مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی گفت: با ارزان کردن سفر، اقشار مختلف مردم می‌توانند بیشتر از موقعیت‌های گردشگری استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدرضا پوینده، مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در حاشیه بازدید از هتل جهانگردی لاهیجان گفت: صنعت گردشگری به عنوان سومین صنعت پرسود دنیا ارزآوری بالایی دارد و ۱۰ درصد اشتغال دنیا را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا کشور‌های پیشرفته دنیا هم که میلیون‌ها توریست را به خود جذب می‌کردند، دچار چالش جدی در حوزه گردشگری شدند، افزود: ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر خارجی ۲ سال قبل وارد ایران شدند، اما متأسفانه این آمار در ایام شیوع کرونا، بسیار کاهش یافته است.

مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی ادامه داد: از اول آبان قرار است دولت ورود گردشگران خارجی به کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، قوانین سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران را دوباره مطرح کرده و مردم ایران هم بتوانند با رعایت این دستورالعمل‌ها و قوانین به دیگر کشور‌ها سفر کنند.

پوینده با بیان اینکه امیدواریم شاهد رونق گردشگری داخلی و خارجی در ایران باشیم، تصریح کرد: صنعت گردشگری صنعت پاکی است و دولت در سطح داخلی و خارجی باید سیاست‌های خود را برای ارزان سازی سفر به نوعی تنظیم کند که اقشار مختلف مردم بتوانند از موقعیت‌های گردشگری استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.