کمبود منابع مالی، وعده‌های بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان و کم توجهی به دوران پساکرونا عمده مشکلاتی بوده همچان نظام تعلیم و تربیت با آن مواجه است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،«جرقه توسعه یافتگی از آموزش وپرورش آغاز می‌شود» این گذاره بار‌ها و بار‌ها در محافل مربوط به نظام تعلیم و تربیت مطرح شده است، موضوعی که شرایط حاکم بر نظام تعلیم و تربیت به ویژه بخش نیروی انسانی چندان بهره‌ای از آن نبرده است.

در کنار این موضوع باید ببنیم قوانین بالادستی، سند تحول بنیادین آموزش وپرورش چه می‌گویند و از آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرائی، نظارتی و برنامه ریزی چه انتظاری دارند؟ عموما این موضوع مطرح است که دستگاه تعلیم وتربیت نیاز به یک تحول بنیادین در نظام مدیریت آموزش و پرورش دارد واین یکی از مهمترین موضوعات اساسی کشور است.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حاصل سال‌ها تجربه، دانش ونهایت خرد جمعی بسیاری از دست اندر کاران امر تعلیم و تربیت و هم اندیشی برای تهیه این سند از منظر مدیریت، دینی، مذهبی، نظام‌های آموزشی و راهبری آموزشی یک سند معتبر و قابل رجوع است که با استناد به قوانین جاری کشور باید آموزش و پرورش بر اساس اصول و راهکار‌های این سند فعالیت کند. پس باید به دنبال این موضوع بود که لازمه اجرای این سند مهم چیست و چه بوده که نمی‌توان دقیق عمل کرد.

 توجه شرکت‌های بزرگ فناوری به بازار‌های آموزشی

منصور مجاوری مشاور پیشین وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش با اشاره به شرایط تولید و اقتصاد کشور و نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهار کرد: استفاده دولتمردان، سیاستگذاران، قانونگذاران، برنامه ریزان، سرمایه گذاران و تولید کنندگان از این دستور شفاف و صریح رهبر فرزانه کشور برای ایجاد شرایط تحقق این نامگذاری آن هم پس از گذشت ۶ ماه از سال چگونه است؟ هر یک از ما به عنوان یکی از افراد جامعه از خود سوال کنیم و بپرسیم که وظیفه من در قبال اجرایی شدن و تحقق این اصل مهم کشورداری چیست؟ آیا هدف از پشتیبانی ومانع زدائی صرفا برای تولیدات خاصی در کشور است؟ یا در یک کشور به این گستردگی با دارا بودن هزاران ظرفیت اقتصادی وتولیدی این هدف عام بوده وجرقه‌ای برای روشن شدن کلید همه فعالیت‌های تولیدی در همه بخش‌ها وصنایع کشور است.

او ادامه داد: سال‌ها از رسانه‌ها شنیده ایم که آموزش باید بر اساس نیاز بازار کار باشد و تمام بخش‌های فعال جامعه نیاز به نیروی متخصص دارد و برای متخصصین اهمیت قائل هستیم؛ باور داریم که اگر نیروی مختصص کار نباشد چرخ تولید به حرکت در نمی‌آید یا شاید از بهره وری و کارائی کمی برخوردار باشد؛ اما عجیب است که کمتر به دستگاه عظیم تعلیم وتربیت اصلی نیروی انسانی مورد نیاز جامعه و بازار کار توجه شده است.

به گفته او، موفقیت بازار کار و توسعه اقتصادی باعث رونق اجتماعی می‌شود به همین دلیل سرمایه گذاری برای تربیت نیروی متخصص در اولویت کشور‌ها قرار گرفته است. نمونه بارز آن کشور‌های آسیایی، اروپائی خصوصا ژاپن، کره، دانمارک وآلمان است که به عنوان پر هزینه‌ترین کشور‌ها از نظر سرمایه گذاری درآموزش وپرورش هستند.

مشاور پیشین وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برخی شرکت‌های بزرگ فناوری طی سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای برای بازار‌های آموزشی داشتند. این سرمایه گذاری نه تنها سود‌های کلان روانه خزانه آن‌ها کرده بلکه دقیقا توانسته اند نسل جوان و فعال کشور‌ها را به سمت خود معطوف کنند و به عنوان هواداران همیشگی در کنار خود منفعت داشته باشند. باید بدون، چون وچرا وخط ونشان پذیرفت که نقش آموزش در رشد و توسعه اقتصادی کشور‌ها از منظراقتصاددانان و برنامه ریزان کلان اهمیت ویژه‌ای دارد.

او اضافه کرد: برهمین اساس اعلام می‌کنند سرمایه گذاری برای آموزش نیاز اصلی بشر وهر کشوری است، زیرا باعث ارتقای سطح دانش، آگاهی، توانمندی، اشتغال، تولید، درآمدزائی، بهداشت وسلامت و رفاه کلی زندگی جامعه می‌شود.

مجاوری تصریح کرد: حال با توجه به اینکه همه به صورت عام ومسئولین به صورت خاص از این موضوع اطلاع داشته وقطع به یقین باور دارند پس چرا در برنامه ریزی‌های کلان کشوری به هردلیل و برهان به این دستگاه عظیم تعلیم وتربیت توجه کمتری کرده اند.

معلم؛ تکمیل کننده زنجیره تعلیم و تربیت

او با اشاره به معضل مزمن مسایل مالی و اعتباری در آموزش و پرورش گفت که به خاطر دارم از سال ۱۳۶۸ که به عنوان دبیر به آموزش وپرورش تعهد داده ام، دائما این نقیصه بزرگ وحل نشدنی کمبود منابع مالی برای آموزش وپرورش را از همکاران فرهنگی، مسئولان وزارت و برنامه ریز کشور شنیده ام و اینجانب که متولی بخش اصلی بودجه ومنابع مالی این دستگاه بوده ام فکرکردم که چقدر تفاوت باید بین نگاه‌ها در حدود ۲۰ دستگاه اجرائی یا سایر دستگاه‌های دیگر کشور وجود داشته باشد.

مدیرکل اسبق دفتر برنامه و بودجه آموزش و پرورش تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که در ساختار آموزشی در کل کشور‌ها شاید بدون کلاس بتوان تدریس کرد مثل کپر‌های سیستان و مدارس عشایری و شاید بدون تجهیزات آموزشی مدرن مثل بسیاری از مدارسی که درس خوانده ایم ودرس داده ایم و بازدید داشته ایم بازهم می‌توان تدریس کرد وشاگرد خوب تربیت کرد؛ شاید بتوان بدون کتاب وجزوه درس داد و از دانش آموز امتحان گرفت ونمره قبولی را کسب کرد؛ اما هیچگاه نمی‌توان بدون معلم این فرایند و زنجیره تولید را تکمیل کرد.

به عقیده او یکی از مهمترین وسخت‌ترین قسمت‌های زنجیره تامین نیروی انسانی ماهر، نیمه ماهر و متخصص در تعلیم وتربیت افراد هستند که توسط معلم ومربی صورت می‌گیرد و اگر این عنصر به هر دلیل حذف، کم رنگ، بی انگیزه، سرخورده و نومید شود باید منتظر شکست‌های پی درپی در توسعه اقتصادی واجتماعی کشور باشیم.

مجاوری افزود: معلم ومربی فکر وهدفشان تربیت انسان‌های آگاه با توانمندی‌های مختلف است؛ به همین دلیل بازارکار در هر بخش که نیروی انسانی متخصص و تکنسین نیاز دارد می‌تواند در جامعه آن را بیابد؛ زیرا معلمی شغل نیست یک هنری است که در راه عشق به توسعه وطن وجامعه فعالیت می‌کند. شاید سال‌ها با حداقل‌های ممکن در حقوق ومزایا تحمل کند، اما دست از فعالیت جدی خود برندارد، زیرا وجدان بیداری دارد ومی داند که این کودک، نوجوان وجوانی که در کلاس درس او حضور دارد سرمایه کشور برای نسل‌های آینده است.

تنزل جایگاه اجتماعی و مالی معلم

مدیرکل اسبق دفتر برنامه و بودجه آموزش و پرورش گفت که بزرگترین زخم کهنه برای یک فرهنگی حس تبعیض بوده وهست. سال‌ها افرادی خواسته یا ناخواسته بر این پیکره عظیم تعلیم وتربیت کم لطفی‌هایی روا داشته اند که باعث شده است تا معلم از صدر جامعه کارکنان به بخش‌های بسیار پائین جامعه کار کنان دولت از منظر حقوق ومزایا برسند و متاسفانه این شد که امروز نارضایتی وشکوه‌های بسیار زیادی را از گوشه و کنار استان‌ها یا در فضای مجازی می‌شنویم.

او اظهار کرد: نقش امروز دولتمردان ونمایندگان بسیار سنگین‌تر شده است؛ باید از فرمایشات مقام معظم رهبری بهره برد ودر جهت مانع زدائی در هر بخش وسازمان و قانون و پشتیبانی همه جانبه بدون قول وقرار، بهاری دیگر در پی توجه واهمیت به شان وجایگاه معلمین در ابتدای سال تحصیلی جدید اقدام عملی صورت گیرد.

مجاوری بیان کرد: به عنوان یک کارشناس آموزش وپرورش وبودجه با آشنائی به قوانین بودجه، باور داشته و اعتقاد دارم که خیلی راحت می‌توان نسبت به تامین بودجه واعتبار برای اصلاح وبازنگری به حقوق متولیان و مربیان این دستگاه عظیم انسان ساز توجه کرد.

او اضافه کرد: باید بپذیریم که از نوشتن و تصویب کردن تبصره‌های هزار توی بودجه‌ای وارجاع دادن افزایش حقوق با هر عنوان (رتبه بندی، فوق العاده و...) معلمین به فروش شرکت‌های دولتی ومملکتی پرهیز کرد. فقط کمی اراده وهمت انقلابی می‌خواهد که کارشناسی بتواند این کمبود را از دل ردیف‌ها و جداول بودجه پیدا واجرا کند؛ ردیف‌هایی که خواسته وناخواسته بزرگ شدند و بودجه‌های جداولی که در قانون بودجه آورده شده اند، اما برای آموزش کشور کمبود داشتند، همانگونه که برای سایر دستگاه‌ها از میان ردیف‌های بودجه، طرح وبرنامه و فعالیت‌های رنگین یافت می‌شود.

دلیل اجرایی نشدن طرح رتبه بندی معلمان بعد از یک دهه چیست؟

مجاوری با اشاره به اینکه می‌توان در مانع زدائی و رفع مشکل این وزارتخانه بسیار مهم کشور گام برداشت، تصریح کرد: جای تعجب دارد؛ حدود ۱۰ سال است که برای اجرای یک طرح به عنوان رتبه بندی هزاران ساعت و بخشنامه و دستور و اقدام صورت گرفته است و باز می‌شنویم که ایراد‌های زیادی دارد. این عدم اجرا آیا ناشی از نگارش است و تحلیل کارشناسی و پاک کردن صورت مسئله نداشتن اعتبار است؟

او یادآوری کرد: اگر به دنبال کشوری با معیار‌های ایرانی - اسلامی هستیم چاره‌ای نداریم با معلم واین قشر روشن وآگاه صادق باشیم. چاره‌ای نداریم این قشر را هم مثل سایر دستگاه‌های آموزشی واجرائی کشور ببینیم و مدیریت کلان این دستگاه عظیم را به دست کارشناسان و دلسوزان این قشر بسپاریم.

مجاوری اظهار کرد: اگر به فکر میلیون‌ها دانش آموز آینده ساز کشور هستیم باید از بیانات غیر کارشناسی و رفتار‌های غیرموجه در مواجهه با حق وحقوق آموزش و پرورش که هر یک مهم هستند (حقوق معلم، سرانه دانش آموزی، تجهیزات آموزشی و...) پرهیز شود.

مشاور پیشین وزیر آموزش و پرورش یادآوری کرد: باید بپذیریم اصلی‌ترین سرمایه‌های زندگی خود و مردم را که همانا فرزندان هستند برای تربیت صحیح، آگاه بخشی، دانش افزایی و توانمند سازی وشکوفا سازی استعداد‌های بالقوه به دست همین معلمین با هر عنوان (نهضتی، خرید خدمتی، حق التدریس، دولتی، غیر دولتی، سرباز معلم، پیمانی، آزمایشی، رسمی و...) سپرده ایم و کاری بسیار خطیری انجام داده ایم.

او با اشاره به اینکه معلمان در تمام دوران‌های بحرانی کشور خصوصا جنگ تحمیلی، کمبود‌های اقتصادی و طی دوسال گذشته در اوج بیماری سخت نفس گیر کرونا همراه جامعه بوده اند، گفت که آن‌ها با کمترین داشته‌ها و از وسایل شخصی و به صورت تمام وقت شبانه روز سعی کردند بهترین آموزش ممکن را در مدارس شهری، عشایری، کپری، سنگر جبهه، اتاق وحتی انباری وآشپزخانه شخصی خود به صورت مجازی ارائه دهند ویکبار دیگر دوش به دوش سایر ارکان کشور مثل بخش درمان و... در کنار مردم ودانش آموزان فعالیت کردند که جای هرگونه تقدیر مادی ومعنوی برای این قشر زحمتکش خالی است.

توسعه آموزش و پرورش باید جایگزین توجه به ساختمان‌های عظیم شود

مجاوری بیان کرد: اگر به دنبال یک کشور مترقی وتوسعه یافته هستیم به جای ساختمان‌های عظیم وزیبا با معماری‌های جذاب وسنگ‌های مرمری بانک ها، سازمان ها، ادارات، شرکت ها، بنیاد‌ها و... به دنبال توسعه همه جانبه آموزش وپرورش باشیم.

او اضافه کرد: به فکر ساخت شان وجایگاه زخم خورده معلم ومربی، استفاده مناسب از دوران پسا کرونا و فضای مجازی، ساخت وتوسعه تجهیزات آموزشی جدید با علم روز برای فرزندان ودانش آموزان خود باشیم.

