برخی از ورزشگاه‌ها آمادگی برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال را ندارند.

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که کمتر از ۱۰ روز دیگر مسابقات لیگ برتر فوتبال آغاز می‌شود، اما  تکلیف ورزشگاه‌های اختصاصی  برخی از تیم‌ها برای میزبانی مسابقات هنوز مشخص نشده است.

در اختیار داشتن زمین مناسب لازمه فوتبال حرفه‌ای است، اما هر ساله قبل از شروع مسابقات لیگ برتر فوتبال،  برخی از تیم‌های ما با معضل نداشتن زمین مناسب مواجه هستند و کمترین امکانات حرفه‌ای را ندارند.  

زمین مناسب یکی از فاکتور‌های مهم برای ارائه بازی  زیبا و تاکتیکی از سوی تیم‌های فوتبال است، اما چمن برخی از ورزشگاه‌ها آن قدر نامطلوب و بی‌کیفیت است که بازیکنان تکنیکی قادر به ارائه مهارت خود در این زمین‌ها نیستند و شاهد فوتبال " بزن زیرش" در مسابقات هستیم.

علاوه بر این، زمین نامناسب و بی‌کیفیت باعث آسیب دیدگی و مصدومیت بازیکنان می‌شود و این موضوع به دغدغه مربیان تبدیل شده است.

شاید کمتر کسی باور کند که  در منطقه سرسبز شمال چمن طبیعی وجود ندارد و  ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر استادیوم اختصاصی باشگاه نساجی مازندران چمن مصنوعی دارد.  

ورزشگاه‌هایی با چمن بی کیفیت معضل همیشگی فوتبال ایران

ورزشگاه وطنی قائمشهر همچنان مصدوم می‌گیرد 

چمن مصنوعی ورزشگاه وطنی قائمشهر در چند سال اخیر باعث مصدومیت و پارگی رباط صلیبی  بازیکنان نساجی شده و همین موضوع  به مشکلات این تیم شمالی افزوده است.  

البته سازمان لیگ به تازگی در نامه‌ای به هیئت  فوتبال استان‌ها و باشگاه‌ها اعلام کرده که بازی در چمن مصنوعی در فصل جدید لیگ برتر فوتبال ممنوع خواهد بود.  

 بر همین اساس  تیم‌های نساجی مازندران و مس رفسنجان باید در ورزشگاه‌هایی با چمن طبیعی از حریفان خود پذیرایی کنند.  

مسئولان ورزش استان مازندران بعد از تصمیم سازمان لیگ دست به کار شدند و چمن مصنوعی را از ورزشگاه  شهید وطنی قائمشهر برداشتند تا چمن طبیعی جایگزینش کنند. البته گفته می‌شود که مراحل کاشت چمن طبیعی در این ورزشگاه به کندی انجام می‌شود و برای  بازی‌های تیم فصل اول آماده نمی‌شود تا تیم نساجی در این ورزشگاه بازی کند.  

باشگاه نساجی تا آماده شدن ورزشگاه  شهید وطنی قائمشهر قصد دارند در ورزشگاه شهدای ساری از حریفان خود پذیرایی کنند، اما این ورزشگاه هم چمن مناسبی برای برگزاری مسابقات ندارد و هنوز  مورد تایید سازمان لیگ قرار نگرفته است.  

به هر حال مسئولان ورزش استان مازندران  باید هر چه سریعتر نواقص و عیوب ورزشگاه شهدای ساری را برطرف کنند تا باشگاه نساجی بتواند در این استادیوم برابر حریفان خود بازی کند.  

ورزشگاه‌هایی با چمن بی کیفیت معضل همیشگی فوتبال ایران

 ورزشگاه شهدای مس رفسنجان آماده برگزاری مسابقات می‌شود؟

علاوه بر این، باشگاه مس رفسنجان بعد از دریافت ابلاغیه سازمان لیگ مبنی بر ممنوعیت بازی در چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای مس رفسنجان، کار برداشت چمن مصنوعی را آغاز کرد.  

همچنین مسئولان باشگاه مس رفسنجان قول دادند که چمن طبیعی ورزشگاه اختصاصی این تیم قبل از شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال آماده می‌شود تا تیمشان در این ورزشگاه به مصاف حریفان خود بروند.

ورزشگاه‌هایی با چمن بی کیفیت معضل همیشگی فوتبال ایران

ورزشگاه‌های غیراستاندارد مختص تیم‌های تازه وارد لیگ برتر فوتبال  

تیم‌های فجرشهید سپاسی و هوادار که امسال به تازگی به لیگ برتر فوتبال صعود کردند، ورزشگاه هایشان استاندارد نیستند به همین علت آن‌ها باید تا قبل از بازی‌های لیگ بیست و یکم فوتبال استادیوم‌های خود را آماده مسابقات کنند.  

گفته می‌شود  چمن ورزشگاه حافظیه شیراز قرار است مورد بازسازی قرار بگیرد  تا بازی‌های تیم فجرشهید سپاسی در  لیگ برتر فوتبال در این استادیوم برگزار شود و بهره برداری از ورزشگاه پارس  صورت بگیرد. البته نماینده سازمان لیگ قرار است روز چهارشنبه از ۲ ورزشگاه فجر شهید سپاسی بازدید کند تا یکی از آن‌ها را برای میزبانی بازی‌ها بپذیرد.   

همچنین ورزشگاه غدیر تهران استادیوم اختصاصی باشگاه هوادار است که این ورزشگاه استاندارد نیست و سازمان لیگ اجازه بازی در این استادیوم را تا زمان آماده شدن نداده است.  

باشگاه هوادار تا آماده شدن ورزشگاه غدیر تهران قصد دارد در ورزشگاه انقلاب کرج پذیرای حریفان خود در لیگ برتر فوتبال باشد.

سایر تیم‌های لیگ برتری ورزشگاه‌های نسبتا مناسبی دارند و مشکلی برای میزبانی بازی‌های فصل جدید لیگ برتر فوتبال ندارند.  

مهدی: نامه‌ای برای جایگزینی ورزشگاه‌های غیراستاندارد دریافت نکردیم 

سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفت و گو با خبرنگار ما  درباره وضعیت آماده سازی ورزشگاه‌ها برای میزبانی بازی‌های لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: ما بعد از بازدید از ورزشگاه‌ها اعلام می‌کنیم که کدامیک از استادیوم‌ها شرایط برگزاری مسابقات را ندارند.  

او درباره وضعیت ورزشگاه غدیر تهران استادیوم اختصاصی باشگاه هوادار گفت: این ورزشگاه هنوز بازدید نشده و تایید این استادیوم صورت نگرفته است.  

مهدی درباره اینکه باشگاه هوادار اعلام کرده که قصد دارد طی تفاهم با باشگاه پیکان در ورزشگاه شهدای قدس از تیم‌ها پذیرایی کند، بیان کرد: باشگاه هوادار هنوز نامه‌ای در این باره به سازمان لیگ ارسال نکرده تا در این باره تصمیم بگیریم.  

او درباره ورزشگاه حافظیه شیراز آماده برگزاری بازی‌های تیم فجرشهید سپاسی است، گفت: طبق برنامه قرار است ما بازدیدی از این ورزشگاه داشته باشیم تا بعد از آن درباره میزبانی بازی‌ها در این ورزشگاه تصمیم بگیریم.  

مسئول مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه جایگزین ورزشگاه‌های غیراستاندارد مشخص شده است، اظهار کرد: باشگاه‌ها قرار است طی نامه‌ای جایگزین ورزشگاه‌های غیر استاندارد را به سازمان لیگ اعلام کنند که تاکنون در این باره نامه‌ای دریافت نکردیم.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار