امام جمعه خرم‌آباد گفت: دولت سیزدهم برنامه‌های خوبی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و مقابله با ویروس کرونا دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر بیان کرد: به لحاظ معارف قرآنی افراد گناهکار۲ دسته هستند، دسته اول افرادی که از گناه خودشان توبه می‌کنند و نجات میابند و دسته دیگر از گناهکاران به قدری مغرور بوده و از اعمال زشت خود خوشحال هستند که می‌خواهند برای اعمال نیکی که انجام می‌دهند تقدیر شوند و این دسته از عذاب دردناک الهی برکنار نیستند.

او با اشاره به اینکه ربیع الاول بهار ماه‌ها و ماه نبوت، امامت، همبستگی مسلمان و ماه میلاد مسعود پیامبر اسلام (ص) است، اظهار داشت: مردم ولایی لرستان در ماه‌های محرم و صفر در آیین‌های مذهبی حضوری قابل تقدیر داشته و کمک‌های مومنانه بسیاری را به نیازمندان اهدا کردند.

 نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: روز جهانی کودک برای تجلیل از کودکان شناخته شده است و این روز تنها برای جشن گرفتن نیست بلکه روزی برای آگاهی بخشی برای افرادی است که در سراسر جهان با برنامه مخرب اقتصادی، ضد فرهنگی و ضد آموزشی کودکان را دچار آسیب‌های روحی و روانی کرده اند.

شاهرخی اضافه کرد: کشتن، ضرب و شتم کودکان، آدم ربایی و حمله به مدارس از دستاورد‌های زورگویان عالم و کشور‌های سلطه گر است و کودکان در افغانستان، یمن، فلسطین، سوریه، عراق و دیگر کشور‌های عالم در وضعیت نامطلوب و نامناسب به سر می‌برند.

او  یادآور شد: کودکان براساس آموزه‌های اسلامی باید در فضایی سرشار از خوشبختی، محبت و تفاهم بزرگ شوند و پیامبر اسلام (ص) فرمودند فرزند صالح گلی از گل‌های بهشت است.

 نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: مسئولان لرستان نیز باید گام‌های اعتمادساز خود را باید با اعتماد بیشتری بردارند که یکی از این گام‌ها مهم نظارت دقیق بر چرخه تولید تا توزیع و مصرف است و براین اساس اتحادیه‌ها، اصناف و بازاریان، صنعت و معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های مرتبط باید بطور گسترده و دقیق این چرخه را نظارت و اعمال قانون کنند.

شاهرخی ادامه داد: در این فصل عشایر و کشاورزان نیازمند نهاده‌های دامی و کود شیمایی و بذر برای زمین‌های کشاورزی هستند که باید به سرعت و با قیمت مناسب به دست آن‌ها برسد.

او اظهار داشت: نظارت بر قیمت محصولات کشاورزی و خرید مستقیم محصول از کشاورز و عرضه در بازار نیز بسیار مهم است و انتظار می‌رود که با استقرار دولت جدید و استاندار بومی این اقدامات سنجیده‌تر انجام شود.

 نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر ضرورت پیشگیری از افزایش قیمت کالا‌ها ادامه داد: قیمت‌ها باید کنترل و از افزایش بی رویه آن‌ها جلوگیری شود و در استان اقدامات خوبی برای شروع به فعالیت واحد‌های تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل صورت گرفته، اما باید بطور مستمر این اقدامات پیگیری و رصد شود.

شاهرخی عنوان کرد: مشکلات برخی از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان برطرف شده و نیازمند رفع مشکل در مرکز هستند و ریاست جمهوری اسلامی با اعزام هیات‌های تخصصی به استان بطور جهادی مانع زدایی از تولید کنند تا تولید در استان رونق بگیرد.

او ادامه داد: امید است با حضور استاندار بومی و تعامل فرهیختگان و نخبگان استان تحول همراه با جهش و ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی بعداز سه دهه پس از جنگ تحمیلی در لرستان رقم زده شود.

 نماینده ولی فقیه در لرستان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به بزرگداشت نیروی انتظامی گفت: ایران اسلامی دارای امنیتی مبتنی بر تجیهزات داخلی و نیروی انسانی توانمند و مومن است و امنیت از نعمت‌های درجه اول هر کشور است.

شاهرخی افزود: نیروی انتظامی برای حفظ امنیت در کشور مجاهدت کرده است و مردم تلاش نیروی انتظامی را همواره شاهد بوده اند و برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر با برنامه‌های دقیق‌تری نیز طراحی شود.

او با اشاره به روز سالمندان و معلولان گفت: خدمت گزاری به سالمندان و معلولان امری خداپسندانه است و این خدمتگزاری گرچه سخت است، اما خداوند به آنان اجر و پاداش خیر عطا خواهد کرد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.