نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش مدارس شبانه‌روزی در جنوب سیستان و بلوچستان مورد تاکید است و خوشبختانه مدیران وزارت آموزش و پرورش هم نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، معین‌الدین سعیدی نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، زرآباد، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری بخش پیرسهراب جنوب سیستان و بلوچستان که با حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شدگفت: افزایش مدارس شبانه‌روزی در جنوب سیستان و بلوچستان مورد تاکید است و خوشبختانه مدیران وزارت آموزش و پرورش هم نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند.

سعیدی   اظهار داشت: با تدبیر سرپرست وزارت آموزش و پرورش و نوع نگاهی که در بحث خدمت به مردم دارند حتی اگر وی یک روز هم در سمت سرپرستی این وزارتخانه باشد باید از ظرفیت و نوع نگاهشان نسبت به کاهش مشکلات آموزشی جنوب سیستان و بلوچستان بهره‌مند شد.

وی با اشاره به فاصله شاخص‌های آموزشی جنوب سیستان و بلوچستان نسبت به مرکز استان تصریح کرد: امروز سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید ویژه‌ای نسبت به ایجاد و افزایش مدارس شبانه‌روزی داشت و ماهم اگر می‌خواهیم به اهداف مبتنی بر سند تحول بنیادین برسیم هیچ راهی نداریم جز اینکه در بحث افزایش مدارس شبانه‌روزی تلاش و همت زیادی داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به موضوع معلم‌های خرید خدمات اظهار داشت: معلم‌های خرید خدمات گاها نسبت به بسیاری از معلمان پیمانی و رسمی، دغدغه بیشتری نسبت به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارند و شاید بیشتر از سایر همکارانشان برای آموزش فرزندانمان وقت می‌گذارند اما با توجه به نوع قراردادی که با این عزیزان منعقد می‌شود، شان و منزلت حرفه‌ای آن‌ها زیر سوال رفته است.

سعیدی اضافه کرد: معلمان خرید خدمات به لحاظ موضوعات شغلی مشکلات متعددی دارند و مشخصا از مدیران منطقه آزاد چابهار که با نوع نگاهشان سعی در زدودن آن فنس‌های فکری و فیزیکی که بین مردم وجود داشت دارند قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: از مجمع خیران مدرسه‌ساز و همه بزرگوارانی که دل در گرو پیشرفت دشتیاری دارند سپاسگزارم و در آخر یاد و خاطره عزیزی را گرامی می‌دارم، یادِ شادروان علیمرادی را که با دشتیاری زیست و با دشتیاری رفت.

زنده یاد "حسین علیمرادی" متولد خرداد ۱۳۷۴ در تهران موسس خیریه مردم نهاد (دست یاری به دشتیاری) بود که قصد داشت برای دانش‌آموزان جنوب سیستان و بلوچستان ۳۴۰ مدرسه بسازد، اگرچه دست اجل مهلت ماندن حسین را نداد اما به همت و اراده و نگاه خیرخواهانه خانواده وی این راه پرفروغ ادامه دارد و با مشارکت مجموعه‌ای از انسان‌های خیّر که در این موسسه مشارکت و فعالیت دارند، هر چند وقت یک بار، شاهد افتتاح پروژه های آموزشی در این خطه هستیم.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش صبح امروز با استقبال معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، حمید الدین یوسفی فرماندار کنارک، سعیدی نماینده مردم در مجلس، رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش، عبدالرحیم کُردی مدیر عامل منطقه آزاد چابهار و جمعی از مسوولان به منظور افتتاح طرح‌های آموزشی و مدارس خیرساز وارد فرودگاه بندر کنارک شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار