معاون وزیر امور خارجه آمریکا با همتای پاکستانی خود در اسلام آباد دیدار و درباره توسعه روابط و تقویت همکاری‌های مشترک گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نشست دوجانبه مقامات پاکستانی و آمریکایی در اسلام آباد، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد که اسلام آباد خواهان روابط گسترده، بلندمدت و پایدار با آمریکا برای ارتقاء همکاری‌های اقتصادی و ایفای نقش در صلح منطقه‌ای است.

قریشی در این دیدار تاکید کرد: گفتگو‌های منظم و سازمان یافته بین دو کشور برای ارتقاء روابط دوجانبه و همچنین دستیابی به اهداف مشترک حائز اهمیت است. اسلام آباد و واشنگتن درباره افغانستان در موارد زیادی نظرات مشترکی دارند.

وزیر امور خارجه پاکستان اطمینان داد که کمک به تشکیل دولت جدید در افغانستان و همکاری با آن برای صلح، ثبات و بهبود وضعیت مردم در آن کشور مهم بوده است و تنها یک دولت مردمی و متشکل از تمامی طرف‌ها در افغانستان می‌تواند برای جامعه بین المللی قابل اعتماد باشد.

وی گفت: جامعه جهانی باید با افغانستان تعاملات مثبت داشته باشد و منابع مالی برای بهبود وضعیت مردم افغانستان را در اختیار آنان قرار دهد. جامعه جهانی باید برای اقتصاد پایدار در افغانستان و رفع مشکلات مردم آن گام‌های اساسی بردارد.

در این دیدار «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا از کمک‌های پاکستان در خروج نظامیان و اتباع آمریکایی از افغانستان قدردانی کرد و تلاش‌های پاکستان در زمینه رسیدن به صلح منطقه‌ای را قابل تقدیر خواند.

در این سفر دو روز معاون وزیر امور خارجه آمریکا قرار است دیدار‌هایی با مقامات عالی دولتی و نظامی پاکستان داشته باشد.

این در حالی است که سفر معاون وزیر امور خارجه آمریکا به پاکستان با حواشی رسانه ای، همچون نامه وزارت امور خارجه پاکستان به سازمان هوانوردی این کشور در زمینه نیازنداشتن به دریافت تست پی سی آر و یا نیازنداشتن به بازرسی بدنی مقامات آمریکایی در فرودگاه، در این کشور همراه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار