نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: از نمایندگان طالبان برای شرکت در مذاکرات بین المللی درباره افغانستان دعوت خواهیم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرد از نمایندگان طالبان برای شرکت در مذاکرات بین المللی درباره افغانستان در ماه جاری دعوت خواهد شد.

نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: گفتگوها درباره افغانستان  ۲۰ اکتبر در مسکو برگزار خواهد شد.

کابلوف اضافه کرد: « روسیه قصد دارد کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ارائه دهد و جزئیات چگونگی تحویل این محموله ها مورد بحث قرار می‌گیرد. ادارات در حال جمع آوری محموله هستند و به زودی کمک‌های بشردوستانه را ارائه خواهیم داد.»

او پیشتر عنوان کرده بود: مسکو نگران وضعیت امنیت و حقوق بشر در افغانستان است، اما در عین حال معتقدیم نباید دریافت خودمان از دموکراسی را به مقامات افغانستان تحمیل کنیم.

این دیپلمات همچنین از کشور‌های غربی خواست از بلوکه کردن پول‌های افغانستان خودداری کنند تا کشور جنگ‌زده افغانستان بیش از این آسیب نبیند.

کابلوف از آمادگی روسیه برای احیای اقتصاد افغانستان سخن گفت و ضمن نگرانی از سقوط ارزش پول افغانستان جلوگیری از وقوع چنین امری را ضروری عنوان کرد.

 ذبیح الله مجاهد، سرپرست وزارت اطلاع رسانی و فرهنگ دولت موقت طالبان اعلام کرده است که روسیه در کنار کشور‌های دیگر می‌تواند طرح‌های اقتصادی و سرمایه گذاری را در افغانستان اجرا کند.

گروه طالبان پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در روز ۳۱ ماه اوت کنترل این کشور را در دست گرفتند و وضعیت افغانستان بر اثر تحریم‌های بین المللی و ضعف اقتصادی این کشور بسیار متشنج است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار