از نیمه دوم سال ۹۹ با بهبود قیمت‌های جهانی، اوضاع پالایشی‌ها بهتر شده و با توجه به اورهال طولانی مدت شرکت پالایش نفت اصفهان در نیمه نخست امسال، روند تولید با حداکثر توان شرکت‌ها برقرار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابراهیم کاویانی پور رئیس بازاریابی و فروش شرکت پالایش نفت اصفهان، افزایش قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی را برای شرکت‌های پالایشی سود آور دانست و گفت: سال گذشته با شیوع کرونا و افت شدید قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی، کرک اسپرد برخی فرآورده‌های پالایشی منفی شد؛ اما به‌تدریج با بهبود اوضاع اقتصادی جهان، کرک اسپرد فرآورده‌های نفتی هم افزایش یافت و در حال حاضر، کرک اسپرد‌های منفی نفت سفید یا گازوییل به سمت مثبت شدن پیش رفته است.

ابراهیم کاویانی پورافزود: درمجموع، روند قیمت‌ها و کرک اسپرد فرآورده‌های پالایشی در مقایسه با سال قبل بسیار بهتر است.

وی افزود: در کشور ما فقط قیمت‌های جهانی بر سودآوری پالایشی‌ها اثرگذار نیست و متغیر‌های دیگری ازجمله نرخ ارز و نرخ‌هایی را که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام می‌کند نیز سودآوری پالایشی‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

رئیس بازاریابی و فروش شرکت پالایش نفت اصفهان، در پیش‌بینی وضعیت پالایشی‌ها در نیمه دوم سال گفت: از نیمه دوم سال قبل با بهبود قیمت‌های جهانی، اوضاع پالایشی‌ها بهتر شده و با توجه به اورهال طولانی‌مدت برخی پالایشی‌ها همچون شرکت‌های پالایش نفت اصفهان و تهران در نیمه اول امسال، تولید با حداکثر توان شرکت‌ها در جریان است.

ابراهیم کاویانی پور افزود: افزایش قیمت‌های جهانی و نرخ ارز هم حتماً اثرگذار خواهد بود و انتظار می‌رود سودآوری شرکت‌های پالایشی هم افزایشی باشد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار