استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مناطق ساحلی استان همواره با بحران های مختلف مواجه هستند، بر تامین و استقرار تجهیزات مدیریت بحران های ساحلی تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، به نقل از روابط عمومی استانداری؛ حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست با تعدادی از مدیران عضو ستاد مدیریت بحران استان با ذکر این مطلب که در پنج اسکله صیادی شهرهای جنوبی ، نیازمند استقرار گروه های هلال‌احمر، آتش‌نشانی، اورژانس و امداد و نجات دریایی هستیم گفت: سواحل استان همواره در معرض انواع بحرانها و حوادث گوناگون می‌باشند که ضرورت دارد دستگاه‌های متولی نسبت به تامین و استقرار تجهیزات مورد نیاز متناسب با نوع بحران های دریایی و ساحلی در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام نمایند.

وی فعال سازی و استقرار پایگاه‌های امداد و نجات دریایی را از طریق انعقاد تفاهم نامه بین دستگاه‌های مربوطه مانند سازمان منطقه آزاد چابهار، شیلات، بنادر و کشتیرانی، هلال احمر، صنعت معدن و تجارت و مدیریت بحران استان را خواستار شد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره با به بازدید میدانی اخیر خود از شهرهای جنوبی استان، اجرای خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب چابهار، توسعه اسکله بندر صیادی پسابندر و کنارک، راه اندازی و اصلاح فاضلاب شهر کنارک، اجرای انتقال پساب فاضلاب به شهرک صنعتی کنارم را مورد تاکید قرار داد.

مدرس خیابانی در خصوص راه‌اندازی و اصلاح فاضلاب شهر کنارک اضافه کرد: بخش B شبکه فاضلاب این شهر باید تا دهه فجر امسال آماده بهره برداری شود و بخش C آن ظرف یک هفته آینده از طریق واگذاری زمین توسط شهرداری کنارک اجرا شود.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در فصل ها و بخش های مختلف مالی در حوزه بحران برای استان تخصیص داده شده است گفت: این اعتبارات مربوط به ساخت کمپ اسکان اتباع خارجی، شن روبی در حوزه مرز سیستان و سایر موضوعات مربوط به حوزه بحران می باشد.

استاندار در پایان استمرار و ادامه جدی جستجو برای یافتن دو ملوان مفقود شده دیگر که از اتباع پاکستانی هستند را خواستار شد.
همچنین در این جلسه مقرر شد تخصیص اعتبار برای ساخت ساختمان در پنج اسکله صیادی استان، پیگیری لازم برای استقرار شناور ناجی در اسکله های صیادی صورت پذیرد.

اجرای خط انتقال به شهرک صنعتی کنارک، اجرای خط انتقال پساب فاضلاب چابهار، برآورد خسارت حوزه های نظامی و انتظامی، پیگیری برای تعمیر و تجهیز ماشین آلات ویژه عملیات از سوی جمعیت هلال احمر، اجرا و احداث اردوگاه تخصصی هلال احمر جنوب شرق کشور در منطقه چابهار و تکمیل و تجهیز ساختمان سوله مدیریت بحران در شهر کنارک از دیگر مصوبات مهم در این نشست بود.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار