تلاش برای مهار کرونا در ۹۰ مرکز بهداشتی – درمانی شهری و روستایی، و ۷ مرکز تجمیعی در استان برای رسیدن به روز‌های آبی کرونا ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در ادامه روند واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی به چند مرکز جامع سلامت روستایی سری زدیم.

جوانی که در حال تزریق واکسن بود گفت: چون منزلمان نزدیک به این مرکزبهداشت بود برای تزریق واکسن به اینجا مراجعه کردم.

اهالی روستا‌ها هم از مراکز بهداشت رضایت داشت و خداروشکر می کردند که مرکز بهداشت در روستا وجود دارد و نیازی به رفتن به شهر را ندارند و باعث صرفه جویی در زمانشان می‌شود.

تزریق واکسن در این مراکز در حال انجام بود تا از ازدحام و شلوغی در مراکز تجمیعی واکسیناسیون شهری جلوگیری شود.

واکسیناسیون کرونا در روستای حاجی آباد بیرجند همزمان با شروع واکسیناسیون در شهرستان ها ، آغاز شده است.

اما از روز گذشته برای جلوگیری از شلوغی پایگاه حاجی آباد و رفاه حال مردم محلی برای تزریق واکسن به صورت جداگانه راه اندازی شده است.

برخی هم به علت نبود واکسن در پایگاه سلامت روستایی نزدیک ، مجبور شدند به شهر مراجعه کنند.

شهروندی گفت: دز اول واکسن کرونا را در روستا زدم، ولی برای تزریق دز دوم به مرکز شهرستان مراجعه کردم.

یکی از اهالی گفت : هنگام ثبت نام در سایت، چون اسم روستا نبوده تعدادی از اهالی ، مرکز شهرستان را برای تزریق واکسن انتخاب می‌کردند و مراجعه به خانه بهداشت روستا کمتر بوده ولی اکنون که نیازی به ثبت نام نیست تعداد مراجعه کنندگان افزایش یافته است.

علاوه بر ۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان در ۹۰ مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی هم تزریق واکسن کرونا انجام می شود وگروه‌های هدف با حضور در این مراکز می‌توانند قدرت جولان را از این ویروس بگیرند.

حال که واکسن کرونا در استان و روستاهایمان موجود است بهتر است این امر مهم را به تعویق نیندازیم و برای ایمنی خود و دیگران هرچه سریعتر برای واکسیناسیون اقدام کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار