مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: جمعه بازار هنری و صنایع دستی این استان با استقبال هنرمند‌ان و شهروند‌ان همراه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمدی، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز گفت:به همت معاونت صنایع‌دستی و هنرها‌ی سنتی و با همکاری کافه هنرمند‌ان رویداد فرهنگی جمعه بازار هنری هر هفته جنب اداره‌کل این استان بر‌گزار و تا‌کنون با استقبال بی‌نظیر‌ی مواجه شده است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز افزود: با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل ها‌ی بهداشتی جمعه بازار هنری در قالب نمایشگاهی هر هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۱ در فضا‌ی باز این استان بر‌گزار می‌شود.

او در ادامه با اشاره به افزایش تعداد غرفه‌ها طی هفته‌های متوالی گفت: حمایت از هنرمند‌ان و فعالان حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی نقش اثر‌گذار‌ی در رونق اقتصاد‌ی و ایجاد اشتغال این  استان دارد.

محمدی با اشاره به قانون معافیت صنایع‌دستی از پر‌داخت مالیات بر ارزش افزوده،گفت: بر این اساس تغییر و تصویب قوانین جدید در خصوص صنایع‌دستی و هنر ها‌ی سنتی از جمله اقدامات حمایتی در راستا‌ی رشد و توسعه این حوزه محسوب می‌شود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز افزود: طبق بند ۱۴ ماده ۹ فصل سو‌م معافیت‌ها، صنایع‌دستی تولید داخل موضوع ماده یک قانون حمایت از هنرمندان، استاد‌کار‌ان و فعالا‌ن صنایع‌دستی بر اساس فهرستی که هر ساله توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی پیشنهاد می‌شود بعد از تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی از پر‌داخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

او گفت: تصویب و اجرای قوانین حمایتی از جمله معافیت مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یک دستاورد مهم، نقش اثر‌گذار‌ی بر فعالا‌ن این حوزه داشته و کمک به‌سزایی به هنرمند‌ان و صنعتگران می‌کند.

انتهای پیام /ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.