مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان آموزش‌های مهارتی را لازمه ایجاد شغل‌های نوین و خارج از حلقه اشتغال سنتی در روستا‌ها عنوان کرد.

خداداداولیایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، در ۱۵ مهرماه که بعنوان روز روستا و عشایر نام گذاری شده است علاوه برتبریک فرا رسیدن این روز گفت: اشتغال پایدار روستایی استان، بر ضرورت شناسایی و رفع موانع جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی است.

وی تاکید و اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری با هدف ایجاد اشتغال در روستا‌ها ۵۸۱ نفر حرفه‌های مختلف مهارتی را آموزش دیده اند.

اولیایی خاطرنشان کرد: باید در روستاها، بازار کار را شناسایی کنیم تا بتوانیم مشاغلی ایجاد کنیم که بسته به شرایط، نیاز آن احساس می‌شود و اشتغال آن نیازمند مهارت آموزی است و این امر با تعامل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با دیگر دستگاه‌های اجرایی میسر می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت:در حال حاضر اکثر روستا‌های استان از خانه‌های مهارت بهره‌مند هستند و افراد می‌توانند به راحتی دراین خانه‌های مهارت که زیرنظر این اداره کل می‌باشد آموزش ببینند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.