استاندار کرمان گفت: کودکان، معماران آینده و مدیران فردای کشورند و دوران کودکی بهترین فرصت برای تربیت نسل توانمند و توسعه خواه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند استاندار کرمان در پیامی به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک گفت: روز جهانی و هفته ملی کودک، فرصتی است تا بیش از پیش بر تصمیم‌هایی که می‌گیریم تمرکز و دقت کنیم؛ زیرا آینده‌ی کودکان، تحت تاثیر تصمیم‌های امروز ماست و باید برای ارتقای حقوق کودکان و ایجاد فضایی با نشاط، خلاق و پویا به منظور فراهم آوردن آینده‌ای درخشان و تربیت نسلی منطبق بر آموزه‌های دینی و فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی تلاش کنیم.

او با مهم خواندن ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: این مکتب آموزه‌های بسیاری برای کودکان دارد و باید با ظرافت به ترویج آن‌ها برای کودکان همت گماشت، حتی بزرگتر‌ها باید در برخورد محبت آمیز و شیوه ارتباط با کودکان حاج قاسم را الگوی خود قرار دهند که با کودکان بسیار مهربانانه رفتار می‌کرد.

زینی وند با بیان اینکه استان کرمان به ویژه در عرصه ادبیات کودک و نوجوان، چهره‌های صاحب نام و موفقی دارد، تصریح کرد: کرمان می‌تواند با برنامه ریزی، اجرای رویداد‌ها و تاسیس رشته‌های دانشگاهی مرتبط به مرکزی تاثیرگذارتر در عرصه ادبیات کودک و نوجوان تبدیل شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کرونا برای اقشار و سنین مختلف از جمله کودکان، تبعاتی داشت، بیان کرد: به دلیل آسیب پذیری کودکان لازم است در همه زمینه‌ها به نیاز‌های کودکان توجه‌ای ویژه داشت تا زندگی آن‌ها در گوناگون سالم و پرنشاط باشد.

زینی وند در بخش دیگری از پیام خود با اعلام اینکه ذهن توسعه گر در کودکی شکل می‌گیرد، گفت: رسیدن به توسعه بدون توجه به دوره کودکی و اهمیت آموزش و تربیت نسل توسعه خواه ممکن نیست و از این رو نقش خانواده و به خصوص مادران، آموزش و پرورش و آموزش‌های قبل از دبستان و شیوه‌های آموزش بسیار حائز اهمیت است.

در پایان استاندار کرمان آمده است: اینجانب ضمن تبریک روز جهانی کودک به همه کودکان عزیز دیار کریمان و خانواده‌های آن‌ها از خداوند متعال، سلامتی و سرافرازی مردم و بویژه کودکان عزیز را مسئلت دارم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار