مدیر کل دامپزشکی استان همدان از ممنوعیت مجوز خروج مرغ و تخم‌مرغ از استان همدان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محمود رضا رسولی مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت:بادستور اخیر ستاد تنظیم بازار استان مبنی بر جلوگیری از خروج محصولات پروتئینی با توجه به تاثیر قابل توجه ممنوعیت خروج مرغ از استان این دستور برای سایر مواد پروتئینی نیز در نظر گرفته شده است.

او با بیان به اینکه دامپزشکی اجازه مجوز‌های لازم برای خروج تخم مرغ و سایر محصولات پروتئینی را ندارد افزود: تخلیه سالن، فاکتوری مهم در بحث عرضه محصولاتی از جمله مرغ و تخم مرغ است که اگر مرغدار تمام ظرفیت سالن خود را در استان تخلیه نکند و تعدادی را به مناطق مختلف کشور ارسال کند، در زمان تحویل نهاده و سایر الزامات جوجه ریزی فصل بعد به مشکل بر خواهد خورد.

رسولی همچنین از کاهش ۸۵ درصدی تب برفکی در استان به واسطه واکسیناسیون به موقع دام‌ها اشاره کرد وگفت: خوشبختانه با انجام واکسیناسیون به موقع در استان شاهد کاهش ۵۶ درصدی کانون بیماری‌های مختلف دامی مشترک با انسان در استان هستیم.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان یادآورشد: در ۶ ماه ابتدایی سال جاری، حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن برای دام استان تزریق شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.