضایی با اشاره به اینکه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ارزش افزوده صرف بهسازی و اجرای عملیات ابنیه فنی در ۵۰ کیلومتر از راه‌های عشایری شده است از اختصاص تسهیلات ۲ میلیارد ریالی خرید علوفه برای کمک به دام‌های عشایر خبر داد.

او گفت: اصلاح و ترمیم، احداث و نوسازی و آسفالت جاده‌های مواصلاتی اصلی شهرستان نیز جزو مطالبات اصلی مردم و در حال عملیاتی شدن است.

کاهش وقوع جرایم در قصرشیرین

فرمانده انتظامی قصرشیرین گفت: وقوع جرایم مختلف در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه سرقت، درگیری و نزاع دسته جمعی ۲۰ درصد کاهش داشته است.

محمد محمدی افزود: در امر مبارزه با کالای قاچاق و سلاح غیر مجاز نیز ۱۰۰۰ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم که این نگران کننده است، زیرا در مقابل مرز ما، کشور عراق کنترلی بر نوار مرز و مبارزه با این پدیده ندارد.

او ادامه داد: نیروی انتظامی قصرشیرین تلاش زیادی در امر مقابله با پدیده قاچاق داشته و باند‌های قاچاق سلاح و مهمات زیاد را متلاشی کرده که در آخرین مرحله ۶۰ قبضه سلاح و دوربین دید در شب از بازرسی یک منزل کشف شد.

فرمانده انتظامی قصرشیرین گفت: لازم است مجلس شورای اسلامی قانونی برای تقویت مرز‌ها داشته باشد، چون پدیده قاچاق سلاح و مهمات به عنوان یک تجارت مهم مرزی تبدیل شده هر چند که نیرو‌های مسلح و عوامل انتظامی به عنوان یک وظیفه در همه حال برای مقابله با آن در تلاش هستند.

 محمدی ادامه داد: در ۶ ماه اول امسال هفت میلیارد تومان کالای قاچاق در مرز‌های این شهرستان توقیف شده که در این راستا مرهون توجه فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه هستیم که توجه ویژه‌ای به شهر‌های مرزی دارد.

او با بیان اینکه مجموعه انتظامی سه شهرستان غرب کرمانشاه از مناطق فعال هستند، افزود: زیرساخت‌ها لازمه پیشرفت و ترقی امنیت است و در کنار آن‌ها مردم و دیگر عوامل باید دست به دست هم دهند تا امنیت برقرار شود.

 محمدی اصلی‌ترین مولفه امنیت را مجموعه نظم کشور عنوان کرد و گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که تقویت کننده ناجا باشد و در برخورد با جرایم در بحث قانون نیز حمایت‌های لازم را لحاظ کنند.

او ادامه داد: مجرمان این عرصه بعضا حبس‌های کوتاه مدت می‌شوند که این مشکل دستگاه قضا نیست و نیازمند توجه مجلس و قانون گذاری در این زمینه است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.