عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به بیان توضیحاتی درباره تصمیم رهبر معظم انقلاب پیرامون ممنوعیت واردات کالاهای کره ای پرداخت.

غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون سخنان رهبری درباره ممنوعیت واردات کالا‌های کره‌ای به کشور اظهار کرد: یکی از راه‌های خودکفایی و رونق تولید تکیه به درون است. ما اگر تکیه به درون نداشته باشیم و نگاهمان فقط به بیرون باشد در آینده تهدیدی برای محصولات داخلی ما تلقی خواهد شد.  

منتظری افزود: با توجه به محور‌های راهبردی شعار سال که رفع موانع و حمایت از تولید است، این تصمیم در جهت تحقق نقش حمایتی دولت از تولیدکنندگان محسوب می‌شود.  

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کشور‌هایی هستند که در زمینه‌های زیادی پیشرفت داشته اند، ولی ما نمی‌توانیم در گام نخست خودمان را با سایر کشور‌هایی که تا این میزان پیشرفت کرده اند مقایسه کنیم. ما باید به ظهور و بروز فرصت‌ها و قابلیت‌ها زمان بدهیم تا بتوانیم قابلیت‌های درونی خودمان را تعریف کنیم.  

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: نکته دیگر اینکه در روابط خارجی باید به ۳ اصل حکمت، مصلحت و عزت در همه عرصه‌ها پایبند باشیم. تصمیم راهبری که رهبری ابلاغ کردند کاری است که دولت باید انجام دهد و به موقع این تصمیم را اتخاذ کند و دولت‌ها مد نظر داشته باشند که ما به استقلال و عزت خودمان اهمیت می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم عزتمان خدشه دار شود.  

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته در کنار این گام‌های اساسی باید تولیدکنندگان ما در کنار ارتقا کمیت تولید، به ارتقا کیفیت تولید هم توجه بیشتری داشته باشند افزود: آنچه سبب می‌شود اعتماد محیط نسبت به تولیدات افزایش پیدا کند کیفیت است.

منتظری افزود: کیفیت در سکوت خودش مولد است و در سکوت خودش رضایت مندی مصرف کننده را بیشتر خواهد کرد. موفقیت دستگاه‌ها و مراکز تولیدی ما در مرحله اول در گرو جلب اعتماد مصرف کننده است و ایجاد آن به کیفیت تولید برمی گردد.  

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: باید سعی کنیم با ارتقا کیفیت هم درآمد تولید کنندگان داخلی افزایش پیدا کند و هم اعتماد محیط پیش از گذشته جلب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
علیرضا
۱۲:۱۸ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
لطفا دم از تولیدات داخلی نزنید . مواد اولیه که از خارج می آید . ماشن آلات ساخت ومونتاژ هم که تولید خارج است . شما مواد اولیه خارجی اعم از ورق فولاد و رنگ و ترموستات و ..... می دهید به همان ماشین آلات وارداتی از خارج و بعد اسم محصول را می گذارید تولید ایران . بروید جمع کنید این بساط را . هدف چیست ؟ می خواهید بلایی را که بر سر بازار خودرو آوردید سر لوازم خانگی بیاورید ؟ محصولات بی کیفیت وقلابی با قیمت های نجومی ؟
Netherlands
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
یه مرد پیدا بشه بیاد تو زندگیت یه فیلم تهیه کنه ببینم کجای شعارت ایستادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
چرا سعی میکنین صحبتهای مقامات کشور رو به نفع خودتون تفسیر کنین؟!!!.کره جنوبی سعی داره به جای چند میلیارد دلار بدهی که سالهاست به ایران داره لوازم خانگی بده که رهبری خواسته جلوی زرنگ بازی کره رو تو این مورد خاص بگیره.وگرنه کیفیت کالاهای کره ای به همه دنیا ثابت شده اس.حالا یه عده سعی میکنن از این صحبت رهبری به عنوان ممنوعیت مطلق واردات لوازم خانگی سوء استفاده کنن و با انحصاری کردن بازار لوازم خانگی پدر ملت و دربیارن. دقیقا مثل قضیه خودرو سازی قشنگمون.
آخرین اخبار