وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برطرف کردن شبهه میان فعالیت رسمی تجارت دریایی و قاچاق اهمیت زیادی دارد و باید برچسب قاچاق از فعالیت رسمی برداشته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر به دیلم بیان کرد: آغاز سفر دولت سیزدهم از استان‌های پرظرفیت، اما کمتر برخوردار حامل این پیام است که دولت برای تغییر نبود توازن منطقه‌ای و برخورداری‌های ناعادلانه عزم جدی دارد.

او ادامه داد: از جمله استان‌هایی که این شرایط را دارند، استان بوشهر است که به عنوان نماینده دولت بخش‌هایی از مسائل استان را بررسی کردیم و پیشنهاد‌هایی برای حل این مشکلات در جلسه شورای اداری که امشب با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود، مطرح خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: با توجه به محوریت اقتصاد بازرگانی دریامحور و تجارت دریایی در منطقه گره خوردن بخش زیادی از معیشت مردم منطقه با تجارت دریایی، اولین کار ما فراهم کردن زیرساخت‌ها در این زمینه است که در برخی نقاط بسیار ضعیف است و باید چاره‌اندیشی جدی در این زمینه صورت گیرد.

خاندوزی عنوان کرد: مسئولان باید با سرعت بیشتری در این زمینه انجام وظیفه کنند و ابتدا سازمان بنادر و دریانوردی و سپس گمرک برای رونق تجارت فعالیت داشته باشند.


بیشتر بخوانید


او گفت: همان طور که نمایندگان لنج‌داران مطرح کردند برطرف کردن شبهه میان فعالیت رسمی تجارت دریایی و قاچاق اهمیت زیادی دارد، باید با تمایز میان این دو دسته رونق را به این مناطق برگردانیم و تلاش کنیم هم تولید ملی ضربه نخورد و هم به اعتبار مردم منطقه خدشه وارد نشود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به درخواستی برای تبدیل اداره گمرک دیلم به اداره کل بیان کرد: آنچه که مهم است این است که برای رونق تجارت کمک خواهیم کرد و تبدیل اداره به اداره کل موضوع بعدی است که باید بررسی شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.