مدیر دفتر فروش انرژی و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت:در سال جاری هزار و ۱۸۰ دستگاه رمز ارز غیر مجاز در کردستان کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حمید خوشیار مدیر دفتر فروش انرژی و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: از ابتدای طرح برخورد با استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز در سال جاری هزار و ۱۸۰ دستگاه ماینر غیر مجاز در ۱۷۰ عملیات کشف و ضبط شد.

خوشیار با بیان این که با کشف این تعداد ماینر در استان از هدر رفت ۳ هزار و ۵۴۰ کیلو وات برق مصرفی ممانعت شده است،گفت: عملیات کشف و ضبط دستگاه‌های استخراج رمز ارز توسط ۵ اکیپ در قالب ۱۰ نفر با همکاری شرکت توزیع نیروی برق و همکاران نیروی انتظامی انجام می‌شود.

مدیر دفتر فروش انرژی و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: بیشترین تعداد ماینر‌های کشف شده به ترتیب مربوط به شهرستان دهگلان با ۲۹۴ دستگاه بوده و سنندج با ۲۷۸ دستگاه، مریوان ۱۸۷، سقز ۱۵۶، بانه ۱۰۹، قروه ۵۲، کامیاران ۵۰، بیجار ۲۸، دیواندره ۱۵ و سروآباد ۱۰ دستگاه در رده‌های بعدی بودند.

خوشیار در ادامه بیان کرد: مالکان دستگاه‌های استخراج رمزارز براساس میزان استفاده غیرمجاز از برق مصرفی جریمه و همچنین برای آنان به میزان استفاده از انرژی و براساس دستور العمل نرخ استخراج رمز ارز (براساس نرخ برق صادراتی) تعدیلی صادر می‌شود و انشعاب مذکور تا زمان پرداخت جریمه و تعدیلی و دستور مراجع قضایی قطع می‌گردد؛ سپس موضوع برای اعمال قانون و ادامه رسیدگی، تحویل مراجع قضایی می‌گردد.

اواعلام کرد: مشترکان می‌توانند با مشاهده هر گونه دستگاه ماینر مراتب را به شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰، پلیس ۱۱۰ یا ۱۲۱ واحد اتفاقات برق اطلاع دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.