مدیرکل اسبق دفتر برنامه و بودجه آموزش و پرورش یادآوری کرد: فراموش نکنیم دانش آموخته امروز مدارس، نیروی فعال سال‌های آینده کشور خواهد بود و آموخته‌های امروز نتیجه کارکرد فردا خواهند بود و اکنون که حس تبعیض در بین فرهنگیان زیاد شده است، باید این حس نابرابری وکم توجهی را خیلی زود درمان کنیم وبه پرسش مهر ریاست جمهوری نگاه جدیدی داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
معلمی عشق می خواد معلمی نون و آب نیست ‌.کسی که دنبال پولش وقتی پا به این عرصه می زار مثل عقده ای ها بچه های مردم رو می کوبه .
Iran (Islamic Republic of)
جهانگیری
۰۹:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
چرا به حقوق و مزایای بازنشستگان آموزش و پرورش توجه نمی شود نه تنهابیمه تکمیلی خوبی نداریم ،از کار افتاده شدیم تا توانایی و قدرت داشتیم در مدارس سرپا فرزندان ایران زمین بوده ایم ،فعلا که بازنشسته شدیم باید به دست کدام دولت و نمایندگان مجلس و.... نگاه کنیم تا بااین حقوق بسیار ناعادلانه و کم در مقابل گرانی و تورم و خانواده پرجمعیت و افراد دانشجو واحد تکفل ،عنایت فرمایید چه کار کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۵ دی ۱۴۰۰
مگه کجاها ناعدالتی وتبعیض نیست! این سومدیریت مملکت در دانشگاههای دولتی و غیردولتی و آزاد هم هست یا در بسیاری از حقوقها و دریافتی های ادارات و نهادها هم هست مگه شعار انقلاب و نظام اسلامی غیر از برابری و عدالت بود؟! که بعضیا سواستفاده کردند و حقوقهای فردی و یا سازمانی خودی رو بالا بردند بطور مثال آقایون کابینه روحانی قبل از برگشتن به کار هیات علمی دانشگاه های دولتیشان حقوق های اساتید دولتی رو بالا بردند!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علیرضا
۰۰:۴۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
دوستانی که به هر نحوی دنبال کوبیدن معلم هستین اگر وضع حقوق ومعیشت معلم بهتر بشه همه سود میبرن بلاخره هرکدام ازشما فک وفامیل و فرزند ونوه و‌..دارین که نگران آینده آنها باشین بی تفاوتی به آموزش وپرورش دودش فقط به چشم معلم نمیره بلکه همه رو کور میکنه اون دوستمون خیلی خوب اشاره کردن علت اینکه بعضی ها بی احترامی را به حد اعلا رسوندن نتیجه همین بی تفاوتی به معلماست یک معلم تو کلاس با افرادی سروکار داره که هرکدوم یه مشکلی دارن یکی فرزندطلاق،یکی بی سرپرست،یکی خانواده دعوایی،اون یکی فقرمالی وصدها مشکل دیگه حالا اگه معلم هشتش گرو نهش باشه چطور میتونه به این چیزها توجه کنه اونایی که خاطره بد ازمعلمی توذهنشون مونده مقصر معلم نیست بلکه اون سیاستمدارایی هستن که نمیخوان آموزش وپرورش رشد کنه وبچه های این مملکت به جایی برسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
دانشجویان صنعتی شریف که تمام غربی ها و موساد و سیا دنبال دزدیدن و ترورشون هستن تا دکترا باید از جیب بخورن دانشجوی دانشگاه فرهنگیان هم ماهی ۲ و نیم میگیره.قبول دارم ۲ و نیم هیچی نیس.ولی حتی اونم بهشون نمیدن یکم منطقی و واقع بین باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
از آخر هم اینقدر بهشون بی توجهی میکنن که بیشتریاشون میرن از ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
اون روزی آموزش و پرورش ما اصلاح میشه که از بچه های شریف امیر کبیر و ... تو سیستم آموزش استفاده بشه ولی افسوس که دغدغه یه عده تو آموزش و پرورش فقط مسائلی مثل بومی بودنه و کیفیت آموزش هیچ اهمیتی براشون نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
نه هرکه آینه ساخت سکندری داند نه هرکه طرف کله کج نهادکلاهداری وآیین سروری داند گرچه دانشجوی شریف هستید وای توان معلم بودن را ندارید وگرنه چرا واردوادی معلمی نشدیدتا شما هم دومیلیون پانصد بگیرید وپادشاهی کنید معلم از حقوق حقه قانونی خود محروم شده شما اگر اطلاع نداری حداقل متن بالارا بخوان بعدنظر بده امیدوارم توضیحاتم کافی بوده باشدهمه افرادجامعه مهم وقابل احترام هستند لطفا از موضع غرور سخن نران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
موضع غرور نداره بهترین اساتید کشور از دانشگاه شریف هستن اونوقت شما میگین شریفی ها توان معلمی ندارن ! واقعا جوک جالبی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
۹۰ درصد پیام ها مربوط به معلمینه.هر حرفی هم در انتقاد ازشون رو دقت کنید منفی دادن.از ساعت ۸ تا ۱۰ شب هم پیام گذاشتن و مثبت منفی دادن.چقدر وقت اضافه دارید اینهمه نظر میدین؟تا حرفی هم میزنیم‌میگن روزی ۲۰ ساعت تحقیق و مطالعه و تصحیح اوراق داریم.واقعا خسته نباشید
United States of America
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب معلمین عزیز وقت کردن و چند صد پیام گذاشتن اونم از سر بیکاری.همه هم میگن فوق لیسانسیم.دکترا داریم.فوق لیسانس چی؟دکترای چی؟از کدوم دانشگاه؟کو ماحصل و نتیجه اینهمه مدرک؟۶ برابر چین و هند و امریکا دانشگاه و دکتر داریم.کی پز دادن شما به مدرک تموم میشه؟متاسفانه ۲۰ ساله در همه ادارات ایران مد شده همه با دیپلم‌میرن استخدام‌میشن برای افزایش حقوق تا دکترا میرن.دقت کنید برای افزایش حقوق.نه افزایش بهره وری و بازدهی.از محسن رضایی مشاور اقتصادی بگیر تا اون آبدارچی بانک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
درامد معلمان نسبت به پزشکان و وکلا خیلی پایینه هیچ جای دنیا اینقدر تفاوت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
گرانیییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
بدبختی فقط تبعیض بین معلم و سایر کارمندان دولت نیست.حتی بین خود معلمین هم تبعیض های فاحشی وجود داره.بیشترین ظلم متاسفانه در حق آموزگاران زحمت کش میشه.دبیر فقط یک درس را تدریس میکنه اما یک آموزگار در یک روستا مجبوره حدود 30 کتاب را تدریس کنه.دبیران میتونن 24 ساعت موظف خودشونو در دو سه روز بگذرانن اما آموزگار محکوم به کار در تمام 5 روز هفته هست.متاسفانه سنگین ترین بار در آموزش و پرورش روی دوش آموزگاران عزیز هست و سنگین ترین ظلم هم در حق اونا صورت میگیره.اما در مجموع شخصیت همه معلمین عزیز به پایین ترین حد خود تاکنون رسیده و هر روز بیشتر از دیروز معلم بی ارزش تر از نگاه مردم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
کشور بدون وزیر آموزش و پرورش سال تحصیلیشو شروع کرده هنوزم وزیر نداره بعدش شما میای از معیشت می نویسی .... تا وقتی مسئولین ما بیدار نشن وضع از این که هست بدتر میشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
معلمین ما انسان سازی میکنند که وظیفه بسیار خطیری هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
البته این صحبت برای معلم های 20 ، 30 سال پیشه الان یکی باید بیاد معلم سازی کنه.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
من معلم نسیتم اما کسایی که اینجا کامنت میزارند انصاف داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۶ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
بابا واقعا اين معلما حال همه رو بد كردن با اينهمه ناله وزاري: يكيشون ميگه من روز شماري ميكنم بازنشست بشم و راحت بشم آخه بزرگوار بخدا مردم براي شغل شريف تو سرو كله ميشكنن! اينهمه دروغ اخه! هفته اي 24 ساعت موظفي اونم تو شرايط عادي اونم 3 ماه تعطيلي، كلي تعطيلي عيد، تازه طرف ميگه من دانشجو معلم 2 ونيم حقوق مي گيرم اولا كسي شمار و مجبور نكرد بري معلمي بعد ايناشم ببين: تو 18 سالگي استخدامي و بيمه داري هيچ جاييي نيست، از دانشجوييت حقوق مي گيري، خدمت سربازي نميري! تو شغلت آقا بالا سر نداري
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
دمت گرم عجب حرفی زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
آخه به شما چه ربطی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
حرف حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
جناب رتبه یندی یک قانون است که باید ازسال ها پیش اجرا می شد ولی اجرا نکردند فوق العاده ویژه یک قانون است که برای فرهنگیان کم اجراشد فوق العاده خاص قانون است که برای فرهنگیان اجرا نمی شود حق مسکن به فرهنگیان نمی دهند حق ایاب وذهاب نمی دهند اینها حداقل هاست که هر کارمندی می گیرد چون طرف معلم شده باید حقوق اوپایمال شودوازحداقل ها محروم باشدتعطیلی مدارس در تمام جهان وجوددارد کار معلم نیست مدارس رادرتابستان وکرونا باز کنند تا معلم کارکند لطفا کمی فکرکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
در این پیامها معلمین به کسی بی احترامی نکردند بلکه بقیه به معلمین بی احترامی کردند و گفتند مفت خورند،بیکارند و کارایی ندارند و...
و حرف از سهمیه زدند و...کسی که سهمیه دارد فکر پزشکی است نه معلمی!
و سهمیه هم فقط خانواده ایثارگر نیست،پدر پولدار هست،پدر بانفوذ هست،زندگی در شهرهای برخوردار هست و...ولی کسی اینها رو نمی بینه.
در مورد حقوق هم لطفا خبرگزاری محترم از هر دستگاهی یک فیش حقوقی منتشر کنید با ویژگی های مشترک مثل مدرک مشترک یعنی مثلا هر دو کارشناسی ارشد و سابقه مشترک مثلا هر دو بیست سال و همین طور از بازنشسته هایشان با همین شرایط تا معلوم شود هر کس به واقع چه قدر می گیرد و نگوید کارش هم رده کارگری معدن سخت است و از معلمی سخت تر.
و در مورد معلمی ،خانواده ها به سطح هوش و استعداد و تلاش بچه هایشان توجه ندارند و فقط می خواهند معلمین بهترین رتبه رو تحویلشان دهند و بیشترشان هم تربیت رو از خودشون نمی دونن و اون رو هم به عهده ی معلمین می گذارن!البته که در نظر هر کس بچه اش باهوش ترین و بهترین بچه دنیاست ولی ایا واقعیت هم همین است!
و برای مساله تعطیلی ها،تعطیلی های رسمی رو که همه تعطیلند!نمی دونم چرا فقط برای معلمین حساب می کنن می ماند ماههای تابستان که اگر این طور است پس لطفا ساعات کاری معلمین را بیشتر رد کنید که بمانند در همان مدرسه در اتاق های مخصوص به خودشان با ارامش تکلیف ها را بررسی کنند،سوالات را طرح کنند،برگه های امتحانی را صحیح کنند و...چون بالاخره این کارها رو در خانه می کنند ولی جزو کار است چه بهتر که رسمی شود و در مدرسه انجام شود و به خانه نیاید تا هم خانواده هایشان در اسایش باشند هم ابنکه بعضی خیال نکنند معلم سه ماه تعطیل است.
و لطفا معدود معلمین بدی که با انها درس داشته اید را به همه تعمیم ندهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
کی گفته تعطیلی های رسمی همه تعطیلن؟

صدا و سیما تعطیله؟نیروی انتظامی چی؟بیمارستان ها چی؟فرودگاه چی؟و... بعضی از شما معلم ها اینقدر اطلاعات کمی دارین که فکر میکنید هر وقت تعطیل رسمیه همه کشور باید مثل شما برن تعطیلات!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
هر کسی که در تعطیلات رسمی شیفت بایسته بعدا بیشتر از تعطیلات بهش مرخصی می دن،زمان ما که این جوری بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
سلام
اینو باید در نظر بگیرین

90 درصد معلم های ما فقط به فکر پول هستن

10 درصد هم با عشق و علاقه تدریس میکنن که اتفاقا اکثر دکتر مهندس ها شاگرد همین 10 درصدیا هستن

آخه چرا بعضی معلم ها همش دارن می نالن؟؟؟

بله اگر مشکلات هست کل کشور مشکلات داره همه مشاغل مشکلات دارن ولی هیچکی گزارش نمیده از مشکلاتشون.

آیا تا حالا دیگر مشاغلو سر زدن ببینن چقدر حقوق میگیرن؟چقدر مرخصی دارن؟حتی بعضی مشاغل از جمله مشاغل امنیتی خیلی کم خانواده خودشونو میبینن!!! حتی شاید حقوقشون از خیلی از همین معلم ها کمتر هم باشه ولی هیچ وقت نمی نالن. خانواده هاشون شبی نیست که بی استرس نخوابن ولی همیشه عشق به کشور دارن نه رتبه بندی دارن نه تعطیلات تابستانی و بهار و شب و روز هم براشون فرق نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
سلام
تمام پیامهارو خوندم

۹۰ درصد پیامها حاوی اهانت به همدیگس
اخه چرا؟؟؟؟
از بچگی یادمون دادن برای بالا بردن خودمون پا بزاریم رو بقیه
با قانون های غلط
چند نفرمون
زمان دانشگاه
احساس کردیم
خانواده های محترم شهدا
پا رو حق ما گذاشتن و جای مارو گرفتن
در حالی که اونا گناهی نداشتن
قوانین ناقص باعث این طرز فکر ما میشد
از نظر من تمام اقشار زحمت میکشن
با مدیریت غلط کاری کردن همه مارو به جون هم انداختن
من ۱۲ ساله تو شرایط سخت در مدارس عشایری تدریس میکنم
جایی که نه برق داره ن آب نه انتن خط میده
تو کل دوران کرونا هم کلاسام حضوری بودن در حد توانم وظیفمو انجام دادم
ولی هیچوقت به خودم اجازه نمیدم به اقشار دیگه بی احترامی کنم از کادر درمان بگیر تا
پرستار ها اتش نشان ها نیروهای زحمت کش شهرداری و انتظامی و ارتش و سپاه و کارمندان بانک و ادارات دیگر.‌‌‌...
همگی دارن زحمت میکشن در کنار هم
از نظر من این بی احترامی هایی که اینجا به همدیگه میکنیم دلیلش واضحه
اموزش و تربیت غلط
تا زمانی هم که نگاه جامعه و مسئولین به آموزش و پرورش همین باشه رفتارمون با هم بهتر از این نمیشه ....

به آرزوی سربلندی مردم کشورم ⚘
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
بعضیا کلا با معلما مشکل دارن یعنی همین امروز یه نظرسنجی بزارن برای کاهش حقوق معلما اینا همگی رای مثبت میدن من نمیدونم معلماشون چه چوب تری بهشون فروختن که میان اینجا و جاهای دیگه به مطالبات معلما و فرهنگیا اعتراض میکنن که شما کم کار میکنید و حقوق زیاد میگیرید. والا استاد دانشگاه هم اندازه معلم کار میکنه بیشتر کارشم میده دانشجوهاش انجام بدن ولی همین معلم اگه بره دکترا هم بگیره بازم حقوقش به یه استاد دانشگاه نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
چرا باید درامد معلم و پلیس ۶ میلیون باشه ولی درامد پزشک متخصص ۶۰۰ میلیون چراباید کارگر تحصیل کرده ۵ میلیون بگیره ولی فلان کارمند فلان اداره ۲۰ میلیون بگیره چرا تو ایران بین مشاغل خدماتی اینقدر تفاوته؟
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
از خبرنگار خوب این خبر کمال قدردانی را دارم جانا که سخن از درد و بیماری صعب العلاج دستگاه آموزش و پرورش کردید بقول آقای فانی وقتی آموزش وپرورش درالویت دوم سوم حتی هشتم نیست و اساسا بدون الویت است .مثل مادر مرده ای که فقط اون وسط مویه می کند وهر از چند گاهی کسی از کنارش می گذرد دستی به ترحم به سرورویش می کشد و یک شعار زیبا هم میدهد ای معلم تو چراغ ... از این تیپ که گوشی دیگر برای شنیدن این شعارها نیست باید کاری کرد بخدا قسم فردا دیر است
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
از خبرنگار خوب این خبر کمال قدردانی را دارم جانا که سخن از درد و بیماری صعب العلاج دستگاه آموزش و پرورش کردید بقول آقای فانی وقتی آموزش وپرورش درالویت دوم سوم حتی هشتم نیست و اساسا بدون الویت است .مثل مادر مرده ای که فقط اون وسط مویه می کند وهر از چند گاهی کسی از کنارش می گذرد دستی به ترحم به سرورویش می کشد و یک شعار زیبا هم میدهد ای معلم تو چراغ ... از این تیپ که گوشی دیگر برای شنیدن این شعارها نیست باید کاری کرد بخدا قسم فردا دیر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
سلام طی این چند ساله اخیر که اتفاقا دستمزد عزیزان فرهنگی مان افزایش قابل توجهی نسبت به گذشته داشته اما متاسفانه اصلا شاهد هیچ گونه جرقه ای در زمینه توسعه یافتگی از آموزش و پرورش نبوده و نیستیم و حتی کمترین تاثیری نیز نداشته است ، در حالیکه تحقق این مهم در مقیاس بزرگی مستلزم تحول معنوی بجای تحول مادیست تا صرفا تغییر در دستمزد عزیزان ... و از سویی در حال حاضر دستمزد فرهنگیان عزیز در مقایسه با بسیاری از کارکنان همتراز سایر دستگاه های دولتی و وزارتخانه های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری خیلی بیشتر هم می باشد و خواهشم این است که بایستی فکری به حال دیگر کارکنان دولت در سایر بخش ها بفرمایید که کمتر از معلمان عزیز دریافتی دارند و هیچگونه اعتراضی هم ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
کدوم بخش کمتر از معلم ها حقوق می گیره?بگو!
تنها کسانی در این کشور که کمتر از معلمها حقوق می گیرن کارگرانی هستند که بدون قرارداد کار می کنند.
حرف از خودتون در نیارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
بله تورم هم دوبرابر بیشتر از افزایش حقوق افزایش یافته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
من با ۳۲ سال سابقه بازنشست شدم هرچه صبر کردم رتبه بندی شامل حالم بشه دیدم همه اش وعده دروغ و قول قدیما وعده سرخرمنه الانم خوشحالم که بازنشسته شدم آخر پدرو مادرها نمیتونن دو تا بچه خودشان را نگه دارن چه برسه به حال معلم که باید ۳۰ تا بچه مردم را درس بده نکات تربیتی بگه و کلاس داری کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
پول میگیری
برا رضای خدا نگه میداری
ثانیا چه ظلمی که اکثر معلمان به دانش آموزان میکنن بدون یه ذره دلسوزی در تربیت
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۲۰:۵۰ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
آیا کار استاد دانشگاه از یک معلم سخت تر و مهم تراست ؟
وکیل ، قاضی و.. که آموزش و تربیتشان با معلم بوده
چرا حقوق معلمشان کمتر باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
من معلم اضافه حقوق نمی خواهم درصورتیکه حقوق ومزایای مسئولان با من برابرشودوعدالت برقرارگردد
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی موسوی
۲۰:۲۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
اگر تبعیضی در این کشور هست مربوط به معلولین شدید وخیلی شدیدفاقددرامد متأهل است که چند سال است قانون حمایت از معلولان را تصویب کردند اما به دليل زیاده خواهی بازنشستگان و فرهنگیان هنوز اجرا نشده، متأسفانه نمایندگان مجلس با وجود کسری بودجه چند هزار میلیارد تومانی اسرار بر افزایش حقوق اینها دارند خوب اگر بودجه دارید چرا برای اجرای قانون حمایت از معلولان اعتباری اختصاص نمی دهید که مبلغ آن قابل مقايسه با بودجه رتبه بندی فرهنگیان نیست متاسفانه معلولین مثل فرهنگیان توانایی دفاع از حقوق خود را ندارند مسئولان هم به فکر معلولین نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
کسانی که اظهار نظر می کنند لطفا به این موضوع توجه کنند که اولا در همه مشاغل و نصف ها کسایی پیدا میشن که کم کاری کنن و ما نباید همه رو به اون چشم نگاه کنیم.
دوما درسته معیشت معلما مهمه و معلم ها مشکل دارن. اما اکثر معلم ها برای پیشرفت خودشون هم که شده باید اهل مطالعه و درس پژوهی و... باشن.در ضمن همه معلما به جای همدیگه در دوره های ضمن خدمت شرکت نمی کنند فقط یه عده اندک.
سوما اینکه معلمان از جان مایه می ذارن بر هیچ کس پوشیده نیست .دلیلش هم این شرایط و تلاش 24 ساعته معلمان .پس یه عده از همه جا بی خبر نباید به این قشر دلسوز بی احترامی کنند.نتیجه بی احترامی این میشه که هر کسی از دانش آموز و اولیای کارشناس و غیر کارشناس به خودش حق دخالت و اظهار نظر در کار معلم بده.
چهارما معلمان ابتدایی کارشون چند برابر بقیه معلمان هست. برای اینکه با تعداد زیادی دانش آموز و کتاب و تکلیف سر و کار دارن.
پس لطفا الکی شعار ندیم و دلسوزی و فداکاری قشر های زحمت کش جامعه چه معلم چه پرستار چه آتش نشان و... را بی ارزش نکنیم.
خصوصا بزرگتر ها پیش بچه‌هاشون از بی احترامی به این بزرگواران خودداری کنند.چون نتیجه اش میشه بچه‌هایی که نه از معلم حساب می برن نه بهش احترام می ذارن .
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۵۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
برای جامعه ای که معلم نصف کارمند معمولی بانک، نظافتچی شرکت نفت و...حقوق می گیرد متاسفیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
یعنی الان نظافتچی شرکت نفت طبق گفته شما 12 میلیون باید حقوق بگیره دیگه؟ اگر اینجوریه من همین الان میرم نظافتچی شرکت نفت بشم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
اقا احمد حقوق معلم کم است باید زیاد شود من هم قبول دارم باید بهترین حقوق برای معلم باشد اما
معلمان گرامی و ارجمند ارزش یک معلم حفظ کرده اند برای ثبت نام اول مهر به مدرسه ها مراجعه کرده ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
معلمان چهار ماه تعطیل، 24 ساعت هم در طول هفته تدریس نمی کنم نهایت 14 ساعت، اونوقت پرستار و کادر درمان تعطیلی که ندارند هیچی، شب و روز مشغول کار هستند. حالا دنبال افزایش حقوق معلمان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۰:۳۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
برای معلمی که با مدرک دکترا ۵میلیون حقوق می گیره ودر اسنپ هم کار میکنه اشک می ریزم در اینده ضربه مهلکی به فرزندان ما خواهد خورد وبه زودی شاهد خواهیم بود که فرزندان بی ادب ستاخ خود ما به خاطر کوچک کردن معلمین مارا خواهند کشت امار طلاق امار قتل وجنایت امار دادگاه ها همه به خاطر کوچک شمردن معلمان است باشد تو هم هم به معلمین اهانت کن به زودی نتبجه ان رو در فرزندت می بینی
Iran (Islamic Republic of)
مزگان
۲۰:۴۰ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
برات متاسفم با این سطح شعور ☹
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۹:۲۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
دیروز یه کارگر گرفتم بار خالی کنه گفت ساعت 70 هزار می گیرم گفتم روز چقدر کارمی کنی گفت بخور نمیر متوسط 400 هزار تومن کمی تو فکر فرو رفتم من دبیر با 25 سال سابقه میگیرم 6 میلیون در ماه به عبارتی روزی یعنی روزانه دوبرابر من می گیره ، این وضعیت معیشت معلم ، انصافا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
البته کارگر نصف اون پولو باید خرج دوا درمونش کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
دوست عزیز
عجب قیاس کردید!
اون بدبخت بعد سه چهارسال آرتروز و دیسک کمر میگیره و ازکارافتادگی میشه و می افته گوشه خانه
تو شغلش نه از کولر خبری است و نه از ۴ ماه مرخصی در سال و نه بیمه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
عزیز به کارگر روزمزد که نه بیمه و نه اندوخته و نه آینده ای داره ، حسودیت میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
مشکل از آموزش و پرورش هس که معلمای بی سواد و بر اساس ویژگی های مزخرفش جذب میکنه
ما هم دانش آموز بودیم معلمایی که خدایی کار میکردن باور کنید 10 تا نمیتونم نام ببرم
ما اینقدر زبان انگلیسی داشتیم الان چی بلدیم
کلاس تربیت بدنی داشتیم چی یاد گرفتیم
معلم میومد سر کلاس وقت بگذرونه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۰ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
من دبیرم با ۲۸ سال سابقه و از اول مهر امسال تقویمی نصب کردم روی دیوار منزل و سر ساعت ۱۲ هر شب خطی میکشم روی روزی که گذشت.خلاصه دارم روز شماری میکنم که از دست این شغل راحت بشم.پیرم کرده .لطفا الکی قضاوتم نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
من امسال بازنشست شدم. دیگه به وعده های دروغ کاری ندارم. انگار تازه متولد شده ام.
از ما که گذشت، امیدوارم وضعیت همکارانم در آینده بهتر بشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
من هم باسی سال سابقه بازنشست شدم اعصابم راحت شد
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۱۸:۵۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
یکی از اقوام ما واسه اینکه دختر شون تربت معلم قبول شده گوسفند قربونی کردن
مادر این دختر ام معلمه و میگه اگه دخترم پزشکی ام قبول میشید اونقدر خوشحال نمیشدیم که برای معلمی خوشحال شدیم میگه شغل های دیگه فرصت زندگی رو از آدم میگیرن معلمی بی دغدغه ترین و آسون ترین راه کسب درامده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
آره از بیرون خیلی راحت و بی دغدغه و آسونه خودت یه روز برو از ۷ صبح تا ۱ ظهر به بچه‌های دبستانی درس یاد بده ببینم بازم میگی آسون و بی دغدغه‌ است؟ یک ماه و یک هفته نه، فقط یه روز برو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
ولی خداییش بخوای حساب بکنی این همه دکتر ومهندس ربیس جمهور نماینده همشون بدون زحمت معلم ابتدایی به این جایگاه رسیدند یعنی یه جور از دل مادرشون یه هویی اومدند و دکتر مهندس نماینده شدند حالا خداییش به خاطر همین که نسبت به معلم ها بی توجهند خوب راسم میگن میگن ما یه هویی اینجوری شدیم پس چرا پول بیت المال خرج کنیم.
United States of America
mohammad fakhri
۱۸:۲۱ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
چرا ایران بهترین کشور جهان نیست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
عزیزم دراین تیتر اخبار دارن از مشکلات معلمان میگن اون وقت تویی که چشم تو بسته ایی ودهان تو باز کردی از پرستار ا میگی نمیدونی که خانوادهی پرستار وخود پرستار چه استرسی واضطرابی دارن دراین دو سال با این کرونا پس معلومه از روی حسادت حرف میزنی نه ازروی عقلت والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
من خودم دانشجومعلم هستم، خاله ام هم بازنشسته معلمی هست و مادرم هم معاون مدرسه است. حقوق خودم ماهی 2 و 400 هست و حقوق مادرم 4 و خورده‌ای (با 25 سال سابقه). دلیل این که به ما دانشجومعلما حین درس خوندن حقوق میدن اینه که ما تعهد 4 ساله میدیم و امضا میکنیم که حتماً بعد از تحصیلمون، دوبرابر مدت تحصیل یعنی 8 سال در مناطق محروم تدریس کنیم و این اجباری هست و اگر طی این 8 سال از این شغل منصرف شدیم و خواستیم استعفا بدیم، باید دو برابر کل حقوقی که به ما پرداخت شده رو به عنوان جریمه بپردازیم. اینو گفتم که بدونید چرا به دانشجومعلما حقوق میدن. اما خودتون ببینید منی که الان حدود 2 سال برام سابقه رد شده و مادرم که 25 سال یعنی 23 سال بیشتر از من سابقه داره، تفاوت حقوقمون چقدره. ما تا 3 سال پیش اجاره نشین بودیم و به تازگی یه خونه خیلی کوچیک اونم توی حاشیه شهر تونستیم به صورت نیم ساز بخریم و کم کم درستش کنیم ولی همون هم الان 20 میلیونش مونده که به فروشنده بدیم تا سندش رو برامون بزنه. ماشینمون هم یه پراید مدل 86 هست. توی این مدت کرونا، مادر من هر روز میره مدرسه، از شنبه تا چهارشنبه حتی گاهی پنج شنبه و جمعه ها هم میره چون کارش زیاده و نمیرسه تو یه هفته انجام بده و هیچ حقوق اضافه کاری هم نداره. شاید بعضی از معلما از کار کردن شونه خالی کنن ولی نه همگی و من دیدم توی مدرسه مادرم که معلما چقدر حرص میخورن برای اینکه بچه ها توی شاد و این وضعیت کرونا یه چیزی یاد بگیرن و همشون بی خیال و تنبل نیستن. این خیلی بی انصافیه که بعضیا خشک و تر رو باهم میسوزونن و معلما و فرهنگیا رو قشر تنبلی میدونن که طمع و حرصشون برای پول و حقوق هیچوقت تموم نمیشه. شما کجا دیدین حقوق یه کارمند شرکت نفت توی رسانه ها و تلویزیون اعلام عمومی بشه؟ یا کارمند بانک یا پرستار یا دکتر؟ هیچکدوم منتشر نمیشه ولی معلم چرا ریز حقوقشون حتی به اشتباه و زیادتر از واقعیت منتشر میشه. حقوقی که هنوز حق بیمه و صندوق ذخیره و مالیات و... ازش کم نشده رو میزارن میگن این حقوق معلمه. به نظر خودتون چرا این همه معلم باید نسبت به حقوق و وضع معیشتشون معترض باشن؟ یعنی همشون تنبل و زیاده‌خواهن؟ همشون بدخلق و پررو هستن و اصلا دانش آموز و بچه ها براشون مهم نیست که درس یاد بگیرن یا نه و همشون فقط تکلیف میدن به بچه و بجای درس دادن فیلم میفرستن براشون که ببینن؟
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۷:۲۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
خواهشا بسه دیگه . معلم به گنج کارمند قراردادی به رنج . من ماهانه 3 میلیون حقوق میگیرم به داد ما برسید مایی که نه راه پس داریم نه راه پیش ، یه سر به ادارات سازمانی مثل منابع طبیعی و محیط زیست بزنید ، شما خبرنگارا ، بپرسید حقوق شهرستان های بجز تهران رو
معلم حقوقش سر جاش ، وام سر جاش ، مزایا سر جاش ، تعطیلات بلند مدت سره جاش
ما نمیگیم از معلم کم کنید ولی اول یکم قشر بدبخت قراردادی و شرکتی رو سامان بدید بعد معلم رو هم اوضاعش رو بهتر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
راست میگه
همین معلم ها بگو بیاین کارمند بانک بشین یکیشون هم قبول نمیکنن
در برابر کاری که انجام میدن زیاد هم میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
خنده دارن کارنامه سبز هایی که 30 شب رفتن جلوی وزارت آموزش و پرورش خوابیدن و گفتن چرا آزمون دادن قبول شدن ولی حالا جذب نشدن در حالیکه آموزش و پرورش خودش کلی نیروی پر نشاط بازنشسته داره که کلی انرژی و انگیزه دارن برای تدریس تازه نیروهای شرکتی و حمایتی و کلی اسامی دیگه که همشون فقط به عشق تدریس و معلمی اومدن داخل نظام آموزش کشور و اصلا پول براشون مهم نیستش...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۰۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
من کارمندم ولی معلم های مقطع ابتدایی واقعا مظلوم هستن زحمتشون چند برابر بنده خدا ها ولی یکم بخوان کم کاری کنن چون والدین 30دانش آموز پر مدعی مثل خودمون بالا سرشون هست نمیتونن. تازه هفت هشت کتاب حالی بچه های ما کنن اما همه در سیستم آموزش پرورش کارشون رو بی ارزش تر از دبیر ها میدونن چون مثل دبیر ها نمیتونن ساعت بیشتری درس بدن حقوق کمتری دریافت میکنن واقعا خیلی هاشون با عشق کار میکنن دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
تنها جامعه فرهنگیان نیست که مغفول مانده جوامع زیادی در این سالها زیر خط فقر رفتند و حتی پوسیده و پوکیدن و الان انتظار درست شدن نداشته باشید چرا مه هر کسی آمده اول فکر خودش و هم حزبی خودش بوده والا اینهمه مشکل آموزشی پیش نمی آمد مردم که دیوانه نیستند فرزندانشان را مجبور بشوند ببرند مدرسه خصوصی ، سیستم درست کرد ، والا ما از اول خودمان در ندرسه دولتی درس خواندیم با زحمات معلمانی که مثل الان نبودند و از روی دل درس میدادند من در دبیرستان حداقل دو تا معلم بعد ها فهمیدیم که مجانی درس میدادند چون معلم نداشتیم مگه الان داریم ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
اگر جای رتبه بندی ماست بندی می زدیم 10 سال بود کلی سود کرده بودیم! رتبه بندی بی خاصیت اما ماست بندی سود داره!
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۴۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
برید ببنید معلم در کشورهای؛ آمریکا، سوئد، کانادا، ژاپن، چه مقام و شخصیتی دارند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
شما هم برید ببینید کارهایی که معلم های آمریکا سوئد و ... انجام میدن یک دهمشو شما میتونید انجام بدین؟! یا سطح علمی اونا با شما یکی هست یا از نظر شما معلم های ایران با سواد ترین و بهترین معلم های دنیا هستن!! متاسفانه بعضی معلم ها اون چیزهایی که درس میدن خودشون هم یاد ندارن و فقط می دونن که کتاب باید تموم بشه و وقتی هم کتاب تموم میشه چند تا صلوات میفرستن و خودشونو با معلم های ژاپن و آمریکا مقایسه میکنن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
عزیز شما که به آن کشورها سفرکردید تعریف کنید ببینیم که معلم در کشورهای فوق چه مقام و شخصیتی دارند
United States of America
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
تعریف کن ببینیم چه خبره!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۲۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
آقایان مسئول، ما کاری به رتبه بندی و... این حرفها که 12 ساله دولتمردان و مجلس و... میزنه نداریم، و همش دروغ گفته اید، خط فقر الان 12 ملیون، چرا یک معلم با 32 سال سابقه، زیر خط فقر زندگی میکنه؟!!! چرا به معلم وآموزش وپرورش نمی رسید؟!! درسته زیادند، اما زیادی که نیستنذ!!! حق معلم رابهش بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
فقط شعار می دهند هیچ کشوری بدون توجه به آموزش وپرورش به توسعه وپیشرفت نرسیده است پس عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
برید ببینید مدرس و اساتید دانشگاه چقدر کار مفید انجام میده و حقوقش چقدره؟ حالا اونو با معلم مدرسه مقایسه کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۱۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
باید، رتبه بندی معلمان باز نشسته و شاغل هر چه زودتر، تا دیر نشده انجام گیرد و همسان سازی برا ی بازنشسته معلم انجام.پذیرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
همش از وضعیت معیشت معلم ها صحبت میکنید چقدر خوبه یه گزارش هم از وضعیت سطح علمی معلم ها تهیه کنید. و همچنین از نحوه جذب نیرو برای آموزش و پرورش که بعضی افراد مثل کارنامه سبز ها رو میزارن کنار از یه طرف دیگه میرن فله ای نیروی شرکتی و حمایتی و حق التدریس و ... جذب میکنن و حتی استفاده از نیروهای بازنشسته که اصلا رمقی براشون نمونده که دیگه تدریس کنن نیز از اولویت هاشونه
Iran (Islamic Republic of)
حافظ
۱۶:۰۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
در جامعه ما کارگر از همه قشرها ضعیف تر است یه روز سر کار نرود حقوق نمیگیرد یادی کنیم از رفتگران زحمتکش و کارگران ساختمانی و فصلی و دیگر کارگران بخش خدماتی نیروی محرکه اقتصاد کارگر میباشد اگر کارگر کار نکند اقتصاد میخوابد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
خیلی خوب بیان کرده اگر گوش شنوایی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
مشکل تبعیض در کل ادارات و کارخانجات دولتی هست . بنده با بیش از ۲۰سال سابقه در راه آهن هنوز با همکار کناری که ایشان استخدام و بنده نیروی شرکتی یا اخیراً به نام استخدام تجمیعی هستم کلی در حقوق و مزایا و سایر موارد اختلاف دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
حقوق معلم کم هستش
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
الان یه معلم تازه استخدام ماهی ۲میلیون حقوق میگیره!!!!!!!!!!!!!!
واقعاً زیبا نیست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
جو نسازید الآن حقوق دانشجو معلم ها نزدیک به سه میلیونه معلم ها که بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
الان دانشجویی که داره دبیری میخونه سه و خورده ای میدنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
میان میگن چرا معلم ها اینقدر حقوقشون زیاد نیست که معلم ها مجبورنشن یه شغل دیگه برن نمی گن اون معلمی که میره شغل دوم حتما اینقدر وقت اضافه داره تا بره شغل دوم چرا بقیه مشاغل نمی تونن شغل دوم داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
پدر مرحوم من هم فوق لیسانس داشت هم جانباز بود هم سی سال سابقه کار داشت و ماه اخر تدریسش کمتر از هشت تومن می گرفت.مادرم معلم بازنشسته است با فوق لیسانس کمتر از هفت تومن می گیرد.بقیه ادارات با سی سال سابقه و فوق لیسانس به کارمندهایشان چه قدر حقوق می دهند?به بازنشسته هایشان چه قدر?
موضوع تعطیلی سه ماه تابستان را هم بخواهی بگی،در خانه هم که بودند همیشه در حال مطالعه،طرح سوال و با تصحیح برگه های امتحان بودند ولی فقط ساعت در مدرسه شان ثبت می شد باید هم هر روز با چهل نفر که یک نفرشان را خود پدر و مادرهایشان تحمل نمی کنند ولی توقع دارند معلم کار تربیت نکرده انها را هم انجا دهند سر و کله می زدند.
شما به استثناها نگاه نکن مثلا خود من معلم کلاس پنجمم خانمی بود به دور از تربیت اسلامی به دور از اخلاق معلمی که پسرش هم در کلاس ما بود و هر روز تکرار می کرد که شما ارزشی برام ندارید و به خاطر پسرم اومدم تدریس می کنم هیچی هم بلد نبود و من بیچاره مجبور شدم بعد از کلاس بی فایده اش بروم کلاس جبرانی معلم کلاس کناری که انسان شریف و فرد درست کار و معلم خوبی بود.
معلمی که با جان دل هم در مدرسه هم در خانه تلاش می کنه حقش چیست?!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
در جواب 16:45
وقت های اضافه ی معلمان باید صرف پژوهش و ارایه راهکار برای آموزش و ارزشیابی دانش آموزان شود اما به دلیل مشکلات مالی باید صرف شغل دوم شود.
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۵:۳۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
توسال ۳۰ خدمتم تو آموزش پرورش هستم آرزو رتبه بندی هم ک باید ب گور ببریم فقط ایقد تو بوق کرنا نکنید رتبه بندی رتبه بندی خودتونو بزارید سر کار وضعیت معیشت معلم هم ک معلومه
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۱۵:۳۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
آخه چرا یه دبیر با سابقه باید ماهی ۸تومن بگیره اما یه کارمند نیروی انتظامی دولت ماهی ۱۲ تومن؟؟؟؟
آخه این انصافه!!!!!
ناموصا حقوق معلم هارو افزایش بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
کارمند نیروی انتظامی بخشی از تامین امنیت کشور دستش است شغل حساسی داره جونش کف دستش است تعطیلات زیادی ندارد بعضی وقت ها شب ها سر کار است و سختی کار زیادی هم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
اینو هم در نظر بگیرین همون کارمند نیروی انتظامی جونشو تو بعضی یگان ها میزاره کف دستش تا اون معلم با خیال جمع بره سره کلاس!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
آخه جمع ساعت کاری معلمان در هفته و یا سال اصلا قابل مقایسه با سایر مشاغل نیست، فعلا که بیشتر از سایر مشاغل با مدرک حتی بالات از خودشون هم دریافت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
آخه شمایی که اومدی اینجا جواب معلم ها رو میدی به شما چه ربطی داره معلم چقدر میگیره و ساعت کارش چقدره !!
Iran (Islamic Republic of)
فتوحی
۱۴:۵۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
بیماران کرونایی که داخل بیمارستان بستری بودن که پرستارا اصلا نزدیکشون نمی رفتن بدبختها خودشون فوت می شدن نمونش همسایه ما چه مرد نازنینی بود خانوادش بی سرپرست شدن ،خدا از پرستارای سهل انگار نگذرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
به بهانه دفاع از معلم ، بی جهت زحمات کادر درمان و مدافعان سلامت را زیر سوال نبرید
Iran (Islamic Republic of)
سلمان فر
۱۴:۳۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
بقیه ارگانها مگه حقوق اضافه میشه کسی متوجه میشه، که این جوری شیپور گرفتین برا رتبه بندی معلما،رتبه بندی کجاست پس کی می خواد اجرا بشه.دلیلی داره این قد شایعه سازی کنید فقط وعده وعیدهای الکی،معلمای بدبخت گداشتین سر کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
کارکنان بقیه ارگانها 12 ماه کار می کنند و صدایشان در نمیاد.
اینها 4 ماه در سال مرخصی با حقوق هستند و همش ناله و فغان می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
همون سه ماه رو هم حاضرن برن کار کنن ولی حقوقشون مقل باقی ادارات و ارگانها باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
عزیزم کاری نداره شما هم استعفا بده بیا معلمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
اون دو سه ماه رو حقوق ندن ولی بقیه ماهها رو به اندازه ی باقی جاها بدن و وقتهای بیرون مدرسه هم که صرف طرح سوال یا مطالعه یا تصحیح برگه ها می شه رو هم اضافه کار بدن،این جوری خوبه،نظرت چیه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
چرا اتفاقا خیلی هم کار داره . خیلی ها دوست دارن بیان آموزش و پرورش ولی اینقدر تو این چند سال آموزش و پرورش بدون هیچ معیاری نیرو جذب کرده که جایی برای حتی نخبه های کشور تو آموزش و پرورش نیستش
Iran (Islamic Republic of)
آریا مرادی
۱۷:۴۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
خب عزیز من کارمندان دیگر ارگان ها فقط وقتایی که سرکار هستن برای اون نهاد دارن کار انجام میدن ولی شغل معلمی جوریه که بعد از ساعتی که سر کاره باید کلی وقت برای مطالعه و تصحیح برگه و طرح امتحان اختصاص بده که خودش بیشتر از وقتیه که سر کاره
Iran (Islamic Republic of)
سلمان فر
۱۴:۳۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
بقیه ارگانها مگه حقوق اضافه میشه کسی متوجه میشه، که این جوری شیپور گرفتین برا رتبه بندی معلما،رتبه بندی کجاست پس کی می خواد اجرا بشه.دلیلی داره این قد شایعه سازی کنید فقط وعده وعیدهای الکی،معلمای بدبخت گداشتین سر کار
Iran (Islamic Republic of)
سکینه
۱۴:۳۱ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
یکی از فامیلای ما بیچاره مریض بود داخل بیمارستان بستری شد به علت بی توجهی و بی لیاقتی پرستارا، مرد. اصلا به مریض بدبخت توجه نکردن پرستاران فقط دنبال این هستن که خودنمایی کنند و پز بدن
Iran (Islamic Republic of)
مهر پرور
۱۴:۲۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
پرستارا و مدافعان سلامت به قول خودتون که همش دنبال قر و ادا هستن یکی از اقوام ما در بیمارستان به علت سهل انگاری پرستارا جونشو از دست داد از بس پرستارا دنبال عشوه گری هستن ،حالا هی انگشت بکنید داخل چشم معلما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
کادر درمان و مدافعان سلامت را تخریب نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
4 ماه در سال که رسماً تعطیل هستند.
تو این 20 ماه کرونا که عملاً تعطیل هستند.
دیگه چه مشگلی دارند؟
یادی بکنیم از آتش نشان ها و مدافعان سلامت و کادر درمانی و شاغلین بخش های خدماتی و...که عملاً مرخصی برایشان بی معنی است. خدا قوت به این زحمتکشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
کدام تعطیلی؟! ما حتی نایلون هم بین خودمون و دانش آموزان نکشیدیم؟! در ضمن این پست مرتبط با معلمان امثال شما اینجا جایگاهی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
اینهایی که گفتین هم زحمت می کشن ولی نباید شأن معلم رو آورد پایین.
کجا معلما تو این 20 ماه تعطیلن؟ اگه مدرسه بود چهار پنج ساعت درس می دادن تموم می شد.ولی الان علاوه بر پنج ساعت تدریس مجبورن چند ساعت هم اضافه کار کنن برای تهیه آموزش ،بررسی تکالیف و پاسخ به سوال دانش آموز و... . اینها درسته وظیفشونه.ولی کسایی که بیرون گود نشستن و هیچی از آموزش وپرورش نمی دونن به نظرم حق اظهار نظر ندارن.
در جامعه ای که معلم احترام نداشته باشه مردمش بی فرهنگ میشن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد هادی جلالی
۱۶:۱۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
سلام من معلمم در این مت آموزش مجازی مثل زمان حضوری از۸ صبح تا ساعت۱۲/۴۵دقیقه مشغول تدریس بودم چون به شکل تایپ وارسال به شکل نوشتار دروس ادبیات را دبیرستان را درس می دادم در عمل اینترنت هراتیان شامل من نشد چون رایگان برای ازسال فایل تصویری وتدرستصویری بود.الان هم از اول مهر در مدرسه زیر ۵۰ نفر کار می کنم در حالی عوامل بهداشتی در بازدید هفته قبل هیچ کدام شرایط بهداشتی را در مدرسه تایید نکردند وخودشان هم گفتند چاره ای ندارید چون هوا سرد است ومنطقه سرد سبر نمی شود در وپنجره را باز کرد وسیستم گرمایش هم از دوماه بعد توان گرم کردن ندارد وباید جلوی شیشه ها نایلون چسباند.۱۷نفر در کلاس با فاصله ۳۵ سانت با یکدیگر ومیز معلم چسبیده به صندلی دانش آموز آن ردیف اول است سه ردیف تک صندلی ۱۷ نفر در یک اتاق ۳×۴مدت هر کلاس ۶۰ دقیقه وهر روز با یک پراید با راننده ۵ نفر ۵۰کیلومتر را باید برویم وظهر برگردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
دقیقا به مورد خوبی اشاره کردین تازه همون تدریس مجازی هم میبنی به خودشون زحمت نمیدن میرن از اینترنت محتوا دانلود میکنن میزارن برای دانش آموزاشون تازه آموزش و پرورش براشون کلاسای ضمن خدمت میزاره به صورت مجازی یکی دیگه به جاشون امتحاناشو میده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
فکر کنم شما تا به حال زندگی یک معلم را از نزدیک ندیده اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
معلومه خیلی میسوزی ! اگر توانشو داشتی معلم میشدی عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
هدی
۲۰:۱۰ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
یاخوابی یاخودت روزدی به خواب کدوم تعطیلی بچه های شماتعطیل بودنه معلمان اونهاکه بیچاره هایکسره توشادتانیمه های شب یکی یکی تکالیف بچه هاتون رو بررسی می کردندودرس میدادندبااون حقوق ناچیز
Iran (Islamic Republic of)
مژده
۲۰:۴۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
خدا بهتون کمی شعور بده ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
معلم بی دغدغه = تربیت نسل جوان وانقلابی = پیشرفت کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
من نمیدونم این معلم ها مگه اول که می خوان استخدام بشن به حقوقی که می خوان دریافت کنن واقف نیستن که حالا همش از معیشت صحبت می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
همه وضعیت را می دانند رتبه بندی وفوق العاده ویژه قانون هستند ولی سال هاست اجرا نمی شوند فرهنگی چیزی فراتر از قانون نمی خواهدفوق العاده ویژه برای سایرکارمندان پنجاه درصد ولی برای فرهنگیان حداکثر۲۷درصداجراشد چرا مسئولان قانون را تبعیض آمیزاجرا می کنندقانون مدیریت خدمات کشوری فقط شامل آموزش وپرورش وچند سازمان دیگر است اکثرسازمان ها استثنا شده اند ما می گوییم یک قانون یابرای همه باشد یا همه استثنا شوندبیمه تکمیلی فرهنگیان خیلی ازخدمات را پوشش نمی دهد درحالیکه بیمه تکمیلی سایرسازمان ها خدمات بیشتری با همین مبلغ دریافتی ارائه وخیلی موارد دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
کاربر ناشناس ۱۶:۵۷
آخه به شما چه ربطی داره در مورد حقوق معلم نظر میدی !!! چقدر آخه فضولی شما
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۲:۱۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
من یه فرهنگی ام که ۴ساله ازدواج کردم و روز ب روز وضعیت بدتر و بدتر میشه ..چرا به معیشت معلما توجه نمیکنید.؟این همه دکتر و مهندس و ....همه از معلم رسیدن ب این درجات ولی متاسفانه وضع معلمان زیر فقره.چرا باید یه معلم تو حسرت یه خونه باشه و بخاطر کمی درامد نتونه حتی فرزند بیاره ..واقعا متاسفم که شان معلما رو اوردید پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
اونا قبل از معلم با لطف خدا و تلاش خودشون به جایی رسیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
آره از کلاس اول تا دوازدهم خود خوان به پزشکی و مهندسی رسیده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
این همه دکتر و مهندس بیکار ... اگر معلم ها درست و حسابی درس داده بودن الان وضع به این منوال نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
۱۶/۰۶اگر بدون معلم واستاد می توان متخصص شد پس بهتر است از همین لحظه مدارس ودانشگاه ها تعطیل شوندبعد خواهیم دید چه اتفاقی می افتد در کشورهای توسعه یافته کار معلم ارزشمند تلقی شده که به اینجا رسیده اند هیچ کجای دنیا ارزش کار معلم را با حرف های نامربوط ضایع نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۴۱ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
معیشت معلمان خوب نیست‌. و تبعیض همیشه انگیزه معلم را نابود میکند.
در گزینش معلم هم دقت کنید که هر کسی رو وارد سبستم تعلیم و تربیت نکنید. نهضت و ورود نهضتی به اداره اموزش و پرورش یعنی خیانت به مملکت و جوانان اینده ایران. ۹۹ درصد نهضتی ها بیسوادن.
طرف با فوق دیپلم دوخت شده اموزگار. چه وضعیه. کشورهای دیگه کمتر از دکترا نمیزارن برای اموزگاری.
اگه دقت کنید و معلم باسواد بگیرید برای افزایش حقوق هم مشکلی نخواهید داشت. الان بخواید حقوق اضاف کنید روی چه حسابی حقوق یه معلم پژوهشگر رو با حقوق یک اویزون اموزش و پرورش محاسبه میکنید ؟؟؟
اول گزینش درست و بعد حقوق عالی به معلمین.
معلم باید با حقوق خوب یک پژوهشگر خوب هم باشه. مقاله. کتاب. ترجمه و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
وضعیت بعضی از این هایی که دانشگاه فرهنگیان رفتند از نهضتی ها بدتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
احسنت به نکته ای خوبی اشاره کردین از نظر وزارت آموزش و پرورش تاپ ترین نیروهاشون نیروهای دانشگاه فرهنگیانه
United States of America
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
خداییش تبعیض قائل میشید پدرم ۳۲سال به عنوان معلم به نظام آموزشی کشور خدمت کرد خودم شاگرد ایشون بودم شکر خدا واسه داروسازی قبول شدم و الان سه سال هستش فارغ التحصیل شدم و مشغول کار هستم و درآمد خوبی دارم و شکر هم خونه و هم ماشین و پس انداز خوبی دارم و تا میتونم نوکری پدر و مادرم رو میکنم ولی اگه نگاه میکنم پدر من با این همه تلاش بعد ۳۲سال بازنشسته شد نه پس انداز و نه خونه و نه ماشینی داره واقعا باید وضعیت معلمان اینجوری باشه برید فقط یه سرچی کنید ببینید معلمان در کشور آلمان تو چه جایگاهی قرار دارند واقعا آدم اینارو می‌بینه گریه‌اش میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
آیا پدر بزرگوارتون رو با معلم های آلمانی مقایسه میکنید؟ پدر شما به چند زبان زنده دنیا مسلط هستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
توکشور ما به نخبه و استاد ارزش نمی گذارند
United States of America
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
خداییش تبعیض قائل میشید پدرم ۳۲سال به عنوان معلم به نظام آموزشی کشور خدمت کرد خودم شاگرد ایشون بودم شکر خدا واسه داروسازی قبول شدم و الان سه سال هستش فارغ التحصیل شدم و مشغول کار هستم و درآمد خوبی دارم و شکر هم خونه و هم ماشین و پس انداز خوبی دارم و تا میتونم نوکری پدر و مادرم رو میکنم ولی اگه نگاه میکنم پدر من با این همه تلاش بعد ۳۲سال بازنشسته شد نه پس انداز و نه خونه و نه ماشینی داره واقعا باید وضعیت معلمان اینجوری باشه برید فقط یه سرچی کنید ببینید معلمان در کشور آلمان تو چه جایگاهی قرار دارند واقعا آدم اینارو می‌بینه گریه‌اش میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
لطفا معلم های پیر را بازنشسته کنید پارسال پیر مون کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
نه بابا کلی جوون کارنامه سبز 30 شبانه روز رفتن جلوی وزارت از حقشون دفاع کنن از آخر هم به هیچی نرسیدن حتی یه گزارش ساده هم ازشون رسانه ها ندادن در عوض به جای استفاده از این نیروهای جوان و نخبه برنامشونو اعلام کردن که یک موردش استفاده از نیروهای بازنشسته بودش واقعا با همین فرمون تا چند سال آینده آموزش و پرورش ایران جزو بهترین های جهان میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
معلم با حقوق کم نباید ابزار شخصی اش برای آموزش استفاده کند! گوشی، لپ تاپ، تبلت، اینترنت! بزرگترین ظلم را دولت ها در حق معلمان کردند مخصوصا معلمان جوان با تحصیلات لیسانس تا دکتری و بهترین رتبه های کشوری! خودم از علوم پزشکی به معلمی آمدم چون علاقه داشتم! الان دانشگاه فرهنگیان بهترین رتبه ها داره میگیره! این عدالت و حق نیست حقوق معلم جوان 3 میلیون باشد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
معلم با حقوق کم نباید ابزار شخصی اش برای آموزش استفاده کند! گوشی، لپ تاپ، تبلت، اینترنت! بزرگترین ظلم را دولت ها در حق معلمان کردند مخصوصا معلمان جوان با تحصیلات لیسانس تا دکتری و بهترین رتبه های کشوری! خودم از علوم پزشکی به معلمی آمدم چون علاقه داشتم! الان دانشگاه فرهنگیان بهترین رتبه ها داره میگیره! این عدالت و حق نیست حقوق معلم جوان 3 میلیون باشد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
معلم با حقوق کم نباید ابزار شخصی اش برای آموزش استفاده کند! گوشی، لپ تاپ، تبلت، اینترنت! بزرگترین ظلم را دولت ها در حق معلمان کردند مخصوصا معلمان جوان با تحصیلات لیسانس تا دکتری و بهترین رتبه های کشوری! خودم از علوم پزشکی به معلمی آمدم چون علاقه داشتم! الان دانشگاه فرهنگیان بهترین رتبه ها داره میگیره! این عدالت و حق نیست حقوق معلم جوان 3 میلیون باشد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
معلم با حقوق کم نباید ابزار شخصی اش برای آموزش استفاده کند! گوشی، لپ تاپ، تبلت، اینترنت! بزرگترین ظلم را دولت ها در حق معلمان کردند مخصوصا معلمان جوان با تحصیلات لیسانس تا دکتری و بهترین رتبه های کشوری! خودم از علوم پزشکی به معلمی آمدم چون علاقه داشتم! الان دانشگاه فرهنگیان بهترین رتبه ها داره میگیره! این عدالت و حق نیست حقوق معلم جوان 3 میلیون باشد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
معلم با حقوق کم نباید ابزار شخصی اش برای آموزش استفاده کند! گوشی، لپ تاپ، تبلت، اینترنت! بزرگترین ظلم را دولت ها در حق معلمان کردند مخصوصا معلمان جوان با تحصیلات لیسانس تا دکتری و بهترین رتبه های کشوری! خودم از علوم پزشکی به معلمی آمدم چون علاقه داشتم! الان دانشگاه فرهنگیان بهترین رتبه ها داره میگیره! این عدالت و حق نیست حقوق معلم جوان 3 میلیون باشد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
درصورتیکه حقوق زیاد شود باز وسیله شخصی برای آموزش نیست حالاکه حقوق هم کم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
معلم با حقوق کم نباید ابزار شخصی اش برای آموزش استفاده کند! گوشی، لپ تاپ، تبلت، اینترنت! بزرگترین ظلم را دولت ها در حق معلمان کردند مخصوصا معلمان جوان با تحصیلات لیسانس تا دکتری و بهترین رتبه های کشوری! خودم از علوم پزشکی به معلمی آمدم چون علاقه داشتم! الان دانشگاه فرهنگیان بهترین رتبه ها داره میگیره! این عدالت و حق نیست حقوق معلم جوان 3 میلیون باشد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
معلم با حقوق کم نباید ابزار شخصی اش برای آموزش استفاده کند! گوشی، لپ تاپ، تبلت، اینترنت! بزرگترین ظلم را دولت ها در حق معلمان کردند مخصوصا معلمان جوان با تحصیلات لیسانس تا دکتری و بهترین رتبه های کشوری! خودم از علوم پزشکی به معلمی آمدم چون علاقه داشتم! الان دانشگاه فرهنگیان بهترین رتبه ها داره میگیره! این عدالت و حق نیست حقوق معلم جوان 3 میلیون باشد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
معلم با حقوق کم نباید ابزار شخصی اش برای آموزش استفاده کند! گوشی، لپ تاپ، تبلت، اینترنت! بزرگترین ظلم را دولت ها در حق معلمان کردند مخصوصا معلمان جوان با تحصیلات لیسانس تا دکتری و بهترین رتبه های کشوری! خودم از علوم پزشکی به معلمی آمدم چون علاقه داشتم! الان دانشگاه فرهنگیان بهترین رتبه ها داره میگیره! این عدالت و حق نیست حقوق معلم جوان 3 میلیون باشد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
من یک معلم رسمی هستم. سال 95 چهارصد هزار تومان حقوق می گرفتم و امسال 4 میلیون دریافتی دارم. واقعا تاسف بار است که حقوق سایر کارمندان را از سال 95 تا امسال ببینید! چه کرونا باشد چه نباشد اکثرا حضوری هستیم چون منطقه محروم خدمت می کنم. ماهیانه یک میلیون اجاره خانه دارم و چون تمکن مالی ندارم نه خانه دارم نه ماشین. ماهیانه یک میلیون هم پول کرایه ماشین میدهم تا به مدرسه بروم. با 2 میلیون چطور زندگی کنم؟!؟! آن معلم هایی که می گویید وضعشان خوبه چند شغله هستند و همه شرایط ندارند! یا ارث بهشون رسیده! معلم باید تک شغل باشد اما آنقدر تامین مالی شود که نیاز به شغل دیگری نداشته باشه.در این 9، 10 سالی که در آموزش و پرورش هستم دایم گفتند رتبه بندی و افزایش حقوق اما فقط با تبلیغات مردم را به جون ما انداختند! کسی باور نمی کند حقوق ما پایین است؟! اما فیش حقوقی سند محکمی است برای همه! ما رتبه بندی نمی خواهیم چون فقط به نفع خودشان! ما حل مشکل معیشتی می خواهیم برای همیشه! نه تنها معلمان بلکه همه ی کارمندان دولت به خط فقر برسانید یعنی حداقل 12 میلیون که با مالیات و... که کم بشه میشه 9، 10 میلیون دریافتی! از نجومی بگیران کم کنید و بودجه آن را مهیا کنید. افزایش سال آینده فقط به نفع کم درامد ها باشه! تورمی که نجومی بگیران ایجاد می کنند کمر کم درآمدها را شکسته! این چه عدالتی است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
سلام
راجع به کارمندان جهاد کشاورزی هم بنویسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
سلام اصلاً اینها می دانند که معلم چه زحمتی مخصوصا در مناطق محروم میکشد اگر می دانستند پاداش بازنشستگان 99را به یکدیگر نمی‌سپارند خدا از تک تکشان نگذرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
سلام اصلاً اینها می دانند که معلم چه زحمتی مخصوصا در مناطق محروم میکشد اگر می دانستند پاداش بازنشستگان 99را به یکدیگر نمی‌سپارند خدا از تک تکشان نگذرد
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۰۸:۱۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
خودشونو می‌دونم که آنقدر اوضاع آموزش در مدارس بد هست که در دو دهه اخیر صدها نوع آموزش موازی شکل گرفته از جمله قلمچی، و همینطور صدها نوع کتاب آموزشی و تستی و کلاسهای فوق برنامه و
همینکه مدرسه تعطیل شده بچه تا شب باید بدلیل نقص عظیم در سیستم آموزشی کشور به کلاس های خصوصی بره بلکه چیزی یاد بگیره . این بحث آموزش مدارس و عملکرد معلمان
حالا پرورش که هیچ
ورزش هم که هیچ جایگاهی در مدارس ایران ندارن و اگه کسی به جایی رسید فقط و فقط بخاطر رفتن به باشگاه و هزینه های خصوصی بوده و عملا مدارس فقط عمر بچه هامون هدر دادن
Iran (Islamic Republic of)
سما
۱۳:۲۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
والا برن خداراشکر کننن.وضعشون از ی استاد بهتره.با مدرک لیسانس رفتن حقوق و مزایا اماده.تابستونم ک تعطیل.بقیه ایامم ک تعطیل.حقوقشونم ک میگیرن.احترامشونم ک پیش مردم حفظه..والا من ارزومه معلم شم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
استاد دانشگاه 40 میلیون می گیره و کمش 15 میلیون چطور با معلم 3 میلیونی مقایسه می کنید کل کارها را دانشجویان انجام میدن ادعا هم دارند
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۱۴:۴۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
از حسادت با معلما نترکی بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
استادهای دانشگاه اصلا درس نمیدن. فقط دانشجو رو محبور میکنن مقاله و پروژه های بی ربط به درس بنویسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
عزیزم اینهایی که نام بردید همون مافیایی هستند که نمیگزارند آموزش و پرورش رشد کنه و این نظام آموزشی رو دارند به سمت نابودی می‌برند تا امسال شما هزینه کنید به جای مطالبه گری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
من نمیدونم کدوم دانشگاه کشور به دانشجوهاش در ماه 3 ملیون حقوق میده به غیر آموزش و پرورش که همونو کردن تو بوق و کرنا همش میگن معلما 3 ملیون حقوق میگیرن والا به دانشجوهای شریف و مالک اشتر و امیرکبیر و ... 3 ملیون حقوق نمیدن به دانشجو هاشون که اتفاقا همونا هم بیشتر برای کشور کار میکنن تا دانشجو های دانشگاه فرهنگیان که فلسفه این دانشگاه برای من کاملا مبهمه . وقتی اینهمه دانشگاه درجه 1 داریم چرا با آزمون استخدامی نیرو جذب نمیکنن تا خرج دانشگاه فرهنگیان هم رو دست کشور نباشه اینجوری باور کنید خیلی سطح مدارس بالاتر می ره.