نماینده اصفهان در مجلس درباره برنامه‌ریزی برای طرح‌های توسعه‌ای روستا‌ها در قالب طرح هادی مطالبی را مطرح کرد.

عباس مقتدایی خوراسگانی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برنامه ریزی برای طرح‌های توسعه‌ای روستاها در قالب طرح هادی گفت: اگر اقداماتی بافت فرهنگی، اجتماعی و... روستاها را بر هم بزند، آلودگی‌های زیست محیطی ایجاد کند یا نظم اجتماعی هم با اختلال مواجه شود، باید در فرمانداری و بنیاد مسکن و حتی شورای برنامه‌ریزی شهرستان یا در صورت لزوم، خود استان، مورد توجه قرار بگیرد. 

وی ادامه داد: بنیاد مسکن با همکاری بخشداری و فرمانداری امور توسعه‌ای را پیش می‌برد و هر گونه نیاز روستاها به افزایش زمین برای مسکن یا ساخت مجموعه‌های مرتبط با اقتصاد و فرهنگ باید در این طرح هادی لحاظ شود.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: کمیسیون‌های مختلفی که در استانداری زیر نظر استاندار و معاونانش تشکیل می‌شود و همه در راستای توسعه روستاها کارکرد دارند. بنابراین اگر گزارشی به نمایندگان مجلس برسد که بافت روستاها چه در عرصه اجتماعی و چه تاریخی و... در حال بر هم خوردن است، حتماً ورود پیدا خواهیم کرد؛ اگرچه در شهرستان اصفهان چنین موضوعی تاکنون گزارش نشده و ممکن است در بخش‌های دیگری از این استان چنین آسیب‌هایی وجود داشته باشد که از مردم و مسئولان روستاها می‌خواهیم تا گزارش‌هایشان را در این باره با نمایندگان در میان بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار