رخشانی گفت: حضور تاثیر گذار مجموعه های مردم نهاد و خیرین گرانقدر در مناطق دور افتاده، زمینه رشد و بالندگی فرزندان این سرزمین را به دنبال داشته و دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمید رضا رخشانی رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان گفت: یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل نظام آموزشی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته، حضور موفق و موثر خیرین گرانقدر بوده که توانسته بارقه ی امید و نشاط را در بین دانش‌آموزان ایجاد و فراگیر نماید.

 حمید رضا رخشانی در آیین تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ بخش پیرسهراب شهرستان دشتیاری که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مسئولین استانی و منطقه ای برگزار شد ؛ با قدردانی از همه تلاش‌ها و نگاه های دلسوزانه مسئولین ستادی و به ویژه خیرین نیک اندیش به فرزندان این سرزمین اظهار داشت: در شرایط سخت بیماری کرونا و آموزش‌های مجازی و تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان و معلمان با همتی بلند و اراده ای محکم در کنکور سراسری خوش درخشیدند و قریب به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته ها و دانشگاه های مختلف و معتبر پذیرش شده‌اند.

وی افزود: اگرچه زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی به شدت در این گونه مناطق ضعیف است اما آنچه توانست این اتفاق مبارک را رقم زند همدلی و همراهی مجموعه های مختلف و همگام شدن مسئولین و مردم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان ادامه داد: سیستان و بلوچستان در حال حاضر ۱۲ هزار کمبود نیرو دارد که به روش‌های مختلف این خلا جبران شده، اما یقیناً نیروی انسانی توانمند، ماهر و کیفی می‌تواند در مسیر تحقق اهداف متعالی تعلیم و تربیت موثر واقع شود و امیدواریم با توجه و حساسیت خاصی که در بین مسئولین وزارت نسبت به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و فرزندان مستعد آن ایجاد شده این مهم نیز محقق شود.

رخشانی گفت: از آنجایی که سیستان و بلوچستان در بین استان‌های کشور در شاخص سبد مالی و اقتصادی خانوار در ردیف آخر قرار دارد و به نوعی فقر اقتصادی والدین در فرآیند تحصیل و تربیت فرزندان تأثیرگذار است امیدواریم از این حیث نیز شاهد تغییرات محسوسی در رشد و بالندگی دانش‌آموزان و ترسیم آینده ای روشن برای آنان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خیرین نیک نامی همچون زنده یاد حسین علیمرادی و امثال وی با حضور در این گونه مناطق، موجبات دلگرمی معلمان و دانش‌آموزان را به دنبال دارد و از این بابت بسیار مسرور و خرسندیم و و انشاالله راه این عزیزان با قوت ادامه یابد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار