طی ۸ سال گذشته طرح هادی در ۲۸۰ روستای خراسان جنوبی اجرا شده و میزان برخورداری روستا‌های استان از اجرای این طرح به ۶۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آسمانی‌مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، هزار و ۷۵۲ روستا در خراسان‌جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۹۱۸ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

او در خصوص تهیه طرح هادی روستایی نیز افزود: طرح هادی ۳۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار طی ۸ سال گذشته تهیه و بازنگری طرح ۱۱۳ روستا نیز انجام شده است.

آسمانی مقدم بیان کرد: طی ۸ سال گذشته اجرای طرح هادی ۲۸۰ روستا انجام شده و میزان برخورداری روستا‌های استان از اجرای طرح هادی اکنون به ۶۳ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: در ۴ سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر احداث شده و همچنین ۴۹۷ واحد نیز شامل ۲۶۲ واحد احداثی و ۲۳۵ واحد تعمیری از اعتبارت حوادث، بازسازی یا تعمیر شدند.

او ادامه داد: با اقدامات انجام شده طی ۸ سال اخیر، برخورداری خراسان‌جنوبی از واحد‌های مقاوم‌سازی شده در روستا‌ها به بیش از ۵۲ درصد رسیده است و نسبت به میانگین کشوری تقریباً برابری می‌کند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.