منابع نزدیک به رژیم صهیونیستی اعلام کردند طی چند روز گذشته هیئت نظامی سودان به ریاست حمیدتی به تل آویو سفر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العربی الجدید، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه به نقل از منابع نزدیک به تل آویو اعلام کرد طی چند روز گذشته هیئتی نظامی به ریاست «عبدالرحیم حمدان دوقلو»، عضو ارشد شورای حاکمیت سودان و «محمد حمدان دوقلو»، نائب رئیس این شورا معروف به «حمیدتی» به اراضی اشغالی سفر کرده است.

به گفته رادیو ارتش «اسرائیل» منابع مذکور خبر پخش شده از برخی رسانه‌های سودان را درباره سفر این هیئت به تل آویو تایید کردند.

الی کوهن، وزیر پیشین اطلاعات رژیم صهیونیستی پس از سفر چند ماه پیش به خارطوم، پایتخت سودان و دیدار با عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان تاکید کرد دو طرف درباره تقویت همکاری امنیتی به توافق رسیده اند.

به گفته رسانه‌ها، رژیم صهیونیستی قصد دارد از روابط امنیتی با این شورا برای مقابله با تهدید‌های پیش روی منافع خود در آفریقا بهره بگیرد.

رژیم صهیونیستی و سودان تاکنون به طور رسمی موافقتنامه عادی سازی روابط را امضا نکرده اند هر چند دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در اکتبر سال گذشته میلادی از بهبود روابط میان آن دو خبر داده بود، اما وزیر خارجه سودان ماه‌ها پس از اعلام عادی سازی روابط با تل آویو تاکید کرد که روابط رسمی میان طرفین وجود ندارد.

توافق عادی سازی روابط خارطوم و رژیم صهیونیستی باید به تایید پارلمان سودان برسد، اما هنوز با توجه به وضع سیاسی سودان و دولت انتقالی این کشور، پارلمان این کشور تشکیل نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار